اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173125632

معرفی اندی تاور (ANDY TAUER)

عطری با عشق، از زوریخ

کد: 13950810173125632

https://goo.gl/a4Rqdm

، تهران , (اخبار رسمی): اندی‌تاور همواره تأکید می کند که در هیچ یک از مدارس معتبر عطرسازی، آموزش ندیده است و به کمپانی یا تولیده کننده بزرگی نیز وابسته نیست و همواره عطرسازی مستقل بوده که ارتباط عمیقی با ساخته‌های خود دارد.

معرفی اندی تاور (ANDY TAUER)

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، یک یا چندین نفر، موافق یا مخالف، طرفدار یا منتقد، همه دوستداران عطر به وبلاگ مردی دعوت می شوند که بیش از 10سال است در آن به نوشتن و تبادل نظر در زمینه عطرسازی پرداخته است.

اندی‌تاور همواره تأکید می کند که در هیچ یک از مدارس معتبر عطرسازی، آموزش ندیده است و به کمپانی یا تولیده کننده بزرگی نیز وابسته نیست و همواره عطرسازی مستقل بوده که ارتباط عمیقی با ساخته‌های خود دارد.

ساخته‌هایی که تمام مراحل تولید آن‌نظیر طراحی ها و عکس برداری ها برای الهام گیری، تا اجرای طرح ها و تعیین چارچوب های اولیه و در نهایت رسیدن به رایحه مطلوب و حتی طراحی بطری ها و بسته بندی محصولات را خود او انجام می دهد و در نهایت پس از امضای کارت پستالی کوچک که روی آن عبارت "لذت ببرید" درج شده است.

اندی تاور فعالیت رسمی در عطرسازی را در اواخر دهه نود میلادی آغاز کرد و در سال های نخست عطرهای خود را که تمام مراحل تهیه آنها انفرادی و به‌صورت دستی انجام می شد را به تعداد محدود و در کشور سوییس ارائه کرد؛ اما فعالیت گسترده او در دنیای مجازی و ارتباط نزدیک با مشتریان و مخاطبینش؛ که روز به روز بر تعداد آنان افزوده می شد؛ موفقیت های بزرگ و شهرتی جهانی برای اندی تاور به ارمغان آورد.

به سال های آغازین این عطرساز حرفه ای بازگردیم، "اندی تاور" متولد دهکده‌ای کوچک در کشور سوییس است و دوران کودکی و نوجوانی خود را در همان منطقه پشت سر گذاشت. پدر او کارمند یک داروخانه بود و اندی تاور به واسطه شغل پدر از سنین کودکی با داروسازی و شیمی آشنا شد. البته تاور دانش آموخته رشته شیمی است و تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکتری در شاخه "بیولوژی مولکولی" ادامه داد. تاور علاوه بر فعالیت در عطرسازی، نیمی از هفته را به مدیریت پروژه های "آی تی" اختصاص می دهد و این فعالیت به سان سفر از دنیای روایح به کهکشانی دیگر است که همچنان برای او در سایه عطرسازی قرار دارد.

نخستین فعالیت گسترده و قابل توجه اندی تاور، اقدام به راه اندازی و به عبارت بهتر توسعه "تاور پرفیومز" در سال 2005 بود که مجموعه "کلاسیکس" از این خانه در سال 2005 توجه بسیاری از مشتریان عطر را به خود جلب کرد و تحسین جهان عطر را به همراه داشت.

نخستین عطر مجوعه کلاسیک اندی تاور و نخستین اثر "تاور پرفیومز"، عطر "ل ماروک پور اِل" است که در سال 2005 معرفی شد. این عطر که نمایشی ویژه و عمیق از رز و یاس با شخصیتی صمغی و دودی در پایه ای از سدر و پچولی است؛ علی رغم ارائه فضایی زیبا و هنرمندانه؛ چندان دیده نشد و تاور را بر آن داشت تا دیگر اثر خود را در همین سال معرفی کند. "ل اِیر دو دِزرت ماروکین" با الهام از شهرهای کویری کشور مراکش و هوای خاص شامگاه این مناطق؛ موفقیتی خارج از تصور و فوق العاده برای تاور به ارمغان آورد. ترکیبی گرم و درخشان با نوت برجسته کهربا که توسط ادویه ها و چوب های سدر و غان به همراه پچولی غنی، پیچیده و اسرار آمیز شده جهان عطر را مسحور زیبایی خود کرد. این عطر افسانه‌ای که به مونالیزای عطرسازی نیز شهرت دارد  موفق ترین اثر تاور و عاملی برای فتح قلب دوستداران عطر در اقصی نقاط دنیا شد.

سومین اثر از عطرهای  اندی تاور، باز هم در قالب مجموعه کلاسیکس و در سال 2006 معرفی شد. این عطر چرمی و فاخر "لونِستار مموریز" که با مر و وتیور در فضایی دودی فرو می رود و توسط شمعدانی و یاس، لطیف و اغواگر جلوه گر می شود؛ یکی دیگر از آثار درخشان تاور است که به موفقیت بزرگی نائل می شود.

عطر پودری و چوبی "اوریس" که شخصیت گران‌بها و ناب آن از ریشه زنبق و رز در بستری از دارچین و چوب صندل شکل می گیرد دیگر اثر ارائه شده در این سال است که به تعداد محدود عرضه شد لازم به ذکر است که این عطری در مجموعه کلاسیک نیست و به نوعی نخستین اثر از مجموعه ای مستقل به حساب می آید.

2007 سال بازگشت اندی تاور با دو عطر متفاوت و پیچیده دیگر در قالب مجموعه "کلاسیکس" است. "رِوریه ژاردین" ترکیبی منحصر بفرد از همراهی نوت های سبز و آروماتیک است که در قلب پودری حاصل از همراهی رز و زنبق به اوج پیچیدگی و غنا رسیده و با حفظ همین شخصیت پودری و آروماتیک در پایه ای صمغی و دودی فرود می آید. تفسیر شیمیایی و منحصربفرد تاور از بُخور، مبنای عطر "اینسِنس اِکستریم" است. ترکیبی متفاوت و خاص از همراهی بخور با دانه های گشنیز و نوت های سبز در بستری از زنبق و سدر؛ که ریشه در توانایی تاور در خلق ترکیبات پیچیده و بی مانند شیمیایی دارد.

تاور در سال 2008 با ششمین عطر از مجموعه کلاسیکس، وجوه دیگری از توانایی خود در ارائه آثاری بامحوریت بخور و فضای دودی را به نمایش می گذارد. عطر "اینسِنس رز"؛ اثری تحسین بر انگیز است که بر پایه بخور ملایم و درخشان ساخته شده است و از شروعی گیاهی و تاریک به قلبی گل بو و میوه ای وارد می شود تا سر انجام در پایه ای صمغی و حیوانی، اوج نمایش خود را به اجرا بگذارد ؛  نمایشی شاعرانه و شگفت انگیز از بخور و نوت های دودی. علاوه بر اینسِنس رز، هفتمین اثر از مجموعه کلاسیکس تحت عنوان "وتیوِر دنس" در این سال معرفی می شود.

"وتیور دنس" عطری با نوت برجسته وتیور است که رایحه ای ساده اما قدرتمند از همراهی ادویه ها، نوت های گیاهی، رز و چوب سدر با وتیور ارائه می کند.

در سال 2009 مجموعه ای از ترکیبات انحصاری و ویژه که با استفاده از حجم بالای روغن های طبیعی ساخته شده که در قالب مجموعه ای تحت عنوان "هومِیجز" معرفی شد. عطر شماره هشت تاور نیز نخستین عطر این مجموعه است. "آن رز شیپق" عنوان این عطر است که نوت برجسته دارچین در کنار رز، شخصیت اصلی این اثر را شکل داده و با شمعدانی، خزه بلوطی و پچولی تکمیل می کند.

عطر شماره نُه در سال 2010؛ بازهم در قالب مجموعه کلاسیکس معرفی می شود. "اورنج استار" یک ترکیب مرکباتی درخشان و شیرین است که نشاط و خنکای خود را از ماندارین و نارنگی گرفته و به واسطه شکوفه پرتقال؛ در بستری عمیق و منحصربفرد از وانیل و عنبرسائل؛ جریان می یابد. در همین سال دو اثر دیگر به مجموعه "هومِیجز" اضافه می شود. عطر رز بو و میوه ای شماره ده تحت عنوان "آن رز وِرمِیله" که از حضور بنفشه و وانیل شخصیتی اغواگر و زیبا پیدا می کند و نیز عطر "کاریلون د آنژ"؛ با فضایی پودری و گل بو از یاس شیروانی و زنبق دره که با لایه هایی چوبی و دودی از چرم، خزه و عنبر ترکیب شده است؛ دو اثر معرفی شده در قالب مجموعه "هومِیجز" هستند. سال 2010 با معرفی عطر شماره دوازده تحت عنوان "او د اپیسیز" در فضایی پیچیده و سینتیک از ترکیب نوت های آلدهایدی و تمیز با وجه تاریک و حیوانی ادویه هایی نظیر میخک و هل؛ به پایان می رسد.

فلسفه "کمتر؛ بیشتر است"؛ اساس شکل گیری و معرفی مجموعه "پِنتاکورد" در سال 2011 شد. این مجموعه شامل سه عطر ویژه است که با ترکیبی از مواد صنعتی و عصاره های طبیعی ساخته شده اند. ترکیب ساده و درخشان شکوفه پرتقال با تنباکو و دارچین بر بستری از کهربا در عطر "آئوبورن" یکی از این آثار است که مانند آثار سابق تاور با استقبال چندانی مواجه نشد. ترکیب جسورانه عطر "وِردَنت" که با بکارگیری حجم بالایی از نوت های سبز و خاکی بر بستری از چرم و تنباکو و در فضایی دخشان جریان دارد؛ یکی دیگر از آثار متفاوت تاور است که در قالب این مجموعه ارائه شده. همچنین همراهی بنفشه با زنبق و وانیل در عطر "وایت"؛ دیگر اثر این مجموعه است که سه گانه پنتاکورد را در سال 2011 تکمیل نمود. "کالِکتیبِل" دیگر مجموعه ای است که تاور در سال 2011 و با عطر "زِتا" معرفی می کند. ترکیب مرکباتی و گل بوی زتا؛ درخشش خود را در پایه ای از زنبق و چوب صندل تکمیل می کند تا "کالِکتیبِل"؛ نوید دهنده ارائه مجموعه ای از آثار اغواگر و زیبا از تاور در سال های آینده باشد. سال پرکار 2011 با ادای احترام تاور به کولون های کلاسیک در قالب ترکیب آروماتیک-مرکباتی "کولون د مغرب"؛ پایان می یابد. "کولون د مغرب" ترکیبی از مواد طبیعی است که با نوت های مرکباتی شفاف به همراه نوت های آروماتیک نظیر رزماری و اسطوخودوس بر پایه چوب سدر و وتیور؛ ارائه گر رایحه ای کلاسیک، تمیز و درخشان است. این عطر بعنوان دومین عضو مجموعه مستقل تاور پرفیومز ارائه شد.

عطر شماره چهارده تاور که در سال 2013 و به عنوان عضو جدید مجموعه "کلاسیکس" معرفی شد؛ اثر درخشان دیگری در کارنامه اندی تاور به شمار می رود. "نونتاید" عطری برخاسته از دوران درخشش آثار کلاسیک و به طور ویژه پادشاه عطرهای گل بو-آلدهاید تمام دوران؛ شانل 5؛ است. به نوعی نونتاید؛ ادای احترام تاور به "شانل 5" است که با استفاده از دوز بالای آلدهاید در کنار رز، شمعدانی و میخک؛ با همراهی پچولی و وتیور؛ غنای ویژه ای به دست آورده اند. همچنین در سال 2013 تاور دومین عطر مجموعه "کالِکتیبِل" را عرضه می کند. "فی آن رز د قندهار"؛ یک اثر گل بو و میوه ای است که با استفاده از روغن گونه نادری از رز در کنار نوت میوه ای؛ رایحه منحصربفرد خود را تشکیل داده و در قلبی پیچیده از شمعدانی؛ تنباکو و بادام؛ زیبایی عطر به اوج زیبایی می رسد و در پایه ای از پچولی و عنبر سائل؛ عطر کمیاب و تحسین بر انگیز "فی آن رز د قندهار"؛ رایحه ای از شکوه و تجمل را به نمایش می گذارد.

مجموعه "سوتا لا لونا" در سال 2014 با ارائه عطر "گاردنیا" معرفی می شود. "گاردنیا" ترکیبی سبز و اغواگر از گاردنیا در کنار نوت های گیاهی و وانیل است. "توبرُز" دومین عطر این مجموعه است که در سال 2015 عرضه شد. عطری شهوانی و خاص با برجسته کردن وجه حیوانی گل های سفید در کنار میخک و نوت های گل بو؛ "توبرُز" را به اثر جسورانه دیگری در پرونده تاور تبدیل می کند. تاور در سال 2016 دو عطر "آئو کور دو دِزرت" و "لونسام رایدِر" را در فضایی مشابه دو عطر بزرگ و تحسین شده "ل اِیر دودزرت ماروکین" و "لونستار مموریز" معرفی کرد. این دو عطر اعضای جدید مجموعه مستقل "تاور پارفومز" به حساب می آیند.

علاوه بر ساخت عطرهای تاور پارفیومز؛ فعالیت های اندی تاور در دهه دوم قرن جدید و از سال 2011؛ شکل گسترده تری به خود گرفته است. او در سال 2011 با خانه "تابلو د پارفومز" به همکاری پرداخت. در سال 2012 علاوه بر ساخت چند عطر جدید نظیر "رُزِتا" برای "تابلو د پارفومز"؛ عطر تحسین بر انگیز و زیبای "لیس د دِزِرت" با فضایی حیوانی و پودری از همراهی عنبرسائل، زنبق بر پایه ای از سدر را برای خانه نوپای "دِسِنیال" آفرید. همچنین تاور مجموعه ای تحت عنوان "تاور ویل" را در سال 2014 ارائه کرد. عطرهایی ساخته شده از روغن های طبیعی و با غلظتی بالا که با نام نوت اصلی کار ارائه می شوند: "رز فِلش 2014"، "آمبر فِلَش 2015"، "اینسِنس فلش 2015" و "توبرُز فلش 2016"؛ نمونه ای از آثار این مجموعه هستند.

عطرسازی برای اندی تاور مانند تعبیر یک رؤیا است. راهی برای طرح دیدگاه های هنری و خاص او تا از طریق هر عطر؛ تصویری زیبا عرضه کند رؤیایی منحصربفرد و خوشایند رقم بزند. هنرمندی مستقل که همچنان تصمیمی برای پیوستن به جریان اصلی و همکاری با کمپانی های بزرگ ندارد. تاور دیدگاه های والا و نگرش هنری خود را به هیاهوی تبلیغاتی و حرکت در مسیر سود آوری؛ نمی آلاید. به دور از هر هیاهو و جنجالی؛ همچون گذشته با دوستداران عطر از طریق دنیای مجازی در ارتباط است؛ از نقدها و شکایت ها استقبال می کند و ایده های خود را با دوستانش به اشتراک گذاشته و از ایده های بدیع؛ استفاده می کند. با شجاعت در مسیر ارائه ترکیبات خاص و بعضا عجیب قدم بر می دارد و هراسی از آنچه پیش خواهد آمد؛ ندارد.  اندی تاور شیفته عطرسازی است و برای آفرینش آثار خود؛ از قوانین و شیوه هایی که خود وضع کرده پیروی می کند.

"تاور پرفیومز؛ رؤیایی است که به واقعیت تبدیل شده است. دیدگاه همیشگی من در خلق عطر؛ آفرینش آثاری بدیع و فراتر از یک عطر معمولی است. هدف من ساخت عطر به شیوه پیشینیان است: عشق به روایح، انتخاب بهترین مواد موجود، آفرینشی بر اساس خلاقیت و برخاسته از شور و عشقی ناب. مسیری که سر انجام آن ارائه لذتی عمیق از یک عطر است. وَرای هر عطر؛ تصویری وجود دارد که مرا راهنمایی می کند و در پشت هر تصویر معطر آرزویی نهفته است. آرزوی شکل دادن یک احساس بی همتا."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس