اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950824183075499

10پیشنهاداتاق ایران برای حمایت ازسرمایه گذاران خرد

کد: 13950824183075499

https://goo.gl/oWx8w8

، تهران , (اخبار رسمی): کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق ایران در گزارشی به ارائه ده راهکار برای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد می‌پردازد. هدف از این گزارش را بهبود وضعیت این افراد در بازار سرمایه به منظور توسعه این بازار عنوان می‌کند.

10پیشنهاداتاق ایران برای حمایت ازسرمایه گذاران خرد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، یکی از شاخص‌های مورد بررسی در گزارش کسب وکار بانک جهانی، شاخص حمایت از سرمایه‌گذاران است. با توجه به اینکه یکی از نگرانی‌های خاص سرمایه‌گذاران خرد، سوءاستفاده کنترل‌کنندگان در شرکت‌های سهامی عام است، ضرورت دارد از آنها در برابر سوءاستفاده مدیران و سهامداران کنترل‌کننده حمایت شود.

متناسب با ارزیابی بانک جهانی از محیط کسب وکار کشورهای مختلف، نقش حقوق سهامداران خرد یک مشکل جهانی شناخته شد. بنابراین کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق ایران، گزارشی را باعنوان ده راهکار پیشنهادی برای حمایت و صیانت از حقوق سهامداران خرد تهیه کرد.

این گزارش اعلام می‌کند که می‌توان برای ضرورت حمایت از این سهامداران چند هدف کلی را برشمرد. اول اینکه با این کار به توسعه بازار سرمایه و حضور سهامداران حقیقی کمک می‌شود که نتیجه آن ورود پس‌اندازها به چرخه تولید و اشتغال است. هدف دوم کارآیی، نقدشوندگی و ثبات بازار سرمایه است که از طریق حضور سهامداران خرد محقق خواهد شد. از طرف دیگر این اقدام می‌تواند تشویقی بر ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیز باشد.

با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و تاکید بر مسائلی همچون مردمی سازی اقتصاد، اصلاح و تقویت همه جانبه نظام مالی، شفافیت فعالیت‌های اقتصادی، گسترش و تعمیق نظام جامع تأمین مالی و گسترش سهم بازار سرمایه، توجه بیشتر به حمایت از حقوق سهامداران خرد ضروری به نظر می‌رسد. از این رو گزارش مذکور راهکارها و پیشنهادات خود را با هدف تحقق برنامه‌های بالادستی کشور ارائه می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]