اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950822180266108

زیباترین مناطق ایران کدامند

21 جاذبه ایران از دید انگلیسی ها

کد: 13950822180266108

https://goo.gl/8aKCui

، تهران , (اخبار رسمی): گردشگران انگلیسی از میدان نقش جهان اصفهان و مسجد نصیر الملک شیراز گرفته تا کندوان و برج میلاد در تهران را در فهرست زیباترین جاذبه های ایران قرار داده اند.

زیباترین جاذبه های ایران از دید انگلیسی ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  مجله  گردشگری الی گشت ،اخیرا در گزارشی از خبرگزاری IB Times جاذبه های توریستی ایران به تصویر کشیده شده و از تخت جمشید، معماری اصفهان و آثار تاریخی آن سخن های بسیاری رفته است. در این گزارش جاذبه های گردشگری سرزمین مان را از نگاه این خبرگزاری انگلیسی برایتان شرح می دهیم .

شهر تاریخی اصفهان

پایتخت پیشین ایران در فاصله سال های (1598 تا 1722 یکی از زیبا ترین شهر های دنیا به حساب می آید و محبوب ترین  مقصد گردشگران  داخل ایران هم است. خیابان های مملو از رنگ سبز گیاهان، معماری معروف اسلامی و کاشی کاری های منحصر به فرد همگی، میدان نقش جهان را که در لیست یونسکو آمده است، احاطه کرده اند. این میدان از بزرگ ترین میادین سراسر دنیا بوده و آثار تاریخی ارزشمندی چون مسجد شاه، مسجد لطف الله و عالی قاپو را در خود جای داده است.

مسجد شیخ لطف الله

این مسجد که در اوایل سده 1600 میلادی ساخته شده است یکی از چهار بنای تاریخی بزرگ نقش جهان می باشد. این مسجد با سنگ مرمر پوشیده شده  و کاشی های نفیس، تزئینات و خوشنویسی های داخلی بنا هر انسانی را مجذوب خود می کنند.

مسجد شاه یا مسجد امام، میراث جهانی یونسکو در میدان نقش جهان اصفهان است که با کاشی های خیره کننده و خطاطی های ماندگار، از شاهکار های معماری ایرانی به شمار می رود.

کاخ آراسته عالی قاپو در میدان نقش جهان در مقابل مسجد شیخ لطف الله قرار گرفته است.

بازار اصفهان

خیابانی به طول 2 کیلومتر است که قسمت قدیمی شهر را به بخش جدید آن ارتباط می دهد. این بازار از قدیمی ترین و بزرگ ترین بازار های خاورمیانه محسوب می شود.

پل الله وردی خان

این پل که نام دیگرش سی و سه پل است با 33 دهانه و 295 متر در امتداد زاینده رود قرار گرفته است.

کلیسای وانک

به معنی کلیسای نجات دهنده مقدس، از کلیساهای تاریخی ارمنیان این شهر است که در زمان شاه عباس دوم ساخته شده است.

شهر اصفهان در قرن هفدهم دارای حدود 3000 برج منحصر به فرد بود که خانه کبوترها شده بودند. امروزه تنها 300 مورد از این برج ها در شهر و اطراف آن باقی مانده است.

ابیانه

این روستا از قدیمی ترین روستا های ایران است که 2500 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان می باشد. خانه های خشتی ابیانه که حاوی مقدار زیادی اکسید آهن است، به صورت فشرده در دامنه کوهستان کرکس قرار گرفته اند. ترکیب اکسید آهن باعث شده است که ظاهری قرمز رنگ به خانه ها داده شود .

دیزین

این منطقه که در سال 1969 تاسیس شد هم اکنون محبوب ترین پیست اسکی ایران است. فصل اسکی در ایران از ماه “دسامبر” آغاز شده و تا ماه “می” ادامه می یابد. البته این مدت بیش از مدت فعالیت پیست های اسکی اروپایی است چرا که دیزین با ارتفاع 3600 متر، یکی از 40 پیست اسکی مرتفع در دنیا به شمار می رود.

پیست اسکی دربندسر

واقع در 60 کیلومتری شمال تهران، یکی از جدید ترین پیست های اسکی ایران است. این پیست علاوه بر اسکی، تنوع بالایی از ورزش های زمستانی را مانند کوهنوردی ارائه می دهد.

پرسپولیس

پایتخت تشریفاتی امپراتوری هخامنشی که 518 سال پیش از میلاد به فرمان داریوش اول ساخته شد. این بنا در 70 کیلومتری شمال شرق شیراز قرار گرفته است. گفته می شود قدمت آرامگاه کورش کبیر واقع در میراث جهانی پاسارگارد، به قرن چهارم پیش از میلاد باز می گردد.

نارنجستان قوام که به باغ قوام نیز شهرت دارد ، باغی متعلق به قرن نوزدهم در شیراز می باشد. تزییتان این خانه با الهام از دوران ویکتوریای اروپا طراحی شده است.

مسجد نصیرالملک

این مسجد که درشیراز واقع شده است به دلیل رنگ کاشی هایش، به مسجد صورتی شهرت یافته است. زیبایی مسجد با انعکاس نور از شیشه های رنگی آن دوچندان می شود.

اگرچه تهران از معماری بی نطیر اصفهان و تمدن پرسپولیس بی بهره مانده است، اما مجموعه گسترده کافه ها، رستوران ها، گالری های هنری و موزه ها رنگ و بوی خاصی به آن بخشیده اند. موقعیت این شهر در دامنه کوه های البرز، مسیر فوق العاده ای برای پیاده روی محسوب می شود.

کاخ گلستان

این کاخ در تهران قرار دارد و جزو میراث جهانی یونسکو بوده. این بنا که بخشی از مجموعه سلطنتی سابق است شامل کاخ های دیگر، موزه ها و سالن های ترئین شده با سنگ مرمر و آینه های متعدد نیز می شود.

برج میلاد

یا همان برج تهران با 435 متر ارتفاع، ششمین برج بلند دنیا می باشد. طبقات بالای این برج به رستوران گردان و عرشه ای برای مشاهده سراسر شهر اختصاص یافته است.

کوه دماوند

این کوه که آتشفشانی فعال می باشد، بلندترین قله ایران و خاورمیانه است و در محدوده البرز در نزدیکی سواحل جنوبی دریای خزر و حدود 60 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد.

کندوان

روستایی در آذربایجان شرقی که خانه های صخره ای آن داخل سنگ های آتشفشانی قرار دارند. درست مانند منطقه کاپادوکیه در ترکیه. این خانه ها هنوز هم مورد استفاده هستند و در سرشماری سال 2006، جمعیت روستا حدود 600 نفر گزارش شد.

یزد

با جمعیتی یک میلیون نفری، خشک ترین شهر ایران می باشد. معماری این شهر بسیار منحصر به فرد بوده و از مقاصد زیارتی مهم زرتشتیان محسوب می شود.

شهرستان بم

این شهرستان در استان کرمان قرار دارد و یکی از ارزشمند ترین بقایای تاریخی را در خود جای داده است. قدمت ارگ باستانی بم به 2000 سال پیش و امپراتوری اشکانی می رسد.

قم

با حدود یک میلیون نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب غرب تهران قرار دارد و مکانی زیارتی و مقدس به حساب می آید.

کوه های زاگرس

این کوه ها که در امتداد مرز غربی کشور قرار گرفته اند، برای کردهای ایران مکانی مقدس است. بلند ترین نقطه این رشته کوه، زرد کوه با ارتفاع 4548 متر است.

تالاب انزلی

این تالاب در دریای خزر و در استان شمالی گیلان قرار دارد و مکانی بکر برای نظاره پرندگان است. اگر چه متاسفانه سال های زیادی است که با آلودگی دست و پنجه نرم می کند.

شهر بندرعباس

این شهر در استان هرمزگان واقع در سواحل جنوبی ایران واقع شده است. گردشگران زیادی هر ساله از این شهر و جزایر اطراف آن مانند قشم و هرمز دیدن می کنند.

بازار تبریز

بازار تبریز یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو و بزرگ ترین بازار سرپوشیده دنیا می باشد. بخش های متعددی در این بازار به فروش جواهرات، فرش، محصولات چرمی و غیره اختصاص دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]