اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950823181944750

در مراسم افتتاح مرکز کنترل الکترونیکی راه آهن جنوب مطرح شد

تقدیراز تلاش‌های آخوندی و پورسیدآقایی درحوزه ریلی

کد: 13950823181944750

https://goo.gl/fV4aGX

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس جمهوری در جریان افتتاح مرکز کنترل الکترونیکی راه آهن جنوب ضمن تشکر از خدمات ارزنده دکتر آخوندی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: استفاده از توان و دانش بومی در جهت تامین امنیت و سلامت مسافران و همچنین حرکت منظم قطارها کار بسیار ارزشمند و مهمی است.

تقدیراز تلاش‌های آخوندی و پورسیدآقایی درحوزه ریلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرکز کنترل الکترونیکی راه‌آهن جنوب (سامانهCTC) ضمن تشکر از تلاش‌های دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار داشت: اینکه پروژه مرکز کنترل و هدایت قطارهای راه‌آهن از طراحی تا اجرا توسط توان و دانش داخلی انجام شده است و از نظر زمانبندی باعث صرفه جویی در زمان از تهران به اهواز و بندر امام خمینی می‌شود کار بسیار مهمی انجام شده است.

رئیس جمهوری بیان داشت: اصلاح خطوط، تعویض ریل‌های فرسوده و زیرسازی که موجب اطمینان، امنیت و سلامت مسافران و حرکت منظم قطارها با توجه به اینکه در آینده باید بار مسئولیت حمل کالا و مسافر را ریل برعهده بگیرد، کار بسیار ارزشمند و مهمی انجام شده است و به همه شما خسته نباشید می‌گویم.

در ادامه محسن پورسیدآقایی خطاب به رئیس جمهوری گفت: تمام این اقدامات و کارهای انجام شده است با حمایت جنابعالی و وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شده است.  

گفتنی است، پروژه احداث مرکز کنترل و هدایت قطارهای محور جنوب  CTC با سرمایه اولیه 83 میلیون یورو معادل 300 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و تا بندر امام خمینی 67 ایستگاه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

این سیستم که پیشرفته ترین مرکز کنترلی ریلی کشور است، دارای سیستم های بروز کنترلی و هدایت قطار در جهان است و با هدف بالا بردن ضریب ایمنی، به علت متمرکز شدن کنترل ترافیک و کمتر شدن نقش عوامل انسانی و همچنین امکان بررسی آنی و تنظیم و تفکیک سیر و حرکت وسایط نقلیه ریلی طراحی، نصب و اجرا شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان