اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186695700

ابلاغ جریمه 50 هزار تومانی خودروهای فرسوده

کد: 13950901186695700

https://goo.gl/lu0RKa

، تهران , (اخبار رسمی): اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در ارتباط با کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را به 14 وزارتخانه و سازمان و نهاد برای اجرا ابلاغ کرد.

ابلاغ جریمه 50 هزار تومانی خودروهای فرسوده

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، این مصوبه به وزارتخانه های کشور ـ‌ راه و شهرسازی ـ نفت ـ صنعت، معدن و تجارت ـ امور اقتصادی و دارایی ـ دادگستری ـ  آموزش و پرورش ـ اطلاعات ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ علوم، تحقیقات و فناوری وـ معاونت اجرایی رئیس‌جمهور ، سازمان برنامه و بودجه ـ سازمان حفاظت محیط‌ زیست وـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ابلاغ شده است.

متن این تصویبنامه به شرح زیر است:

1- در بند (5) تصویب‌نامه شماره 28454/ت 53173/هـ مورخ 1395/4/2 عبارت «بیست درصد (20%)» به عبارت «مصوب شورای پول و اعتبار» اصلاح و عبارت «بانک شهر» قبل از عبارت و «توسعه تعاون» اضافه می‌شود.

2- خریداران مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل‌ونقل عمومی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، تا پایان سال 1395 از شمول تصویب‌نامه شماره 211849/ت 39399هـ مورخ 1386/12/26 و نیز از شرط عدم بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی هستند. طرح مذکور در خصوص خودروهای مختلف زیرنظر کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اجرا می‌شود.

3- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف شش‌ماه، زمان تعمیرات اساسی سالانه واحدهای صنعتی مستقر در محدوده و حریم کلانشهرها (هیدروکربوری و برقی) را متناسب با سوخت مصرفی واحدهای مذکور به نحوی تعیین نمایند که تعطیلات مربوط به تعمیرات موردنظر به چهار ماه پایانی سال منتقل شود.

4- سازمان ملی استاندارد ایران موظف است ظرف سه ماه نسبت به تدوین استاندارد ملی یا تعیین استاندارد مرجع تجهیزات مورداستفاده در مراکز معاینه فنی اقدام و نتیجه را جهت طی مراحل تأیید اجباری شدن به شورای عالی استاندار ارسال کند.

5-  عبارت «به ازای تردد در هر (24) ساعت یکبار» برای  جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل‌ونقل عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اضافه  خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]