اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950816177125632

چرا نوزادان بوی لذت بخشی دارند؟

کد: 13950816177125632

https://goo.gl/MGb0zy

، تهران , (اخبار رسمی): علم نهفته در پس عاملی که موجب جذابیت بچه های تازه متولد شده می شود.

چرا نوزادان بوی لذت بخشی دارند؟

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از عطر و ادکلن لوکس بایر:، احیانا تا بحال تحت تاثیر کششی قرار گرفته اید که باعث شده بینی خود را به سر نوزاد تازه متولد شده بچسبانید و با تنفس عمیق و طولانی او را بو بکشید.

بوی نسبتا شیرین نوزاد یکی از شگفت انگیز ترین رایحه های جهان است، به‌قدری خوشایند که حتی برند عطرDemeter اخیرا عطری بنام new baby را وارد بازار کرده همچنین برند‌های آرایشی همیشه از اصطلاح Baby Fresh برای توصیف رایحه‌های ملایم و خوش آیند استفاده می کنند.

جذابیت جهانی بوی نوزاد تازه متولد شده، نیازمند پاسخ به این سوال است که دقیقا دلیل آن چیست ؛ آیا پاسخ کشف می شود، هیچ کس نمی داند.

جورج پرتی شیمیدان تحلیلی مرکز حواس شیمیایی مونل در فیلادلفیا در همین رابطه گفت: یکی از نظریه ها این است که این رایحه به دلیل ترشحات شیمیایی غدد عروقی بچه ها ایجاد می شود و از آنجایی که ماندگاری این رایحه تنها چند هفته بر روی بدن نوزاد به طول می انجامد، می تواند تحت تاثیر متابولیسم بدن نوزاد باشد که وقتی وی شروع به خوردن و نوشیدن می کند و دیگر برای تغذیه به شیر مادر وابسته نیست، تغییر می کند.

پرتی ادامه داد: امکان دیگر این است که این رایحه از ماده سفید، مومی و چسبناکی نشات می گیرد که پوست نوزاد تازه متولد شده را پوشانده و باعث ورودش به جهان می شود. این ماده فورا شسته می شود اما بوی آن ممکن است روی پوست بماند.

بر همین اساس، دلیل آن هرچه که باشد، به نظر می رسد این موضوع بخشی از هوشمندی طبیعت است که باعث می شود ما بی درنگ عاشق این موجود کاملا وابسته و نیازمند شویم ؛ این رایحه به مادر کمک می کند که فرزند خود را شناسایی و با وی پیوند عاطفی بر قرار کند. 

تحقیقات نشان می دهد که وقتی مادر فرزند خود را بو می کند، مرکز لذت و شادی در مغزش فعال می شود. این بدان معناست که ذات و طبیعت مادرانه می خواهد تا وقتی مادر زمانش را در کنار فرزند سپری می کند حس فوق العاده ای داشته باشد.

هلن فیشر، انسان-زیست شناس و پروفسور دانشگاه Rutgers در نیوجرسی، نیز اظهار کرد: بوی نوزاد تازه متولد شده تنها عاملی نیست که با عث می شود ما او را دوست داشته باشیم و پرورشش بدهبم بلکه دیگر عوامل همچون چشمان درشت، صورت گلگون و لایه های چربی که نشان از سلامت جسمی نوزاد است، تاثیر گذار هستند.

مغز ما طوری برنامه ریزی شده تا شناسایی این ویژگی ها برایمان خوشایند باشد و ما را بسمت نوزاد تازه متولد شده و کمک به وی برای بقای حیاط سوق می دهد.

نوزاد انسان شدیدا آسیب پذیر است و اگر به‌نظرمان جذاب و دوست داشتنی نبود، مایل نبودیم از وی مراقبت کنیم و ممکن بود به مرگ وی منجر شود و سپس نسل انسان به زودی منقرض می شد. چه کسی فکر می کرد که بوی نوزاد و بقای نسل انسان دو عامل جدایی ناپذیر باشند؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس