اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173774750

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

بهره‌برداری از شبکه پایش مشخصه‌های فیزیکی دریا

کد: 13950810173774750

https://goo.gl/dWvV0V

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان بنادر و دریانوردی در دوازهمین همایش بین‌المللی سواحل گفت: با همکاری سازمان بنادر و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری شبکه پایش مشخصه‌های فیزیکی دریا امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از شبکه پایش مشخصه‌های فیزیکی دریا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ؛ محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی در دوازدهمین همایش بین‌المللی سواحل، ‌بنادر و سازه‌های دریایی با خوش‌آمدگویی به میهمانان حاضر در این همایش از نمایندگان انجمن‌ها و نهادهای بین‌المللی و میهمانان خارجی حاضر در همایش قدردانی کرد و گفت: از میهمانان خارجی و روسای سازمان‌های بین‌المللی دریانوردی که با توجه به شرایط بعد از برجام با ایران همکاری خود را آغاز کردند و هم‌اکنون در این همایش حاضر هستند و پیام همکاری و همراهی به ملت ایران را دادند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ماه‌های بعد از برجام فضای جدیدی را برای گسترش همکاری‌های مشترک بین ایران و سایر کشورهای دنیا به وجود آورده است که باید از این فضا استفاده کنیم.

سعیدنژاد به پتانسیل‌هایی که در کشور ما در حوزه دریا وجود دارد اشاره کرد و گفت: 5 هزارو 800 کیلومتر ساحل و 17 جزیره قابل سکونت در ایران وجود دارد که شرایط خوبی را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، دریایی فراهم کرده است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان ادامه داد: این مجموعه امکانات برای ترانزیت کالا و فعالیت‌های علمی و فنی زمینه‌های خوبی را برای همکاری گسترده در زمینه علمی و فنی فراهم کرده است.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص مشخصات همایش در حال برگزاری گفت: با همکاری همه نهادهای علمی مقالات متعددی در حوزه سواحل ارائه شده است و این امکان به وجود آمده که بحث‌های علمی خوبی را در 5 حوزه ارائه دهیم بر همین اساس امیدواریم که با استقبالی که اساتید و دانشجویان از پنل‌های برگزاری در طی این 3 روز خواهند داشت نتیجه علمی مناسب و خروجی خوبی را داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت: سازمان بنادر در حوزه دریا از سال‌های گذشته طرح مطالعاتی جامعی را انجام داده است که در خصوص توسعه پایدار، تصمیم‌گیری‌ها، یکپارچه‌سازی، تضمین حق بهره‌برداری همگانی از سواحل است.

سعیدنژاد همچنین خبر داد که با همکاری سازمان بنادر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شبکه پایش مشخصه‌های فیزیکی دریا امروز به بهره‌برداری خواهد رسید و گفت: این مهم از آثار همکاری مشترک دو سازمان مهم با یکدیگر است که بار دیگر موقعیت و جایگاه علمی‌ای که در کشور ما وجود دارد را می‌تواند نمایان کند.

وی همچنین خبر داد که کتاب تاریخ بنادر ایران که نشان‌دهنده 5 هزار سال سابقه دریانوردی در کشورمان است به نگارش درآمده و امروز رونمایی خواهد شد.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای دریانوردی در حاشیه این همایش برپا شده است که به سمع و نظر شرکت کنندگان خواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان