اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950815176435700

گشایش نمایشگاه عکس محیط زیست در نمایشگاه مطبوعات

کد: 13950815176435700

https://goo.gl/2T2gPb

، تهران , (اخبار رسمی): دو نمایشگاه عکس با عنوان «ایران در سالى که گذشت» و «محیط زیست» در نمایشگاه مطبوعات امسال توسط انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران بر پا می‌شود. این دو نمایشگاه روز شنبه 15 آبان گشایش پیدا می‌کند.

گشایش نمایشگاه عکس محیط زیست در نمایشگاه مطبوعات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، حمید فروتن رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، این خبر را اعلام کردو گفت: حدود سه هفته پیش برای برگزاری این دو نمایشگاه فراخوان دادیم تا عکاسان رسانه‌های سراسر ایران که عضو انجمن صنفی و یا متقاضی عضویت بودند، عکس‌های خود را در رابطه با محورهای تعیین شده ارسال کنند.

او ادامه داد: در این فراخوان از عکاسان خواستیم تا با در نظر گرفتن محورهای اعلام شده،  بهترین عکس‌های خبری خود را که در سال گذشته منتشر شده‌اند، برای انجمن بفرستند.

رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران درتشریح محورهای این نمایشگاه‌ها نیز گفت: نمایشگاه اصلی ما «ایران در سالی که گذشت» است که عکس‌های آن با محدودیت زمانی از مرداد 94 تا پایان مهر 95 با محوریت موضوعاتی مثل انتخابات مجلس، مسابقات والیبال و فوتبال انتخابی جام جهانی، المپیک و پاراالمپیک، رویدادهای فرهنگی وهنری (از جمله نمایشگاه‌های کتاب و مطبوعات، جشنواره‌های فجر، درگذشت هنرمندان مطرح کشور و...)، مراسم مذهبی مختلف (از جمله محرم و پیاده‌روی اربعین)، تشییع شهدای مدافع حرم، تشییع شهدای غواص، اجرایی شدن برجام، فاجعه‌ی منا ، دادگاه بابک زنجانی، تشییع شهید همدانی، سفارت عربستان، اجلاسیه‌ی مجلس خبرگان،  شروع مجلس جدید، ریزش و فرو رفتن زمین در تهران، اتفاقات مهم و تاثیرگذار و عکسهای مستند اجتماعی انتخاب شدند.

فروتن  افزود: نمایشگاه جانبی ما نمایشگاه «محیط زیست» است که عکس‌های آن با محدودیت زمانى از ابتداى سال 92 تا پایان مهر 95 با محوریت خشکسالی، حیات وحش، احیای دریای ارومیه و هامون، جذابیت‌های زیست‌محیطی از جمله تالابها و کوچ پرندگان، محیط بانان و شهدای آنها، شکار غیر مجاز،  آلودگی هوا و ریزگردها در شهرهای مختلف و آتش سوزی جنگلها در کنار عکس های نمایشگاه «ایران در سالی که گذشت» به نمایش گذاشته می‌شوند.

او گفت: بعد از فراخوان 3633 فریم عکس از 101 عکاس دریافت شد که از مجموع این عکس ها تعداد 80 فریم برای نمایشگاه «ایران در سالی که گذشت» و 50 فریم عکس برای نمایشگاه «محیط زیست» انتخاب شدند. به عبارتی 130 فریم عکس از 55 عکاس در این دو نمایشگاه وجود دارد.

او در معرفی هیئت انتخاب عکس‌ها نیز گفت: با توجه به اینکه این نمایشگاه عکس یک مسابقه عکاسی نیست و فقط همکاری و مشارکت عکاسان مطبوعاتی را در عرصه اطلاع رسانی و مستند سازی نشان می دهد، هیئت انتخاب عکس های این آقایان اسماعیل عباسی، علی آقا ربیع، مرتضی فرج آبادی، مهدی قاسمی و دانیال شایگان بودند.

فروتن تاکید کرد: در سال گذشته هم انجمن صنفی یک نمایشگاه برگزار کرد که شامل یک نمایشگاه عکس اصلی در رابطه با برجام و یک نمایشگاه جانبی بود و این دومین سالی است که انجمن به صورت مستقل به عنوان یک انجمن صنفی نمایشگاه عکس مطبوعاتی را برگزار می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش