اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178455648

وزیر ارتباطات :

دولت از شبکه های اجتماعی بومی حمایت می کند

کد: 13950817178455648

https://goo.gl/4iNjvH

، تهران , (اخبار رسمی): براساس ابلاغی که به وزارت ارتباطات شده، پهنای باند تولید داخل آزاد است ولی پهنای باندی که از خارج وارد می‌شود بایدمراحل مختلف اعم ازمسائل نظارتی وامنیتی وهماهنگی با دستگاههای خارج از وزارت ارتباطات را طی کند ،فعلا رویه همان ابلاغیه است و اگربخواهد تغییرکند مجلس یا شورای عالی امنیت ملی باید نظردهند.

دولت از شبکه های اجتماعی بومی حمایت می کند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ,وی با ذکر  این مطلب در ارتباط با آخرین وضعیت پروانه‌های صادر شده mvno افزود: پیش از 50 درخواست ارایه شده که 21 درخواست پذیرفته و پروانه برای آنها صادر شده است و هم اکنون در حال مذاکره با اپراتورها هستند و طی آخری اطلاعات چهار دارنده پروانه mvno تا 90 درصد در مذاکرات پیش‌رفته‌اند و سیر عادی را طی می‌کنند.

واعظی پیرامون پرونده الکترونیک سلامت اظهار کرد: سلامت الکترونیک یکی از پروژه‌های جدی است که زیرساخت آن در شبکه ملی اطلاعات آماده شده است و بالای 90 درصد پیش رفته است و تعدادی از روستاهایی را برای این منظور باید به اینترنت متصل کنیم که در همین ارتباط مذاکراتی با وزارت بهداشت انجام شده است که در آیندهای نزدیک خدمات سلامت الکترونیک در روستاها و شهرها به مردم ارایه می‌شود تا در مجموع بتوانیم با همگانی کردن آن خدمات , مردم راحت‌تر بتوانند سلامت خود را مدیریت کنند ، ضمن اینکه صرفه‌جویی قابل توجهی در کشور رخ خواهدداد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آخرین مصوبه تلفن ثابت گفت: مصوبه این است که برای دریافت هر خط ثابت در ابتدا متقاضی باید 100 هزار تومان را پرداخت کند و در مرحله دوم 100 هزار تومان بعدی را طی اقساط 36 ماهه بپردازند و مخابرات نمی‌تواند خلاف مصوبه رفتار کند. البته شنیده‌ایم که طی توافق با متقاضیان به جای پرداخت 100 هزار تومان اقساطی 80 هزار تومان را به صورت یکجا می‌پردازند که اگر توافق باشد ما مخالفتی نداریم.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران برای انتقال نمی‌تواند بر اساس قیمت جدید خط هزینه‌ها را دریافت کند تصریح کرد: مخابرات نمی‌تواند به کاربران بگوید خط ثابت خود را پس دهید و یک خط جدید بگیرید و هزینه‌ها رابرای یک خط جدید محاسبه کند.
وی با بیان جرایم مختلفی در ارتباط با اپراتورها رخ می‌دهد افزود: متناسب با هر تخلف رگولاتوری موظف است نظارت انجام دهد که نخست تخلفی رخ ندهد و اگر هم تخلفی اتفاق افتاد با اعمال جریمه‌ حق مردم را احقاق کند.
مسئول حوزه ict کشور در رابطه با خدمات رسانی در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای به همین منظور از ماهها پیش کار خود را شروع کرده است که با هماهنگی‌های مختلف امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته در رابطه با تلفن و اینترنت مشکلات به مراتب کمتر باشد و با هماهنگی با اپراتورها و وزیر ارتباطات عراق در مسیر نجف – کربلا و اطراف حرم اینترنت به زائران ارایه می‌شود. ضمن اینکه تا ساعاتی دیگر وزیر ارتباطات عراق به همین منظور به ایران می‌آید که انشاء الله مسائل باقی مانده را با وی حل می‌کنیم.
 واعظی با بیان اینکه کاهش قیمت اینترنت را مردم در دولت یازدهم احساس کرده‌اند گفت: حدود یکسال و نیم پیش هزینه اینترنت را 20 درصد کاهش دادیم بطوری که وقتی اینترنت حجمی برای هر گیگ 4 هزار و 500 تومان بود آن را به 3 هزار و 600 تومان کاهش دادیم ، ضمن اینکه در مرتبه دوم هزینه 3 هزار و 600 تومانی را به 2 هزار و 950 تومان کاهش دادیم که البته این کاهش برای کاربران کم مصرف بود که در صورت مصرف بیشتر بین 17 تا 33 درصد هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کرد.
این مقام مسئول پیرامون هزینه‌های اینترنت همراه اظهار کرد: در گذشته رقم اینترنت همراه بالا بود که آن را برای هر کیلو بیت از 14 ریال به 5 ریال و در مرتبه بعد به 4 ریال کاهش دادیم.حالا اگر بعضی از شرکت‌های کوچک بخصوص در شهرستان‌ها آن را رعایت نمی‌کنند کاربران می‌توانند از طریق سامانه 195 آن را اطلاع دهند که سریعا پیگیری می‌شود.
مسئول Ict کشور در ارتباط با آخرین وضعیت ارایه سرویس مالی بر روی خطوط تلفن همراه تصریح کرد: در این ارتباط جلساتی با بانک مرکزی داشته‌ایم و بر روی کلیات توافق کرده‌ایم و هم اکنون سه اپراتور در حال مذاکره هستند تا مقدمات فنی ارایه سرویس مالی بر روی خطوط تلفن همراه را آماه کنند که امیدواریم تا 2 الی 3 ماه دیگر این خدمات را به مردم ارایه می‌دهیم.
واعظی در مورد رفع فیلتر شبکه های اجتماعی گفت: برای رفع فیلتر شبکه های توئیتر و فیس بوک باید در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم گیری شود.اما ما تعهد کرده ایم آنچه برای آگاهی های علمی مورد استفاده مردم است و غیر اخلاقی نیست فیلتر نشود و برتعهد خود وفاداریم.
وزیر ارتباطات افزود: دولت از تولید شبکه های اجتماعی بومی حمایت می کند اما  بنای دولت بر بسته شدن شبکه ای اجتماعی که مردم از آنها استفاده می کنند نیست و دسترسی آزاد به اطلاعات جز برنامه های دولت بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره بر راه اندازی مرکز تبادل ترافیک استان قم اظهار داشت: ساز و کارشبکه ملی اطلاعات بر این است که مردم نیازهای ارتباطی خود را با سرعت بیشتر و تعرفه پایین تر دریافت کنند و طراحی این شبکه محدودیتی برای مردم نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]