اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950809172875435

در مراسم آغاز به کار همایش « آیکوپمس 2016 » انجام می شود

رونمایی ازطرح شبکه پایش وپیش بینی مشخصه های دریایی

کد: 13950809172875435

https://goo.gl/6rLr7Q

، تهران , (اخبار رسمی): طرح ملی شبکه پایش و پیش بینی مشخصه های دریایی کشور با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ، وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مسئولان کشوری و لشکری فردا در حاشیه دوازدهمین همایش سواحل ، بنادر و سازه های دریایی رونمایی می شود.

رونمایی ازطرح شبکه پایش وپیش بینی مشخصه های دریایی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان بنادر و دریانوردی،  محمد رضا الهیار با اعلام این خبر که در نمایشگاه جانبی این همایش بویه موح نگار ملی نیز نمایش داده خواهد شد، اضافه کرد : طرح کلان ملی فناوری"طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شبکه ملی پایش و پیش بینی دریایی کشور" در قالب انعقاد تفاهم نامه سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسید که گام مهمی در استفاده از توان فنی و مهندسی و تجارب ارزنده داخل کشور محسوب می شود.

الهیار گفت: این طرح به ایجاد بزرگترین شبکه اندازه گیری مشخصه های دریایی ایران از طریق ساخت و استقرار یازده بویه موج نگار ملی و 9 ایستگاه هواشناسی بندری در بنادر مهم شمالی و جنوبی کشور و بهره گیری از داده های ارزشمند ثبت شده از این دستگاه ها در ارایه پیشبینی امواج دریاهای کشور اختصاص دارد.

مهندس الهیار خاطر نشان کرد: با توجه به گستره عظیم مرزهای آبی و مناطق ساحلی در شمال وجنوب کشور و محدود بودن تعداد ایستگاه های پایش و پیش بینی دریایی در آب های ایران، توسعه شبکه اندازه گیری مشخصه های دریایی کشور به عنوان یک نیاز راهبردی مطرح است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر ، چنین شبکه ای می تواند نقش بسزایی در پیش بینی وکنترل فعالیتهای گوناگون بخش های مختلف صنایع دریایی از جمله صنایع بندری و دریانوردی، صنایع دفاعی، صنعت نفت، صنایع شیلات و محیط زیست ایفا کند.

بر اساس این گزارش ،از جمله دستاورد های بزرگ راه اندازی شبکه ملی پایش و پیش بینی مشخصه های دریایی کشور می توان به  "طراحی،ساخت، تست میدانی وآزمایشگاهی ، نصب وراه اندازی اولین بویه موج نگارملی " ، "طراحی و راه اندازی بزرگترین و کاملترین شبکه اندازه‌گیری مشخصه های دریایی در منطقه" ،  "طراحی،ساخت اولین ایستگاه هواشناسی با سنسور های ساخت داخل " ، " امکان مشاهده داده های شبکه به صورت بر خط بر روی پایگاه داده مشخصه های دریایی" و "دسترسی به دانش فنی سنسورهای هواشناسی و اقیانوس شناسی بویه های موج نگار " اشاره کرد .

همچنین در مراسم آغاز به کار همایش دوازدهم سواحل ، بنادر و سازه های دریایی تمبر یادبود "شبکه ملی پایش مشخصه های دریایی کشور" نیز رونمایی خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بنادر و دریانوردی

آئین نامه های معاملات مالی در تاریخ 24 خرداد ماه 1349 و آئین نامه استخدامی سازمان بنادر و کشتیرانی در تاریخ 6 مرداد 1349 مورد تصویب شورای عالی سازمان قرارگرفت و این سازمان در سال 1353 مجددا از وزارت دارایی منتزع و به وزارت راه وترابری انتقال یافت. به موجب مصوبه مورخ 10/2/1387 مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان که طی نامه شماره 79/12223 مورخ 29/02/1387 به مجلس شورای اسلامی واصل گردید. نام سازمان بنادر و کشتیرانی به سازمان بنادر و دریانوردی تغییر یافت و کلیه قوانین و مقررات حاکم بر سازمان بنادر و کشتیرانی عیناً در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم و جاری گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان