اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819178725700

نابودی قسمتی از جنگل های زاگرس

کد: 13950819178725700

https://goo.gl/xqlWFN

، تهران , (اخبار رسمی): یک میلیون و 200 هزار هکتار از جنگل های زاگرس نابود شده است.

نابودی قسمتی از جنگل های زاگرس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان این خبر را اعلام کرد و گفت: جنگل های زاگرس از 12 میلیون هکتار به 6 میلیون هکتار جنگل ناسالم و بیمار کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه این درختان در معرض نابودی و خطر قرار دارند ، اظهار کرد: بدون جنگل های زاگرس حیات در ایران دچار مشکل است چراکه زندگی دوسوم جمعیت کشور به این جنگل ها وابسته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: موضوع محیط زیست باید هم راستا با زندگی مردم باشد و در این راستا باید فرهنگ سازی شود.

وی گفت: فرهنگ سازی بسیاری از مشکلات محیط زیست را رفع می کند و مردم در حمایت از محیط زیست و ضرورت حراست از آن سهیم خواهند شد.

فتحی بیرانوند افزود: ارزش اکولوژیکی یک درخت بلوط 200 هزار دلار است و درصورت فرهنگ سازی این سرمایه ها به راحتی مورد حمایت قرار خواهند گرفت چرا که امروزه با برنامه ریزی و فرهنگ سازی، مردم به اهمیت محیط زیست و ارتباط مستقیم با زندگی آشنا شده اند ولی باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: درحال حاضر طبیعت توسط بشر درحال استثمار است و 3.5 برابر حد نیاز از آن استفاده می شود.

وی گفت: پارسال برای نخستین بار در دنیا 200 کشور برنامه کوپ 21 را به دلیل بحث گرمای کره زمین انجام دادند.

'فتحی بیرانوند' با بیان اینکه گرمای کره زمین به واسطه گازهای گلخانه ای 1.5 درجه افزایش یافته است، افزود: با این افزایش دما ناهنجاری های بسیاری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ریزگردها سلامت و زندگی بسیاری از مردم را دچار مشکل کرده است، ادامه داد: درحال حاضر شرایط نامساعد زیست محیطی در سطح کشور وجود دارد که ریزگردها نمونه ای از این مشکلات هستند.

وی گفت: کاهش منابع آب شیرین، مشکلات جنگل های زاگرس و کاهش آنها به دلیل مشکلات زیست محیطی است.

حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که این جنگل‌ های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش‌ ترین ذخایر جنگلی جهان است.

مهمترین گونه گیاهی در جنگل ‌های لرستان بلوط است که این درختان نقش فوق ‌العاده اکولوژیستی دارند و منابع مهمی برای حفظ آب و خاک محسوب می‌ شوند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست