اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817177836473

قطر میزبان جام جهانی 2022 فوتبال است

قطر و فرصت های تجاری پیش روی ایران

کد: 13950817177836473

https://bit.ly/3MWnjXq

، تهران , (اخبار رسمی): شرایط جغرافیایی، تحولات منطقه ای و نگاه خاص کشورهای جهان به ظرفیت های اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس( خاورمیانه) به ویژه کشور قطر سبب شد تا فرصت مناسبی برای بازبینی نحوه تقویت روابط اقتصادی و خدمات ایرانی از طریق این دو کشور به بازارهای جهانی مورد توجه قرار گیرد

قطر و فرصت های تجاری پیش روی ایران

مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده که بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست،این کشور میزبان جام جهانی 2022 فوتبال است

مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده که بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست،این کشور میزبان جام جهانی 2022 فوتبال است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت جزیره تجارت آرین، قطر یکی از کشورهای مناسب جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی است. با توجه به منابع و صنایع گسترده نفت، گاز و پتروشیمی، این کشور از جایگاه مناسبی برای جذب سرمایه‌های خارجی برخوردار است.

قَطَر، کشوری عربی است که در جنوب غربی قاره آسیا و بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده‌.این کشور تا سال 1971 تحت‌الحمایه انگلستان بود و پس از استقلال به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گازی،تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد.

این کشور دارای ذخایر گسترده نفتی و گازی است. مجله فوربس قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده که بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست.

زبان رسمی این کشور عربی است و از انگلیسی معمولاً به عنوان زبان دوم استفاده می‌شود. دین رسمی آن اسلام، واحد پول آن ریال و مساحت آن 493، 11 کیلومتر مربع است.

جمعیت قطر 2٬042٬444 نفر است و به دلیل حضور زیاد کارگران مهاجر کمتر از یک‌ سوم جمعیت قطر را قطری‌های اصیل تشکیل می‌دهند.

با وجود بحران رکود اقتصاد جهانی و تاثیرپذیری اکثریت اقتصادهای حوزه خلیج فارس همچون امارات متحده عربی، عربستان سعودی و کویت از این بحران، اقتصاد قطر خسارات کمتری را متحمل شده و رشد سریع‌تری نسبت به سایر اقتصادهای منطقه تجربه کرده است.

کشور قطر از نظر شرایط اقتصادی، در رده 67 امین اقتصاد بزرگ جهان بر مبنای شاخص GBD2  (مجموع ارزش پولی کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک سال مشخص با استفاده از عوامل تولیدی متعلق به شهروندان یک کشور) قرار دارد. اقتصاد این کشور با نرخ‌ بی‌سابقه‌ای در حال رشد است. نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال 2010 میزان 6/16 درصد و در سال 2011، 7/18 درصد بوده است.

نقش دولت قطر امروزه بیشتر نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و پشتیبانی از صنایع اصلی است. دولت این کشور تلاش می‌کند تسهیلاتی را ایجاد کند تا سرمایه‌های داخلی و خارجی جذب اقتصاد این کشور شود.

بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط مراجع بین‌المللی در میان کشورهای آسیایی خصوصاً منطقه خاورمیانه، کشور قطر از ثبات سیاسی خوبی برخوردار است و سقف اعتبارات کوتاه‌مدت (زیر دو سال) برای این کشور معادل 80 میلیون دلار و اعتبارات میان‌مدت و بلند‌مدت (بیش از دو سال) معادل 160 میلیون دلار است.

دولت قطر با جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی در سال‌های گذشته پروژه‌های بزرگ را آغاز نموده است. وزارت انرژی و صنعت قطر، بخش عمده سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را در بخش‌های نفت و گاز و صنایع مرتبط جذب می‌کند.

ایران با صادرات 8 میلیون دلار محصولات شیمیایی آلی به قطر، رتبه سوم و سهم بازار 9/9 درصد را در اختیار دارد. با توجه به منابع و امکانات ایران در زمینه تولید و صادرات انواع محصولات شیمیایی آلی، در صورت برنامه‌ریزی مناسب امکان صادرات بیشتر این گروه کالایی به قطر در افق زمانی کوتاه‌مدت و میان‌مدت وجوددارد.

ثبت شرکت در مناطق آزاد(قطر) نیازی به کفیل ندارد ولی برای ثبت شرکت در داخل شهر باید کفیل داشت.پروژه‌های 2022 قطر به زودی آغاز خواهد شد و به شکل مناقصه است و شرکت‌های مختلف با شرکت در مناقصه پیمان‌کاری آن را برنده می‌شوند.

یکی از مسائل بسیار مهم در قرارداد با کشورهای عربی تعیین کردن حَکَم مرضی الطرفین است و در صورت انتخاب شخص یا شرکت مناسب بسیاری از مشکلات پیش نخواهد آمد.

داشتن ضمانت نامه جزو الزامات قرارداد نیست، ولی معمولا در صورت عدم داشتن ضمانت بانکی اعتماد لازم جلب نشده و سرمایه گذار موفق به امضای قرارداد نخواهد شد. البته افرادی که از قدیم در این کشورها فعال بوده‌اند و اعتبار بالایی دارند معمولا نیازی به ارائه ضمانت نامه بانکی ندارند. 
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جزیره تجارت

شرکت جزیره تجارت آرین با هدف ارائه خدمات در حوزه‌های مشاوره سرمایه‌گذاری ، تأمین مالی و توسعه بین المللی فعالیت خود در ایران را از سال ۱۳۸۹ آغاز نمود. این مجموعه با بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران مجرب آماده طراحی و ارائه خدمات موثر در حوزه‌های یاد شده به صورت مهندسی و کاملاً حرفه‌ای می‌باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]