اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951008209665680

گشایش نخستین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان

کد: 13951008209665680

https://goo.gl/EnzML2

، تهران , (اخبار رسمی): با سفر هیاتی از مسئولین اقتصادی استان سیستان و بلوچستان به قندهار، نخستین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان در این شهر گشایش یافت.

گشایش نخستین نمایشگاه مشترک ایران و افغانستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران و افغانستان، محمدرضا کریم‌زاده رایزن بازرگانی ایران در افغانستان با بیان اینکه این نمایشگاه 6 دی ماه فعالیت های خود را آغاز کرده است، گفت: برگزاری نمایشگاه در ولایات مختلف افغانستان در راستای توسعه تبادلات تجاری با این کشور و آشنایی هر چه بیشتر تجار دو کشور از ظرفیت‌های متقابل است.

وی با اشاره به ضرورت شناخت بیشتر و افزایش آمد و رفت فعالان اقتصادی، خواستار سرمایه‌گذاری مشترک، مشارکت با طرف‌های افغان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجار افغانی در صادرات مجدد کالا به دیگر کشورها با محوریت بندر استراتژیک چابهار شد.

کریم‌زاده افزود: انتقال بخشی از خطوط تولید، سرمایه‌گذاری مشترک و شناخت نیازهای بازار افغانستان از جمله نکات حائز اهمیتی است که می‌تواند برای توسعه و ارتقاء سطح مبادلات تجاری دو کشور مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین نمایشگاه مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در شهر قندهار، حدود 40 شرکت ایرانی و 25 شرکت افغانی در گروه‌های مختلف کالایی نظیر مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و پارک، محصولات بهداشتی و ساختمانی، صنایع شیمیایی و سلولزی، آبیاری و آبرسانی گلخانه، شیشه، فولاد و سیمان و حوزه‌های سلامت مشارکت دارند.

به گفته رایزن بازرگانی ایران در افغانستان سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان هم در این نمایشگاه حضور دارند که انتظار می‌رود زمینه مساعدی برای معرفی کالاها و تسهیلات قابل ارایه و مذاکره تجار علاقه‌مند با یکدیگر فراهم شود.

کریم‌زاده خاطرنشان کرد: بارزترین ویژگی این نمایشگاه توسعه همکاری‌ها با محوریت استان سیستان و بلوچستان است که با توجه به نزدیکی و همجواری با افغانستان می‌تواند ظرفیت‌های خوب تجاری و ترانزیتی را برای فعالان اقتصادی این کشور و به ویژه قندهار فراهم سازد.

وی اضافه کرد: حضور هیاتی از مسئولان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان زمینه مساعدی برای تبادل نظر پیرامون رفع مشکلات موجود تجار و صنعتگران قندهار در نقل و انتقال کالا و برطرف نمودن موانع تجاری است.

این نمایشگاه تا 8 دی ماه سال جاری در محل هتل تاج محل شهر قندهار برپا است.

بر پایه این گزارش ، در سال 1394 حجم تجارت بین ایران و افغانستان به رقم 2 میلیارد و 599 میلیون دلار رسید که از مجموع این رقم 2 میلیارد و 573 میلیون دلار سهم صادرات ایران به افغانستان و مابقی به میزان 26 میلیون دلار مربوط به واردات از این کشور است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک ایران و افغانستان

در اجرای سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران و به استناد بند ( ن ) ماده (5) قانون تشکیل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران و به استناد صورتجلسه مورخ12/8/1381 مجمع عمومی موسسین اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و افغانستان با مشارکت بیش از 160 نفر از صاحبان صنایع، فعالیت های خود را آغاز کردند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]