اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174325744

در جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی صورت می گیرد

بررسی محتوا،امنیت ومدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات

کد: 13950811174325744

https://goo.gl/gcSJ1G

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی و تصویب بخش هایی از سند الزامات شبکه ملی اطلاعات گفت: موارد باقی مانده شامل محتوا، امنیت و مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات است که با تصویب این موارد، عملاً این سند به طور کامل تصویب می شود.

بررسی محتوا،امنیت ومدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی،عباس آسوشه ، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی که بخش هایی از سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات به تصویب اعضای شورا رسید، افزود: در این جلسه برخی از فصول این سند از جمله؛ شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان زیرساخت ارتباطی کل فضای مجازی، استقلال شبکه و مدیریت شبکه، مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به وجوه اساسی این شبکه، افزود: برقراری ارتباطات میان زیر شبکه های شبکه ملی اطلاعات، قابلیت توسعه بومی و اختصاصی سازی، امکان تعریف، ایجاد، نگهداری و توسعه زیرشبکه‌های مختلف اختصاصی، پوشش کشوری مناسب خدمات پهن‌باند و افزایش ظرفیت شبکه‌ها و تجمیع و دسترسی پهن‌باند، متناسب با نیازهای خدمات و محتوای بومی، از مهمترین وجوه این شبکه است.

آسوشه، هدف از تدوین این سند را یکپارچه سازی نظرات و تضمین هماهنگی طراحی شبکه، با الزامات کلان بالادستی اعلام کرد و اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات یکی از مهمترین پروژه‌های ملی در عرصه فضای مجازی است واجرای آن، بنابر رویکردهای جهانی و ضرورت‌های ملی مانند ارائه خدمات زیرساختی پیشرفته و مطابق نیازهای کشور، بهره‌مندی از مزایای اقتصادی صنعت اینترنت و اکوسیستم ملی فاوا، صیانت و رشد فرهنگ اسلامی- ایرانی در فضای مجازی و حفاظت از اطلاعات و ارتباطات کاربران ایرانی در برابر تهدیدات علیه امنیت و حریم خصوصی در اسناد بالادستی کشور الزام شده است.

 او با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات دارای استقلال و حدود و مرزهای معین و مشخصی است، اظهار داشت: عدم اتکاء شبکه به شبکه‌های غیر از خود در تأمین کلیه زیرساخت‌ها، خدمات ارتباطی و پایه کاربردی مانند ایمیل، پیام رسان و جویشگر ملی ، خود اتکایی در برنامه‌ریزی، طراحی، پایش و ارزیابی و توسعه و ارتقای لازم و پیشبرد نظام‌مند بومی‌سازی و حمایت از آن در لایه‌ها و ابعاد مختلف شبکه، از اصول حاکم بر این شبکه است.

 این مقام مسوول اظهارکرد:‌ مدیریت شبکه یکی از مهمترین ویژگی های شبکه ملی اطلاعات است و خودگردانی در مدیریت برنامه‌ریزی، طراحی، تأمین منابع، اجرا، پشتیبانی، توسعه و پایش و ارزیابی با استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی و دانش بومی، اعمال مدیریت یکپارچه و تخصیص و بهره‌برداری بهینه از منابع ملی و نیز تضمین کیفیت خدمات، از اهم این ویژگی ها  است.

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی سایر بخش های سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، پی گرفته خواهد شد، اظهار داشت: موارد باقی مانده شامل خدمات و محتوا، سلامت و امنیت و تعرفه و مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات است، که با بررسی و تصویب این سه مورد، عملاً سند مذکور بطور کامل تصویب و برای اجرا به مبادی ذیربط ابلاغ خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز ملی فضای مجازی

17 اسفند 1390حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن دستور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهور، اعضای حقوقی و حقیقی این شورا را تعیین کردند. رهبر انقلاب اسلامی آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن، و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم را از دلایل اصلی ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی برشمردند و تأکید کردند: این شورا وظیفه دارد مرکزی بنام مرکز ملّیفضای مجازی کشور ایجاد کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]