اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181415680

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان مطرح کرد

چالش صادراتی ایران به افغانستان

کد: 13950823181415680

https://goo.gl/XDxhNR

، تهران , (اخبار رسمی): در حال حاضر حجم مبادلات تجاری بین دو کشور حدود 5/ 1 تا 2 میلیارد دلار است که با فراهم کردن برخی شرایط از سوی دولت می‌توان صادرات به افغانستان را به 4 میلیارد دلار رساند.

چالش صادراتی ایران به افغانستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و افغانستان، علاء میرمحمدصادقی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان با بیان اینکه حجم مبادلات بازرگانی بین دو کشور قابل قبول نیست، گفت: برای حضور در بازار افغانستان رقبای زیادی داریم که دولت با کمک و اختصاص تسهیلات به بازرگانان می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا در رقابت با بازرگانان سایر کشورها حجم مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یابد. نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: اتاق بازرگانی در حد توان خود اقداماتی را برای گسترش مبادلات تجاری با افغانستان انجام داده و با ایجاد نمایشگاه به این کشور و ارسال هیات تجاری سعی کرده تا زمینه گسترش فعالیت‌های بازرگانی را فراهم کند.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: همچنین اتاق تهران با دعوت از تجار افغانی تلاش کرده زمینه فعالیت بیشتر بازرگانی بین دو کشور را فراهم کند. وی با تاکید بر اینکه زمینه فعالیت تجاری بین ایران و افغانستان زیاد است، اما به حد مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: دولت باید کمک کند تا هزینه حمل کالا به این کشور کاهش یابد و از طرفی شرایط آسان‌تری را برای حضور بازرگانان این کشور در ایران فراهم کند. به گفته میرمحمدصادقی، اگر چه مشکلات و ناامنی‌هایی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد، اما شرایط سرمایه‌گذاری در برخی شهرهای امن این کشور فراهم است. وی با اشاره به اینکه انواع کالاهای مصرفی و صنعتی به این کشور صادر می‌شود، اظهار کرد: سیمان و گچ از جمله اقلام صادراتی ایران به افغانستان است که مقدار آن زیاد نیست.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک ایران و افغانستان

در اجرای سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران و به استناد بند ( ن ) ماده (5) قانون تشکیل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران و به استناد صورتجلسه مورخ12/8/1381 مجمع عمومی موسسین اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و افغانستان با مشارکت بیش از 160 نفر از صاحبان صنایع، فعالیت های خود را آغاز کردند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]