اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950820179545632

نگاهی به زندگی حرفه ای موریس روسل

کد: 13950820179545632

https://goo.gl/N7gZyr

، تهران , (اخبار رسمی): تسلط موریس بر شیمی و قواعد ترکیب و تجزیه از یک سو و کنجکاوی وی در رابطه با عطرسازی از سوی دیگر، دیدگاه ها و تجربیات منحصربفردی برای وی به ارمغان آورده است.

نگاهی به زندگی حرفه ای موریس روسل

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، «موریس روسل» متولد شهر «شِربورگ» فرانسه است. موریس روسل در پنج سالگی به همراه والدین خود به پاریس عزیمت کرد و این شهر به مقصد نهایی روسل تبدیل شد.

پس از پشت سر گذاشتن دوران نوجوانی؛ موریس روسل که علاقمند به «شیمی اُرگانیک» و «فیزیک نظری» بود؛ از این بین رشته شیمی را انتخاب کرده و تحصیلات خود را در این رشته ادامه می دهد.

این انتخاب زمینه ساز ورود موریس روسل به جهان عطر می شود و از طریق همین انتخاب است که اتفاق بزرگ زندگی وی در سال 1973 به وقوع می پیوندد. موریس روسل که دانشجویی مستعد و خلاق در رشته شیمی بود؛ در این سال به عطار وقت خانه «شانل»؛ «هِنری رابرت»؛ معرفی می شود که در آن روزها به دنبال توسعه مرکز کروماتوگرافی عطرسازی شانل بود.

افتخار همکاری با عطار افسانه ای شانل در این دوران نصیب موریس روسل جوان شده و او به مدت 6سال در این مرکز با رابرت به همکاری می پردازد. توانایی های روسل، توجه رابرت را به خود جلب می کند و او در این دوران به عنوان سرپرست شیمی دانان عطرسازی شانل انتخاب می شود و بدین ترتیب پا به دنیای گسترده و رویایی عطرسازی می گذارد. تسلط موریس بر شیمی و قواعد ترکیب و تجزیه از یک سو و کنجکاوی وی در رابطه با عطرسازی از سوی دیگر، دیدگاه ها و تجربیات منحصربفردی برای وی به ارمغان آورده و موجب می شود تا موریس روسل با تکیه بر نبوغ و پشتکار خود؛ اصول و جزییات عطرسازی را آموخته و از شش سال حضور در خانه شانل و همکاری با هِنری رابرت؛ نهایت بهره را ببرد و با شروع دهه هشتاد میلادی به عنوان عطاری خِبره مورد توجه کمپانی معتبر «کوئست» قرار گیرد.

موریس روسل در سال 1980 به کوئست ملحق می شود و بالغ بر دوازده سال با این کمپانی به همکاری می پردازد. از میان آثار متعددی که وی در این سال ها خلق می کند می توان به عطر اورینتال و ادویه ای «اصفهان» محصول 1980 «یِو روشر» اشاره کرد که به نوعی آغازی بر مسیر او در جهان عطر است. عطر «کِی» محصول 1982 «کِریزیا» با فضایی گل بو- آلدهایدی که قلب گل بو و منحصر به فرد آن از همراهی رز، میخک، یاس و زنبق دره شکل گرفته است و با سیوِت، چرم و زنبق عمیق و چند وجهی شده است؛ اثر تحسین برانگیز روسل در دهه هشتاد است که تسلط وی بر ترکیب مواد طبیعی و صنعتی را نشان می دهد.

دهه نود دوران تغییر در روند همکاری موریس روسل با کمپانی های بزرگ است. اگرچه موریس روسل در سال 1992 از کوئست جدا می شود اما در سال های میانی دهه نود؛ با سه شاهکار فراموش نشدنی؛ نام خود را به عنوان یکی از بزرگان این دوره مطرح می کند.

روسل در سال 1994 عطر به یاد ماندنی «توکاد» را برای خانه «روشاس» می سازد. ترکیبی منحصربفرد و متفاوت از همراهی وانیل، رز و کهربا در بستری گرم و پودری که به یکی از آثار موفق آن سال ها تبدیل می شود. عطر بزرگ و جاودانه «آیریس سیلور میست» که برای خانه بلندپایه «سِرژ لوتنز» در این سال معرفی می شود.

شاهکاری نفیس و بی همتا از همراهی زنبق، وتیور، سدر و مشک در بستری صمغی و ادویه ای است که همگان را به تحسین موریس روسل وا می دارد. علاوه بر این دو عطر؛ عطر ارزشمند و باشکوه «24 فِیبورگ» که روسل برای «هِرمس» خلق می کند؛ اثری ویژه از همراهی گل های سفید و مرکبات در فضایی کهربایی و پودری است که به نوعی دریچه ورود هرمس به دوران جدید عطرسازی است. سال 1996؛ آغاز همکاری روسل با کمپانی «سیمرایس» است و او در نیمه دوم دهه نود؛ آثار مختلفی در همکاری با برندهای مختلف ارائه می کند که می توان به دو عطر «گوچی اِنوی» و «لالیک پور اوم» محصول 1997 اشاره کرد. «اِنوی» عطری سبز و گل بو در بستری چوبی و پودری است که از همراهی نوت های میوه ای، خزه بلوطی، بنفشه و سدر با نوت برجسته زنبق دره؛ رایحه ای بیاد ماندنی ارائه می کند. «پور اوم» نیز ترکیبی فوژه آروماتیک از همراهی اسطوخودوس، سدر، زنبق و وانیل است که ضمن ادای احترام به آثار کلاسیک؛ نیم نگاهی به دوران جدید دارد.

شروع هزاره سوم، دوران همکاری موریس روسل با خانه های مختلف و ارائه آثار متعدد است. از «دانهیل» و «بوند 9» تا «استی لاوده»، «کنزو»، «اتکینسون»، «بوگارت»، «جیانفرانکو فِره» و «روبرتو کاوالی»؛ برخی از برندهایی هستن که روسل با آثار زیبای خود؛ موفقیت های بزرگی برای آن ها به ارمغان می آورد. اما روسل در این سال ها و در هزاره جدید؛ شاهکارهایی نیز آفریده که سزاوار تحسین و بررسی ویژه هستند. سرآمد این آثار عطر بزرگ خانه معظم «فردریک مال» «مسک قاواژه»؛ محصول سال 2000 است.

مسک قاواژه اثری جسورانه و بدیع از همراهی مشک با قلبی از میخک و دارچین است که فضای منحصربفرد حیوانی آن با وانیل و آکورد چوبی تزیین شده تا همگان روسل را به خاطر این شهامت و خلاقیت، بستایند. دیگر آثار ارزشمند موریس روسل در دهه نخست قرن بیست و یکم در همکاری با خانه افسانه ای «گرلن» معرفی می شوند.

وی در سال 2003 عطر زنانه «ل اینستِنت د گرلن» را که ترکیب فاخری از زنبق، کهربا، وانیل و عسل در فضایی شیرین و اغواگر است را ارائه می کند ؛ عطری که به موفقیتی ویژه نائل شده و زمینه ساز موفقیت بزرگ گرلن- روسل با عطر فراموش نشدنی «اینسولِنس» محصول سال 2006 می شود.

اینسولنس عطری گل بو و میوه ای از همراهی زنبق و بنفشه با نوت های میوه ای و درخشان است که در پایه ای از چوب صندل و مشک فرود می آید. این ترکیب ساده و درخشان؛ عطری بزرگ و فراموش نشدنی را در کارنامه روسل به ثبت رساند که پایه گذار یکی از بزرگترین و موفق ترین مجموعه های خانه گرلن شد. دیگر عطر بزرگی که در این سال توسط روسل ارائه می شود؛ ماحصل همکاری وی با خانه «ل لابو» است. «لابدانوم 18» عطر حیوانی دیگری در کارنامه روسل است که از همراهی مشک، سیوت و کستوریم؛ فضای حیوانی جسورانه خود را شکل داده و در فضایی صمغی- چوبی در کنار پچولی و وانیل به عطری منحصربفرد و ستودنی تبدیل می شود. روسل در سال 2007 عطر زنانه «رِفلِکشِن» را برای خانه «آمواژ» خلق می کند. رفلکشن عطری درخشان اما عمیق از گل های سفید و نوت های سبز است که پایه ای چوبی و غنی از سدر و چوب صندل دارد.

موریس روسل که عطرسازی را با اتکا به پشتکار، تلاش و نبوغ خود و به صورت خود آموز فراگرفته است؛ همچنان به همکاری خود با کمپانی های بزرگ فرانسه ادامه می دهد و با آثار زیبا و شاعرانه خود؛ موفقیت خانه های مختلف صنعت عطرسازی را تضمین می کند. آثار موفق موریس روسل تحسین کارشناسان و دوستداران دنیای عطر را به همراه داشته و موجب شده تا امروزه از موریس روسل به عنوان یکی از هنرمندان ارزنده جهان عطر یاد شود. این آفرینش های هنرمندانه و سراسر ابتکار و زیبایی؛ جوایز معتبر بسیاری برای موریس راسل به ارمغان آورده که در این بین می توان به جایزه معتبر «فرانسوا کوتی» اشاره کرد که سال 2002 به روسل اهدا شد.

«برای من آفرینش در همه جا وجود دارد. هرچیزی می تواند منبع آفرینش و خلاقیت باشد. حتی گاهی اوقات خود را مشغول ساخت یک شامپو می کنم تا دیدگاه های تازه ای برایم حاصل شود. بعضی مواقع به نکات شگفت انگیزی در صابون ها و مواد شوینده برمی خورم و واضح است که امروزه در عطرسازی فاخر؛ منابع آفرینش متنوع شده و دامنه ای وسیع را شامل می شود. من عاشق مردم هستم و برای زندگی کار می کنم؛ شهرها و روایح جاری در هوا مرا تحت تأثیر قرار می دهند و از حسی که با تماشای تلاش و تکاپوی انسان ها برای زندگی زیباتر می گیرم؛ بسیار متأثر می شوم. حرکت در مسیر ساخت دنیایی زیبا؛ این منبع الهام من است.»

فهرستی از دیگر آثار موریس روسل در لیست زیر حضور شما ارائه شده است:

Atkinsons Amber Empire (2015) عطر آتکینسون

Bogart Pour Homme (2004) عطر بوگارت

Bond no. 9 New Haarlem (2003) عطر بند

Donna Karan Be Delicious (2004)  عطر دنا کاران

Dunhill Fresh (2005) عطر دانهیل 

Frederic Malle Dans Tes Bras (2008) عطر فردریک ماله

Gianfranco Ferre In The Mood For Love (2009) عطر جیانفرانکو

Kenzo KenzoAir (2003)  عطر کنزو

Lancome Hypnose Homme (2007)  عطر لنکوم

Le Labo Ciste 18 (2006)  عطر ل لابو

Linari Acqua Santa (2010) عطر لیناری

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس