اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184665700

آلودگی هوا در جهان؛ معضلی بر روی نقشه

کد: 13950826184665700

https://goo.gl/mfoPol

، تهران , (اخبار رسمی): یک نقشه جهانی از وضعیت آلودگی هوا، راهنمای خوبی برای بررسی این معضل در کشورهای مختلف است.

آلودگی هوا در جهان؛ معضلی بر روی نقشه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست،یک نقشه جهانی از وضعیت آلودگی هوا، راهنمای خوبی برای بررسی این معضل در کشورهای مختلف است. سایت aqicn.org در این زمینه به شما کمک می کند. در این سایت می توانید وضعیت هوای شهرهای حدود 60 کشور را مشاهده کنید.
شاخص های آلودگی نیز براساس استانداردهای بین المللی EPA  بوده؛ یعنی از یک تا 50 نشانگر هوای پاک و بازه 51 تا 100 را هوای سالم می‌نامند. بین 101 تا 150 شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و بالاتراز 150 برای تمامی شهروندان هوا ناسالم است، به این معنی که در این شرایط ورزش و فعالیت بدنی در هوای آزاد نداشته باشند. شاخص آلودگی هوا بین 200 تا 300 هوای بسیار ناسالم است و از 300  فراتر، وضعیت به مرحله خطرناک می رسد.
روزنامه گاردین در مطلبی با عنوان "به سختی نفس می کشند: رنج ساکنان دهلی از بحران آلودگی هوا" می نویسد: ساکنان و بازدید کنندگان دهلی نو با سطح شدید آلودگی سمی هوا دست و پنجه نرم می کنند و مقامات "وضعیت اضطراری" اعلام کرده اند. مردم محلی نگرانی خود را از هوای سمی در توییتر ابراز می کنند و برخی بیان کرده اند مجبور به ترک دهلی با خانواده های خود شده اند.  برخی گفته اند یک هفته است که از شدت آلودگی حتی قادر به رویت خورشید نبوده اند.
هشتگ #DelhiSmog و #DelhiChokes توسط مردم دهلی همچنان استفاده می شود و مردم وضعیت وحشتناک شهر خود را توصیف می کنند.
گاردین همچنین در مطلب دیگری خبر از مرگ سالانه نزدیک به ده هزار نفر در لندن در اثر آلودگی هوا می دهد. تحقیقات نشان می دهند هر سال در لندن نزدیک به ده هزار نفر به علت قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا می میرند. بیشتر این آلودگی، گاز NO2 است که توسط خودروهای دیزلی، کامیون ها و اتوبوس ها ایجاد شده است و به ریه ها آسیب جدی می رساند.
این روزنامه در مقاله دیگری با عنوان "اقدامات اضطراری پاریس برای مبارزه با دود و گرد و غبار" خاطر نشان می سازد که آسمان دود آلود پاریس موجب بحث در مورد معافیت های مالیاتی برای خودروهای دیزل شده است که به طور چشمگیری  صنعت خودرو فرانسه را تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت ارزان دیزل در 30 سال گذشته تبدیل به یک مشکل واقعی برای مردم فرانسه  شده است، چرا که به طور جدی سرطان زا است.
نیویورک تایمز نیز در مقاله ای درباره آلودگی هوا در چین می نویسد: در چین آلودگی هوا به خاطر استفاده از ذغال سنگ باعث مرگ بیش از 150 هزار نفر در سال 2013 شد. براساس پژوهش مورد استناد در این مقاله، در سال یاد شده، حمل و نقل یکی از علل عمده مرگ و میر مربوط به PM 2.5 با 137000 قربانی بوده است. دانشمندان چینی گفته اند که گازهای خروجی وسایل نقلیه موتوری یک منبع عمده آلودگی هوا در شهرهای چین بوده، اگرچه هنوز بزرگ ترین عامل آلودگی هوا در چین استفاده از سوخت ذغال سنگ است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست