اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178286108

چطور بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنیم

کد: 13950817178286108

https://goo.gl/ghQrGX

، تهران , (اخبار رسمی): بدون شک همه ما هنگام پرواز، دچار موقعیت هایی شده ایم که از صندلی خود ناراضی بوده ایدولی با تکنیک های پیشنهادی ما می توانید وضعیت را در سفرهای بعدی بهتر کنید.

چطور بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنیم؟

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مجله گردشگری الی گشت، مثلا ممکن است کودک خردسال پشت سرمان به صندلی ما لگد می زده، یا جلوی پایمان فضای کافی وجود نداشته، یا اینکه با نفر کناری بر سر استراحت گاه دست دچار مشکل شده ایم. قطعا همه دوست می داشتیم که صندلی کنار راهرو در ردیف خروجی و جلوی هواپیما نصیبمان شود و کسی هم کنار ما ننشسته باشد! گرچه هیچ راه حل تضمین شده ای برای رسیدن به این حالت وجود ندارد اما  ما در اینجا، شما را برای دست یابی به بهترین صندلی در هواپیما راهنمایی می کنیم.

کدام صندلی های هواپیما از همه بهتر هستند؟

معمولا صندلی های ردیف خروجی که نزدیک دماغه  هواپیما بوده و کنار راهرو یا پنجره قرار دارند، بهترین صندلی ها قلمداد می شوند. مثلا اگر در حال مسافرت کاری و تجاری هستید، بهتر است روی صندلی بنشینید که کنار راهرو بوده و نزدیک قسمت جلویی هواپیما باشد تا بتوانید هر چه زودتر از هواپیما پیاده شوید. اما اگر مسافرت شما شبانه است، ترجیحا صندلی های کنار پنجره مناسب تر خواهند بود، چراکه بدین ترتیب می توانید در طول سفراندکی استراحت کنید همچنین کسانی که از پرواز با هواپیما استرس دارند، صندلی هایی را می پسندند که بالای بال های هواپیما قرار دارند، چون از آنجا کمتر شاهد آشفتگی های هوایی و استرس ارتفاع خواهند بود. همچنین بسیاری از افراد ترجیح می دهند صندلی هایی را انتخاب کنند که پشت دیواره ها یا پرده های حایل هواپیما باشند. چراکه به این ترتیب مسافر دیگری جلوی شما نیست که به عقب لم دهد و صندلی اش فضای جلوی شما را محدود کند. به علاوه، در این مکان ها معمولا فضای استراحت پاها بیشتر است.
اما مراقب باشید! همه  این نوع صندلی ها یکسان نیستند. در برخی از هواپیماها، ردیف اول دیواره ها و حایل ها فشرده و ناراحت می باشند. همچنین به یاد داشته باشید که در این مکان ها، هیچ صندلی جلوی شما نیست که وسایل ضروری و مورد نیاز خود را زیر آن جاسازی کنید.

اگر قد بلندی دارید، بهتر است حواستان به شیب و ارتفاع صندلی ها (Pitch) باشد. با استفاده از این معیار، می توانید بفهمید که میان شما و صندلی عقبی و جلویی چقدر فاصله هست. هرچه این مقدار بیشتر باشد، یعنی فضای استراحت پاها بزرگتر بوده و راحتی بیشتری خواهید داشت. وب سایت SeatGuru.com، شیب و ارتفاع (و در بعضی موارد عرض) صندلی ها را برای بیشتر خطوط هوایی در اختیار شما قرار می دهد. یکی از دغدغه های مسافران هنگام انتخاب محل صندلی، امنیت آن جاست. ولی متاسفانه پاسخ قطعی برای این پرسش که کجای هواپیما هنگام سانحه امن تر است، وجود ندارد. در سال 2015، نتیجه  یک بررسی اطلاعات 35 ساله ی پرواز در مجله   TIME منتشر شد که نشان داد شانس نجات برای کسانی که در سمت انتهایی هواپیما نشسته اند، بیشتر است. با این حال، نتیجه ی پژوهش دیگری در سال 2008 که توسط دانشگاه گرینویچ انگلستان انجام شد، حاکی از آن بود که مسافران جلویی که در فاصله ای کمتر از 5 ردیف از خروجی های اضطراری قرار داشته اند، از امنیت جانی بیشتری برخوردار بوده اند. اما فارغ از اینکه کجای هواپیما می نشینید، خوب است سری به سایت How to Survive a Plane Crash بزنید و نکات ایمنی لازم را فرا بگیرید.
گفتنی است صندلی های میانی در همه  ردیف ها غالبا مورد استقبال قرار نمی گیرند. ردیف هایی که نزدیک به مهمانداران هواپیما یا دستشویی ها هستند، معمولا پر از سر و صدا هستند و رفت و آمد زیادی دارند. همچنین صندلی های نزدیک به صفحه نمایش تلویزیون ها زیاد راحت نیستند و نیز، شدت نورشان به قدری بالاست که مزاحم خواب شما می شود. علاوه بر موارد، SeatGuru به مشکلات احتمالی دیگری که ممکن است برای صندلی ها پیش بیاید نیز پرداخته است، مشکلاتی از قبیل محدودیت در میزان باز شدن صندلی هنگام دراز کشیدن یا عرض کم آن.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی