اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950815176806023

دو نمایش کانون در جشنواره تئاتر کودک همدان

کد: 13950815176806023

https://goo.gl/EvwLY3

، تهران , (اخبار رسمی): دو نمایش دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به بخش مسابقه بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

دو نمایش دیگر کانون در جشنواره تئاتر کودک همدان

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش «کلوچه‌های خدا» به نویسندگی و کارگردانی سیدآرش شریف‌زاده از طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» در بخش مسابقه کودک و «ژنرال‌ها» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس در بخش مسابقه نوجوان این رویداد هنری راه پیدا کردند.
پیش از این نمایش «کاغذ پاره‌ها» دیگر اثر نمایشی کانون به کارگردانی امیرمحمد انصافی نیز به بخش خردسال جشنواره راه‌یافته بود.
بر اساس این خبر، «کلوچه‌های خدا» برگرفته از کتاب کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی داستان، خرس کوچولویی است که از خواب زمستانی بیدار می‌شود و همه‌جا را سرسبز می‌بیند و تصمیم می‌گیرد از خدا به خاطر این همه زیبایی تشکر کند ولی نمی‌داند که چگونه این کار را انجام دهد تا این‌که کلاغ به او می‌گوید...
همچنین «ژنرال‌ها‌» داستان دو ژنرال بازمانده از جنگ را روایت می‌کند که به یکدیگر می‌رسند و طبق روال مرسوم باید با یکدیگر بجنگند تا یک نفر پیروز شود، اما آن‌ها در جایی به هم می‌رسند که یک دختربچه مشغول بازی است و مجبور می‌شوند طبق قوانین دختر پیش بروند...
شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای کودک و نوجوان متشکل از داوود کیانیان، دکتر قطب‌الدین صادقی، حمیدرضا نعیمی، محمدجواد کبودرآهنگی و رضا عبدالعلی‌زاده 8 نمایش را در بخش کودک و 10 نمایش را در بخش نوجوان معرفی کرد. 
بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به عنوان یکی از باسابقه‌ترین رویدادهای تئاتر کشور با دبیری شهرام کرمی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و اداره کل هنرهای نمایشی و مشارکت استانداری و نهادهای فرهنگی و هنری شهر همدان آذر امسال با حضور گروه‌های ایرانی و خارجی برگزار خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1344 با هدف ایجاد امکانات لازم جهت رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تاسیس شده است و عرصه فرهنگ، ادب، تعلیم و تربیت و هنر ایران در این سال‌ها شاهد رشد، بالندگی و تکامل این نهاد تاثیرگذار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر