اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819178945632

اسطوره های صنعت عطرسازی را بهتر بشناسید

جین کارلز افسانه ای

کد: 13950819178945632

https://goo.gl/vnqu4N

، تهران , (اخبار رسمی): تربیت قوه بویایی، در درجه اول اهمیت قرار دارد و نباید نادیده یا حتی دست کم گرفته شود و هیچکس در بَدو تولد یک عطرساز نیست و تنها از طریق تمرین پیوسته و تقویت حافظه بویایی است که یک عطار مستعد تربیت می شود.

اسطوره ها (Jean Carles)

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، تربیت قوه بویایی؛ در درجه اول اهمیت قرار دارد و نباید نادیده و یا حتی دست کم گرفته شود. هیچکس در بَدو تولد یک عطرساز نیست و تنها از طریق تمرین پیوسته و تقویت حافظه بویایی است که یک عطار مستعد تربیت می شود.

این تنها بخشی از دیدگاه های ویژه «جین کارلز» در خصوص آموزش عطرسازی و تربیت قوه بویایی است.

جین کارلز افسانه ای در سال 1892 در فرانسه متولد شد. آنچه جین کارلز را به نامی درخشان در تاریخ عطرسازی تبدیل می کند البته  تأکید وی بر آموزش هنرجویان با بینشی هنری و اصولی است.

این دیدگاه در شیوه های آموزشی منحصربه‌فرد و ماندگار کارلز تجلی پیدا می کند و روش آموزش او در ساخت ترکیب مبتنی بر ساختار سنتی بر اساس شروع، قلب، پایه در یک هرم بویایی بود.

همچنین او همواره بر تقویت حافظه بویایی تأکید داشت و ساعتی از روز را به کار با مواد مختلف و بوییدن آن ها در ترکیب با سایر عناصر اختصاص می داد. این شیوه آموزشی بر این باور استوار بود که یک عطار باید قادر باشد تا ترکیب مورد نظر خود را پیش از ارائه، تجسم کند.

جین کارلز که در عطرسازی نیز سبک منحصربفرد و شگفت انگیزی داشت به استفاده شجاعانه از پچولی در ترکیبات خود شهرت داشت و توانایی او در ارائه ترکیباتی که این نوت را از آغاز تا پایان حفظ می کرد، اعجاب انگیز بود. روش کارلز در ساخت عطرهایی که با ترکیبی ساده و از بکارگیری ترکیبات طبیعی و در دسترس ساخته می شدند؛ شگفت آور عنوان شده است و به عقیده بسیاری از همکاران و شاگردان او؛ عطرسازی با این ویژگی تکرار نخواهد شد. این سبک فرمول بندی منحصربفرد بود که موجب موفقیت برندهای جدیدی مثل «دانا» و «پیگ» شد.

مدرسه عطرسازی معتبر و بزرگ "ژیوودان" یکی دیگر از خدمات بزرگ جین کارلز به جهان عطر است. کارلز این مؤسسه را در سال 1946 راه اندازی کرد تا در آن به آموزش شیوه های خود و توسعه عطرسازی به عنوان یک هنر، بپردازد.

عطرسازان بزرگی نظیر «مونیک اِشلینگر»، «مایکل های»، «ژاک پولژ» و «آنتوان لی» افتخار استفاده از تعلیمات کارلز را در این مدرسه داشته اند. کارلز عطرسازی را شاخه ای از هنر می دانست که حساب آن از علم جدا است و اعتقاد وی به این دیدگاه به حدی بود که ترجیح می داد تا شاگردان وی به جای تخصص در زمینه شیمی؛ افرادی خلاق و هنر دوست باشند.

دیگر اقدام ارزنده و ستودنی جین کارلز، دسته بندی نوت های مهم عطرسازی در دو جدول «طبیعی» و «سینتیک» با ذکر شخصیت، خصوصیت و ویژگی بویایی در ترکیب با دیگر عناصر است. این اقدام کارلز، تلاشی در راستای ارتقاء شیوه های آموزشی بود که موجبات نگرانی وی از تربیت نسل جدید عطرسازان را فراهم ساخته بود.

حافظه بویایی قدرتمند، وجه تمایز جین کارلز از دیگر عطرسازان است. قدرت شناخت بالای وی از مواد اولیه و ویژگی هایی که در هر ترکیب بروز می دهند؛ موجب می شد تا بدون بوییدن مواد؛ تصویر دقیقی از ترکیب نهایی ارایه دهد. این ویژگی خارق العاده کارلز موجب شد تا وی در سال های پایانی حیات که قدرت بویایی خود را از دست داده بود؛ دو شاهکار جاودانه «میس دیور» و «کاروِن ماگریف» را از خود به یادگار بگذارد. این دو عطر تحسین بر انگیز و جریان ساز که همچنان الهام بخش و تأثیرگذار هستند؛ بر اساس حافظه بویایی این هنرمند بزرگ ساخته شدند و از این رو«جین کارلز» را «بتهوون» جهان عطر می نامند.

جین کارلز در سال 1966 چشم از جهان فرو بست.

فهرست زیر شامل آثاری است که از جین کارلز به ثبت رسیده اند:

Miss Dior (1947) – Christian Dior ؛ میس دیور

Ma Griffe (1946) – Carven  عطر magriff

Shocking (1937) – Schiaparelli 

Canoe (1935) – Dana

Tabu (1932) – Dana

Elle...Elle... – Lucien Lelong

Indescrit – Lucien Lelong

Orgueil – Lucien Lelong

Tailspin – Lucien Lelong

 Tout Lelong – Lucien Lelong

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس