اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173176108

بلندترین برج دنیا چطور ساخته شد؟‌

کد: 13950810173176108

https://goo.gl/hO4ofz

، تهران , (اخبار رسمی): داشتن بلندترین برج دنیا یکی از چالش های کشورهایی است که ساختمان های بلند را به عنوان یکی از شاخص های اصلی توسعه و ثروت و جذابیت در نظر می گیرند. مدتی این افتخار در دست آمریکا بود اما کشورهایی مانند مالزی و چین و نظایر آن پا پیش گذاشتند و توانستند با ساختن برج هایی بلندتر گوی رقابت را بربایند

بلندترین برج دنیا چطور ساخته شد؟‌

  به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت، این رقابت ها ادامه داشت تا اینکه همین چندین سال پیش برجی  در دبی ساخته شد و تمام ساختمان های بلند دنیا از آن کوتاه تر شدند. برج خلیفه دبی که یکی از برترین جاذبه های  گردشگری این امیرنشین به شمار می رود به قدری بلند است که از همه طرف و از فاصله چند مایلی به و خوبی قابل رویت است. بلندترین عمارت جهان، با 160 طبقه روی زمین قرار گرفته و قریب به 950 پا بلند تر از مرکز تجارت جهانی در منهتن است که زمانی بزرگترین برج روی زمین بود. مهم نیست که در کدام قسمت شهر قرار داشته باشید، به هر حال نمی توانید هنگام شب از تماشای نمای شیشه ای این برج درخشان که بر فراز شهر چشمک زنان استوار گشته است فرار کنید. یعنی در واقع اگر در دبی باشید این برج از همه سو خود را به عنوان بخشی از چشم انداز پیش رو به شما تحمیل می کند. با این گزارش همراه باشید تا بیشتر از این برج بدانید.

رجی با تاریخ نه چندان طولانی

فعالیت‌های اجرایی این پروژه از سال 2004 شروع شد، اما ساختمان این آسمان خراش سوزنی، سرانجام درسال 2010 با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون دلار  افتتاح شد.در چهارم ژانویه 2010 شیخ محمد بن رشید آل مکتوم، در مراسم افتتاحیه این برج باشکوه حضور به هم رساند و در طی بیانیه ای بر نقش مهم این برج در توسعه گردشگری دوبی تصریح کرد. در این مراسم یک برنامه آتش بازی ده دقیقه ای در برج خلیفه اجرا شد که در نوع خودش بی نظیر بود.

برج خلیفه چه و یژگی هایی دارد؟‌

این برج  نمونه های مشابه خود وجوه تمایز بسیاری دارد. برخی از وجوه تمایز به کمیت این پروژه مربوط می شد. برای مثال در ساخت این ساختمان قریب به 12 هزار نفر کارگر ساختمانی روزمزد در مجمع 22 میلیون ساعت با هم همکاری کردند. برای این که این ساختمان سرپا بماند یک پی 141 متری آن را تا عمق زمین پایین می برد. این ساختمان که نمایش شیشه ای است در واقع یک مشکل بزرگ دارد که آن هم کثیف شدن شیشه هاست البته این مساله از طرف دیگر حسن یک بنا هم هست چرا که شست وشوی مستمر بنای شیشه ای باعث می شود عمارت برج همیشه تازه و تمیز به چشم بیاید و هرگز کهنه و کثیف نشود. در حالی که ساختمان هایی با نمای سنک و سیمان به این شکل نیست. مجموعا 18 واحد خودکار در شیارهای اطراف ساختمان فعالیت می کنند تا همواره شیشه های برج را تمیز کنند و برق بیندازند. تمیز کردن همه 24000 پنجره برج، 4 ماه زمان می برد. اما شیشه پاک کن ها تنها آدم هایی نیستند که جراتشان را بر فراز بلندترین برج سیاره نشان می دهند. در سال 2010 به منظور ساخت فیلم ماموریت غیرممکن، تام کروز به همراه گروه فیلم برداری، برای ضبط کردن صحنه‌ای به یاد ماندنی از آویزان شدن کروز از بالای برج خلیفه به سبک تارزان، به دبی رفتند.
در این صحنه بخصوص بازیگر باید از پنجره به بیرون می پرید و در حالیکه 1 مایل و نیم بالاتر از شهر دبی در هوا معلق بود در کنار پنجره دست و پا می زد. البته تام به وسیله طناب های مخصوصی که به او وصل شده بود محافظت می شد اما در هر صورت برخلاف سایر هنرپیشه های هالیوودی او این کار به تنهایی انجام داد.
به دلیل ارتفاع زیاد برج خلیفه و چیدمان مصالح به کار رفته در آن (از قبیل آلومینیوم و فولاد ضد زنگ) این برج اغلب مستعد برخورد صاعقه می باشد. در طی این سال ها عکاسان و فیلمبرداران زیادی از لحظه برخورد صاعقه با برج تصاویر دلنشینی ثبت کرده اند که صد برابر، چشم نوازتر از نمایش آب نماها یا تابلوهای تبلیغاتی چشمک زن است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]