اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824182975755

در نشستی با وزیران اقتصاد دو ایالت آلمان تاکید شد

رفع موانع بانکی و گسترش صادرات با ایران

کد: 13950824182975755

https://goo.gl/5ibVXi

، تهران , (اخبار رسمی): قائم‌مقام وزیر صنعت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار همزمان وزیران اقتصاد ایالت‌های هامبورگ و شسلویک هلشتاین با وی در تهران، بر انتقال فناوری، رفع موانع بانکی و گسترش صادرات دوطرفه میان ایران و آلمان تاکید کرد.

رفع موانع بانکی و گسترش صادرات با ایران

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در این دیدار با تاکید بر فراهم بودن زمینه‌های همکاری در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری اظهار داشت: متاسفانه حجم مبادلات میان ایران و آلمان پایین است که باید مسئولان دوطرف برای گسترش آن بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: همکاری‌های دو کشور می‌تواند در زمینه‌های فرآوری مواد معدنی، بین‌المللی کردن شرکت‌های کوچک و متوسط، لجستیک، روابط بانکی، خدمات مشاوره‌ای، همکاری نمایشگاهی، سرمایه‌گذاری مشترک، صنایع دانش بنیان و انتقال تکنولوژی، گردشگری، زنجیره ارزش در بخش صنعت، توسعه تجارت دوطرفه و صادرات غیرنفتی بیش از پیش گسترش یابد.

خسروتاج به ظرفیت‌های ایران در منابع معدنی اشاره کرد و گفت: طرف آلمانی می‌تواند در فرآوری مواد معدنی  و در مشارکت با طرف‌های ایرانی فعالیت داشته باشد و ایران نیز انتظار دارد در صورت همکاری، دانش و فناوری روز موضوع همکاری باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت، تسهیل در امر همکاری‌های بانکی را پیش نیاز توسعه تجارت عنوان کرد و گفت: از طرف مقابل می‌خواهیم در مسیر رفع موانع بانکی گام بردارد و مشکلات را از پیش روی همکاری‌ها با ایران بردارد.

وی بر لزوم پیگیری توافقات طرفین از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های مربوطه در ایالت‌های هامبورگ و شسلویک هلشتاین تاکید کرد.

سناتور فرانک هورش وزیر اقتصاد ، حمل و نقل و نوآوری هامبورگ و راین هارد مایر وزیر اقتصاد، کار، حمل و نقل و فناوری ایالت شسلویک هلشتاین نیز در این دیدار ضمن معرفی ویژگی‌ها و ظرفیت‌های ایالت‌های خود برگسترش همکاری با ایران تاکید کردند.

هورش وزیر اقتصاد، حمل و نقل و نوآوری هامبورگ در این دیدار ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو کشور روز بروز بیشتر شود.

وی گفت: ایالت ما در حوزه مواد معدنی، هواپیمایی، شرکت‌های کوچک و متوسط، حمل ونقل دریایی جزو ایالت‌های قدرتمند آلمان است ضمن اینکه به همراه ایالت شسلویک هلشتاین در شمال آلمان در منطقه ویژه اقتصادی فعالیت می‌کند.

هورش در ادامه با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات پسابرجام به کار خواهیم گرفت از انرژی‌های تجدید پذیر و ظرفیت‌های فراوان همکاری میان دو طرف در این بخش نیز سخن گفت.

راین هارد مایر وزیر اقتصاد، کار، حمل و نقل و فناوری ایالت شسلویک هلشتاین نیز در این دیدار گفت ما  در زمینه فرآوری فلزات، بهره‌وری و محیط زیست، لجستیک، شرکت‌های کوچک و متوسط، حمل و نقل دریایی و دیجیتال سازی واحدهای صنعتی و تولیدی می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشیم.

وی نیز از آمادگی این ایالت آلمان برای سرمایه‌گذاری مشترک و گسترش همکاری‌های بانکی با ایران سخن گفت و اعلام کرد: آمادگی داریم فناوری روز را به ایران منتقل کنیم و زمینه تولید تحت لیسانس در ایران را فراهم سازیم.

در انتهای این جلسه بر گسترش گردشگری و ساخت هتل در ایران نیز  تاکید شد و مقرر شد سازمان‌های توسعه تجارت دوکشور، در زمینه ارتباط شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در زمینه‌های فوق‌الذکر را با یکدیگر مرتبط نمایند تا بتوانند با مشارکت بخش‌های خصوصی در کشور، شاهد اجرای توافقات باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]