اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224545423

رئیس کمیته امداد خبر داد

آمادگی برای ساخت مسکن مددجویی با مشارکت خیران

کد: 13951102224545423

https://goo.gl/SZjJxx

، تهران , (اخبار رسمی): بخشی از اعتبارات این نهاد از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود، اما از آنجایی که اعتبارات دولتی پاسخگوی رفع همه نیازهای محرومان نیست، در تلاش هستیم، سهم مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کند تا این نهاد را مردمی‌تر کنیم.

آمادگی برای ساخت مسکن مددجویی با مشارکت خیران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، پرویز فتاح،رئیس کمیته امداد با بیان این موضوع و با اشاره به اینکه تا کنون اقدامات قابل توجهی در حوزه محرومیت‌زدایی استان انجام شده است، گفت: اما این میزان محرومیت زدایی نیز باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان در ابعاد مختلف استفاده کنیم.
وى با اشاره به اینکه متوسط تحت پوشش قرار گرفتن نیازمندان در کمیته امداد کشور ۶ درصد و در زنجان ۴ درصد برآورد شده است، گفت: این آمار نشان می‌دهد که درصد کمتری از نیازمندان در استان زنجان تحت پوشش هستند که با ظرفیت موجود، باید تلاش شود، جمعیت تحت پوشش این نهاد روز به روز کاهش یابد.
وی ادامه داد: هر چه زمان تحت پوشش بودن مددجویان در کمیته امداد بیشتر باشد به این معنا است که آنان در خط قرمز باقی مانده اند، که باید راه حلی برای رفع این مشکل هرچند به صورت موردی هم باشد، جست و جو کنیم، چرا که در بسیاری از موارد نیازهای مددجویان با هم مرتبط است، به عنوان مثال با حل مشکل اشتغال مددجو مشکل مسکن وی نیز برطرف خواهد شد.
فتاح به آمادگی کمیته امداد برای ساخت مسکن مددجویی اشاره و مطرح کرد: در صورتی که زمین لازم با مجوز استان اختصاص داده شود، کمیته امداد نیز ساخت مسکن مددجویی را آغاز می کند، که این کار با همکاری خیران و مشارکت کمیته امداد انجام می شود.
فتاح با اشاره به اینکه در استان زنجان ۳ هزار و ۲۰۰ مددجو مسکن مناسب ندارند، گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته با وجود تلاش‌های انجام شده، ۱۳۰ مسکن برای مددجویان ساخته شده است.
رئیس کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود به بحث اشتغال مددجویان نیز اشاره کرد و افزود: در استان زنجان جذب سهمیه اشتغال مطلوب بوده و تاکنون ۶۵ میلیارد ریال از میزان ابلاغی جذب شده است که در صورت مساعدت این میزان افزایش پیدا خواهد کرد.
فتاح با اشاره به اختصاص ۲۰ درصد از منابع کمیته امداد برای اشتغال مددجویان گفت: اگر مشکلات موجود در حوزه اشتغال و مسکن مددجویان برطرف شود، بقیه نیازهای مددجویان نیز قابل حل خواهد بود.
همچنین در ادامه این سفر، فتاح در دیدار با نماینده ولی فَقِیه در استان زنجان با اشاره به بحث جمع‌آوری زکات از سوی کمیته امداد اظهار کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در کشور ۶۰ درصد در امور محرومان و ۴۰ درصد در ساخت پروژه‌های عمرانی هزینه می‌ شود؛ هرچند اولویت هزینه کرد زکات برای فقرا است اما زکات جمع آوری شده با نظر مودیان زکات در سایر بخش ها و در امور عام المنفعه نیز به نحو مطلوبی هزینه شده است.
وی با اشاره به آموزه‌های دینی نقل شده درباره پرداخت و لزوم توجه به این فریضه دینی افزود: راهکار اصلی دین برای رفع فقر، زکات است که امیدواریم با تبلیغات گسترده سهم بیشتری برای نیازمندان اختصاص یابد.
رئیس کمیته امداد در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت خدمت‌رسانی کمیته امداد در جهت محرومیت‌زدایی پرداخت و افزود: بخشی از اعتبارات این نهاد از محل اعتبارات دولتی و بخشی نیز از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود، اما از آنجایی که اعتبارات دولتی پاسخگوی رفع همه نیازهای محرومان نیست، در تلاش هستیم، سهم مشارکت‌های مردمی افزایش پیدا کند تا این نهاد را مردمی‌تر کنیم.
فتاح گفت: در قانون اساسی ما چند قلم از نیازهای مددجویان مانند مسکن، درمان و آموزش را باید دولت تقبل کند که در صورت تقبل این هزینه‌ها، کار کمیته امداد و خیریه ها با توجه به حل مشکلات معیشتی، تخصصی تر می شود.
فتاح در ادامه رویکرد کمیته امداد را همدلی و هماهنگی برای کنترل فقر و خروج آبرومندانه خانواده‌ها از چرخه حمایتی این نهاد با حفظ عزت نفس عنوان کرد و گفت: به همین منظور صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد راه‌اندازی شده است تا از طریق ارائه خدمات معوض زمینه توانمندسازی مددجویان فراهم شود.
وی به اجرای طرح شوق زیارت نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح مددجویانی که تاکنون مشرف به زیارت امام رضا (ع) و کربلای معلی نشده‌اند، با کمک خیران فرصت زیارت را پیدا می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی