اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182935499

عضو هیات رئیسه اتاق ایران:

سفرهای بخش خصوصی به همراه دولت اثربخشی بیشتری دارد

کد: 13950824182935499

https://goo.gl/aXcbMM

، تهران , (اخبار رسمی): وقتی بخش خصوصی همراه با دولت به سفر می‌رود، طبعا اثربخشی بیشتری دارد؛ چرا که اگر همکاری‌ بین کشورها در بستر روابط دولت با دولت اتفاق بیفتد موافق‌تر عمل می‌کند.

سفرهای بخش خصوصی به همراه دولت اثربخشی بیشتری دارد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا انصاری، عضو هیات رئیسه اتاق ایران معتقد است این سفرها زمینه‌ساز برقراری برقراری روابط و مناسبات اقتصادی بین ایران و دیگر کشورهاست.

وی ادامه داد: زمانی‌که گره‌های بانکی باز شود، این رفت‌و‌آمدها نتیجه می‌دهد؛ چرا که در حال حاضر با روابط بانکی موجود نمی‌توان انتظار برقراری روابط اقتصادی را به صورت مطلوب داشت.

انصاری معتقد است این سفرها پیامد کوتاه‌مدت ندارند؛ بلکه با حل شدن مشکل روابط بانکی هم سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند و هم بانک‌های ایرانی بتوانند بدون مشکل ضمانت‌نامه صادر کنند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، همراهی بخش دولتی با بخش خصوصی را در این سفرها، تسهیل‌کننده روابط اقتصادی بین کشورها می‌داند. او در این زمینه گفت: روابط اقتصادی بین کشورها با کمک دولت شکل می‌گیرد. در این سفرها، دولت به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل می‌کند و بخش خصوصی نیز به اعتبار دولت در این سفرها حضور می‌یابد و زمینه‌های همکاری مشترک بین ایران و کشور مورد نظر را بررسی می‌کند.

انصاری ادامه داد: بخش خصوصی خودش می‌تواند به کشورهایی که زمینه مناسب برقراری ارتباط دارند سفر کند و این کار را هم می‌کند، ولی وقتی همراه با دولت به این سفرها می‌رود طبعا اثربخشی بیشتری دارد؛ چراکه اگر این همکاری‌ها در بستر روابط دولت با دولت اتفاق بیفتد موافق‌تر عمل می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]