اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825183905423

تامین 25درصد منابع کمیته امداد از مشارکتهای مردمی

کد: 13950825183905423

https://goo.gl/hvlW6Q

، تهران , (اخبار رسمی): میزان کمک خیران در حوزه صدقات روزانه ده تومان و در حوزه اکرام ایتام، ماهیانه 30 هزار تومان است که بر این اساس حوزه توسعه مشارکت های مردمی به دنبال افزایش سهم مشارکت مردمی در سال جاری است.

تامین 25درصد منابع کمیته امداد از مشارکتهای مردمی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اعلام این خبر گفت: این نهاد از فروردین ماه سال گذشته دور جدیدی از خدمت‌رسانی با رویکرد مدیریت اجتماعی و افزایش خدمت‌رسانی را آغاز کرد تا رفع فقر در جامعه با سرعت بیشتری دنبال شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه حامیان و خیران انتظار دارند آثار خدمات خود را در جامعه مشاهده کنند، افزود: استفاده از شبکه های مجازی و شیوه های نوین از جمله روش هایی است که می توان برای تحقق این امر استفاده کرد.
ذوالفقاری با بیان اینکه خیران 735 میلیارد تومان در هفت ماه نخست امسال به نیازمندان کمک کرده اند، گفت: از این مبلغ 163 میلیارد تومان به صندوق های صدقات ، 237 میلیارد تومان به طرح های خرد( برکت، تاج گل، گوشت قربانی و مناسبت‌های دیگر) ،161 میلیارد تومان به طرح اکرام محسنین ،73 میلیارد تومان به زکات نقد و غیر نقدی ، 130 میلیارد تومان به فطریه عام و خاص اختصاص یافته که از این میزان180 میلیارد تومان درآمد های نقدی بوده است .
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های فقر بسیار بالاتر از میزان کمک‌ها است، مطرح کرد: حضور مردم 25 درصد مجموع منابع مورد نیاز را تأمین می‌کند، به همین جهت در سیاست‌های جدید به دنبال این هستیم که مردم به عنوان تکیه گاه اصلی در این امور حضور داشته باشند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه سهم انفاق در سبد هزینه خانوار در حد مطلوب نیست، افزود: در حال حاضر ده میلیون مشترک در قالب صندوق های صدقات ، نیکوکاران ، قربانی و زکات و ... با کمیته امداد همکاری می کنند که 25 درصد از منابع این نهاد از مشارکت های مردمی تامین می شود.
وی با اشاره اینکه هم اکنون کمیته امداد بیش از 150 هزار مددجوی فاقد مسکن دارد، گفت: به همین جهت لزوم حضور خیران بیش از پیش در این زمینه احساس می شود، نگاه کمیته امداد به خیران و نیکوکاران به عنوان همیار و معین کمیته امداد است که امیدواریم در آینده سهم خیران در این نهاد توسعه پیدا کند تا بتوانیم شاهد بهبود شرایط زندگی مددجویان باشیم .
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بر فرهنگ‌سازی در زمینه کمک به محرومان تأکید کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ نوع‌دوستی نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم، چرا که مردم آموزش‌های لازم را در کاهش فقر پیدا نکردند و باید به دنبال کاهش سن خیران باشیم که این امر با توسعه فرهنگ نوع‌دوستی ارتباط دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی