اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184545499

در اولین پایلوت اقتصاد مقاومتی چه می‌گذرد

کد: 13950826184545499

https://goo.gl/PWw83d

، تهران , (اخبار رسمی): در اینجا صنایع دستی رشد زیادی پیدا کرده و با ایجاد صندوق‌های خرد روستایی، افراد تحصیل‌کرده در این روستاها هم مشغول فعالیت شده‌اند و ما شاهد رشد این صنایع در محروم‌ترین مناطق بوده‌ایم و حالا این صنایع دستی به خارج از کشور هم صادر می‌شود.

در اولین پایلوت اقتصاد مقاومتی چه می‌گذرد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و زهرا احمدی‌پور، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز به استان کرمان  سفر کردند.

در این سفر با همراهی استاندار کرمان این دو مقام دولتی به شهرستان قلعه گنج، اولین شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور رفتند و از روستاهای تحت پوشش بازدید کردند.
احمدی‌پور، ضمن دیدار با روستاییان درمسجد دولاب واقع در روستای دولاب گفت:«در اینجا صنایع دستی رشد زیادی پیدا کرده و با ایجاد صندوق‌های خرد روستایی، افراد تحصیل‌کرده در این روستاها هم مشغول فعالیت شده‌اند. ما شاهد رشد این صنایع در محروم‌ترین مناطق بوده‌ایم و حالا این صنایع دستی به خارج از کشور هم صادر می‌شود.»

دولاب یا قلعه گنج، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قلعه‌گنج در استان کرمان ایران است.

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز در بازدید از این روستا گفت:«شهرستان قلعه گنج در سال 1393 طبق یک تفاهم‌نامه بین وزارت کشور،استانداری کرمان،بنیاد مستضعفان با تایید وزارت نیرو و وزارت کشاورزی به عنوان اولین شهرستان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور نام‌گذاری شده است. در این شهرستان با ایجاد صندوق‌های خرد روستایی که  با ارائه مقدار کمی از پول  یارانه روستاییان انجام شده، خوشبختانه ایجاد مشاغل خرد و رشد صنایع دستی افزایش پیدا کرده و به کاهش فقر در منطقه انجامیده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]