اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950817178534750

گفت و‌گوی صمیمی آخوندی با مدیران مسوول و خبرنگاران رسانه‌ها:

پیگیری رسانه‌ها از نتیجه مذاکرات هوایی

کد: 13950817178534750

https://goo.gl/Q9tc31

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به مصلای تهران رفته بود، به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی به ویژه آخرین وضعیت مذاکرات بوئینگ و ایرباس و زمان ورود هواپیماهای نو به ایران پاسخ داد.

پیگیری رسانه‌ها از نتیجه مذاکرات هوایی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات ضمن بازدید ازغرفه ها با مسئولان و سردبیران مطبوعات و خبرگزاری ها به گفت و گوی صمیمانه پرداخت.

حضور آخوندی با استقبال خوب رسانه ها همراه شد و درغرفه خبرگزاری‌های ایلنا، ایسنا، ایرنا، مهر، فارس و تعداد زیادی از نشریات و روزنامه ها، از قبیل دنیای اقتصاد، عصراقتصاد، شرق،جام جم،ابتکار، همشهری، اعتماد، ایران، شهروند و کیهان حاضر و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وضعیت مسکن مهر و هم چنین ورود هواپیماهای جدید به کشور اهم سوالات خبرنگاران از وزیر راه و شهرسازی بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری ایلنا درخصوص آخرین وضعیت ورود هواپیماها گفت:مذاکرات با شرکت‌های هواپیماساز به مراحل نهایی رسیده است و توانستیم امتیاز ساخت برخی از قطعات را از ایرباس بگیریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد خرید هواپیماها به زودی منعقد می‌شود، گفت: در حال حاضر نمایندگان بوئینگ برای مذاکره در ایران هستند.

وی با حضور در غرفه خبرگزاری مهر نیز درباره آخرین وضعیت انعقاد قرارداد هواپیماها گفت: در حال حاضر نمایندگان شرکت هواپیماسازی بوئینگ در ایران هستند تا در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، قرارداد با آنها امضا شود.

آخوندی خبر داد که هیأت‌هایی از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی دائم در حال رفت و آمد به ایران هستند و درباره آخرین وضعیت تبدیل تفاهم‌نامه خرید هواپیماهای ایرباس به قرارداد نیز گفت: تبدیل تفاهم نامه به قرارداد در حال طی مراحل نهایی است.

وی درغرفه خبرگزاری ایسنا نیز در خصوص آخرین وضعیت حمل و نقل زائران اربعین حسینی اظهار کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای جابجایی زائران اربعین حسینی از طریق حمل و نقل هوایی، جاده و ریل انجام شده و در این خصوص کاملا تجهیز هستیم.

آخوندی افزود: در رابطه با محورها و مرزهای شلمچه، مرز مهران و سایر مرزها اطلاع‌رسانی صورت گرفته است

آخوندی تاکید کرد: آنچه در توان ما بوده است در حوزه حمل و نقل زائران و عتبات عالیات با همه توان اقدام کرده‌ایم. تاکنون نیز به خوبی خدمات ارائه شده است، امیدواریم که بتوانیم این اتفاق بسیار مهم را مدیریت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در غرفه روزنامه عصر اقتصاد ضمن پرس و جو درخصوص وضعیت مالی رسانه‌های خصوصی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از نمایشگاه مطبوعات امسال چیست، گفت:نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته بهتر بود و وضعیت وامیدوار کننده ای داشت.

آخوندی با حضور در غرفه پارسینه جویای آخرین فعالیت‌های این مجموعه و تیم خبرنگاران آن شد و درعین حال برای ادامه راه این مجموعه آرزوی موفقیت کرد.

روزنامه کیهان نیز با دعوت از وزیر راه و شهرسازی گفت و گوی کوتاهی در خصوص آخرین وضعیت مسکن با وی داشت.

آخوندی با حضور در غرفه خبرگزاری فارس به سوال مسکنی خبرنگاران پاسخ داد و با اشاره به رونق بخش مسکن، اظهار داشت: آمارهایی که بانک مرکزی ارائه می‌دهد، نشان از رونق خرید و فروش مسکن نسبت به گذشته دارد. همچنین میزان تسهیلات بانک مسکن در 7 ماهه گذشته نسبت به سال قبل 108 درصد رشد داشته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قاعدتاً به دنبال ایجاد شوک به بازار نبوده و نیستیم، چرا که منجر به افزایش قیمت به نفع سوداگری می‌شود.

آخوندی در مورد افزایش 10 میلیون تومانی وام مسکن مهر پردیس، تصریح کرد: این پروژه‌ای است که در آخرین روزهای دولت قبل درباره آن تصمیم‌گیری شد و ساخت‌وساز آن در این دولت انجام می‌شود و هزینه‌ها تغییر یافته؛ البته بنیاد آن غیراصولی و مکان‌یابی غیرمهندسی و غلط در یک محیط کوهستانی با شیب بیش از 15 درصد انجام شده بدون اینکه راجع به آب، معابر و برق تصمیم گرفته شده باشد، بنابراین پروژه پرمسأله‌ای است. در حال حاضر طراحی و مهندسی خوبی برای آن ایجاد شده و نسبت به بقیه پروژه‌ها از ماهیت متفاوتی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سؤال که سازمان بازرسی راجع به خرید هواپیما نظراتی داشته است، آیا شما این گزارش را دیده‌اید، گفت: هنوز قراردادی امضا نشده و پس از قرارداد می‌توان اظهارنظر کرد، به زودی این قرارداد منعقد می‌شود.

گفت و گوی صمیمی آخوندی با اصحاب رسانه و دیدار وی از اهالی خبر در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بعد از سه ساعت به پایان رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان