اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950830186474750

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

انجام مطالعات حاشیه‌نشینی در 91 شهر کشور

کد: 13950830186474750

https://goo.gl/oRSVmU

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی با اذعان به بروز پدیده مهاجرت معکوس در کشور از شهرها به روستاها بر نقش موثر کیفیت زیست‌پذیری در این پدیده تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور و قوه قضائیه در تدارک برنامه‌های پیشگیری از مهاجرت هستند.

انجام مطالعات حاشیه‌نشینی در 91 شهر کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی محمدسعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری به پدیده مهاجرت معکوس اشاره کرد و گفت: موضوع مهاجرت دچار تغییراتی شده و دیگر با شهرنشینی شتابان دهه های 40، 50 و 60 مواجه نیستیم و جابجایی جمعیت شدت گذشته را ندارد.

ایزدی افزود: اکنون به روند آرام‌تر مهاجرت از روستاها به شهرها رسیده‌ایم و از 32 درصد درسال 65 به 13 درصد درسال 90 رسیده است. درعین حال مهاجرت از شهر به شهر از 40 درصد در سال 65 به 65 درصد رسیده است و با تغییر درمفهوم جابه‌جایی جمعیت مواجه شده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار مهاجرت از شهر به روستا نیز از 14 درصد در سال 65 به 18 درصد درسال 90 رسیده است.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با همکاری وزارت کشور و قوه قضائیه در تدارک برنامه‌های پیشگیری از مهاجرت است، افزود: کیفیت زیست‌پذیری شهرها از عوامل موثر در مهاجرت معکوس است. امروز در کلان‌شهرها کیفیت زندگی اسف‌بار شده و از سوی دیگر امکانات زیست در روستاها بهبود یافته است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات حاشیه‌نشینی در کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا ستاد ملی بازآفرینی شهری را در سال 94 تشکیل داده‌ایم که تولیت، مدیریت و سیاستگذاری کنترل حاشیه‌نشینی را دردستور کاردارد و دبیری ستاد را وزارت راه و شهرسازی دارد. در این راستا مطالعات حاشیه‌نشینی را در 91 شهر انجام داده‌ایم و 48 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی را با جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر شناسایی کرده‌ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان