اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825184234750

وزیر راه و شهرسازی در دیدار مدیران شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل چین مطرح کرد

ترسیم همکاری چین باایران درحوزه زیرساختی وحمل ونقل

کد: 13950825184234750

https://goo.gl/MnhBXD

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط خوب همکاری میان ایران و چین در زمینه‌های مختلف، حضور شرکت‌های فعال چینی در صنعت ریلی، حمل و نقل و زیرساختی کشورمان را به شرط ارائه مدل‌های مالی مشخص توسط آنان میسر دانست.

ترسیم همکاری چین باایران درحوزه زیرساختی وحمل ونقل

به گزارش اخبار رسمی به نقل  از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به کشور چین، در پکن پایتخت این کشور، روز سه‌شنبه در نشست مشترک با مدیران، مسئولان و نمایندگان شرکت‌های معتبر و فعال مرتبط در حوزه حمل و نقل کشور چین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

وزیر راه و شهرسازی در دیدارهای امروز چگونگی همکاری شرکت‌های معتبر چینی با ایران در حوزه زیرساختی و حمل و نقل و همچنین چگونگی جلب سرمایه گذاری مشترک در طرح های مزبور را برای آنان تدوین کرد.

وی در جریان این ملاقات ها تاکید کرد که زمینه همکاری برای شرکت‌های خارجی از جمله شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل کشور چین در اجرای طرح های ریلی و حمل و نقلی ایران فراهم است و این شرکت ها ابتدا می بایست مدل های مالی مشخصی را ارائه کنند.

آخوندی در عین حال تاکید کرد که در حوزه راه آهن، اجرای خطوط ریلی و همچنین بخش‌های آلات ناقله ریلی (رولینگ استاک) شرایط همکاری گسترده تری میان دو طرف وجود دارد و می توان توسعه مناسبات در این زمینه را در چارچوب مشخص نظیر «لیزینگ فاینانس» تدوین و اجرایی کرد.

وی همچنین به بخش اجرای طرح های زیرساختی در کشور اشاره کرد و یادآور شد که در حال حاضر اجرای خطوط سریع‌السیر و توسعه آن، دو خطه و برقی کردن شبکه های قبلی، بحث لوکوموتیو، آلات ناقله ریلی (رولینگ استاک) چه در بخش واگن ها باری و چه مسافربری در دستور کار قرار گرفته و از نمایندگان شرکت های حاضر در نشست خواست که مدل تامین مالی خود را جهت بررسی ارائه دهند.

آخوندی بابیان اینکه در حال حاضر 2 هزار کیلومتر راه آهن با 40 تا 60 درصد پیشرفت در کشور در دست اجرا است و بیشتر طرح های زیرساختی نیز انجام شده است، یادآور شد: هر شرکتی که پیشنهاد مناسب و مشخصی در زمینه تامین مالی ارائه کند می‌تواند در خصوص اجرای طرح های خود با نهادهای ذیربط در ایران وارد گفت وگو شود.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان همچنین به روسا و مسئولان شرکت های حاضر در این نشست پیشنهاد کرد که می توانند در بخش واگن سازی اعم از باری و مسافربری هم با شرکت های فعال ایرانی همکاری و مشارکت داشته باشند.

آخوندی تصریح کرد که حجم فعالیت و کار در بخش ناوگان بسیار بالا است و با توجه به وجود شرکت های خوب در ایران و همچنین ظرفیت بالا در این زمینه، شرایط خوبی برای همکاری مشترک میان شرکت‌های چینی و ایرانی فراهم است.

براساس برنامه اعلام شده، قرار است عصر امروز نیز «مجمع سرمایه گذاری مسکن، حمل و نقل و ترابری» با حضور وزیر راه و شهرسازی کشومان و مدیران ارشد شرکت های چینی مرتبط حمل و نقلی در سالن اجتماعات سفارت جمهوری اسلامی در پکن برگزار شود.

آخوندی در جریان سفر خود به چین روز گذشته با «لی شیائو پینگ» (LI XIAOPENG) همتای خود در محل وزارت راه و ترابری چین ملاقات کرد و طرفین در خصوص گسترش همکاریهای دو کشور در حوزه حمل و نقلی تاکید کردند.

وی همچنین عصر دیروز با حضور در شرکت مهندسی راه آهن چین (crec) به عنوان بزرگترین شرکت دولتی زیر ساختی این کشور که زیر نظر شورای دولتی چین اداره می شود و اجرای پروژه خط راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان را بر عهده دارد، از نزدیک در جریان روند فعالیت های این شرکت قرار گرفت.

ملاقات با وزیر مسکن و توسعه مناطق شهری و روستایی در روز چهارشنبه (فردا) و سفر به شهر شانگهای جهت بازدید از مراکز و شرکت های مهم زیرساختی که در زمینه های شهرسازی و حمل و نقل جاده ای فعالیت دارند، بخش پایانی سفر وزیر راه و شهرسازی ایران و هیات همراه به چین اعلام شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان