اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950813175625700

پاییز طولانی‌ تر شد

کد: 13950813175625700

https://goo.gl/XtQMzk

، تهران , (اخبار رسمی): درجه حرارت در فصل پاییز به نسبت سال های گذشته تغییر کرده و هوا گرم تر شده است.

پاییز طولانی‌تر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،اسماعیل کهرم،مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با علام این خبر گفت: فصل پاییز از اواسط شهریورماه آغاز می شود اما در سال های اخیر فصل پاییز به نسبت گذشته طولانی تر شده و به همان زیبایی گذشته وجود دارد.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پوشش مردم در فصل پاییز تغییر کرده است، گفت: این موضوع هم محصول تغییر آب و هوای کشور است که مهم ترین نکته آن تغییر درجه حرارت در این فصل است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پایان شهریور هر سال تا پایان شهریور سال آینده یک سال آبی یا زراعی محسوب می‌ شود. در سال آبی گذشته، کل کشور در مجموع 235 میلی‌متر بارش دریافت کرده‌است که این میزان دریافت بارش نسبت به میانگین بلندمدت، خوب ارزیابی می‌شود اما با وجود شرایط نسبتا خوب بارشی کشور در سال آبی گذشته، برخی از استان‌ها با کمبود بارش مواجه بوده اند به طوری که استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و اصفهان به ترتیب با 44، 37، 34 و 27 درصد نسبت به بلندمدت کمبود بارش داشتند.

در عین حال استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان و همدان با 63، 46، 43 و 34 درصد در شمار استان های پربارش قرار دارند. استان‌های غربی کشور در سال آبی 94- 95 وضعیت خوبی داشتند ولی متاسفانه تعدادی ازاستان‌های مرکز، شرق و جنوب شرق کشور دچار کمبود بارش بوده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست