اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902188326532

زیر و بم ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96

کد: 13950902188326532

https://goo.gl/m9ucb8

، تهران , (اخبار رسمی): دانشگاه آزاد همیشه متقاضیان خود را داشته و قطعا ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 باید یکی از بزرگ ترین و پرطرفدار ترین رخداد های دانشگاه آزاد باشد.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

بزرگ ترین تغییر آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 را می توان در نحوه ثبت نام آن دید. بنابه اطلاعیه رسمی سازمان سنجش در تاریخ ،ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری 96 و آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 ادغام شد

به گزارش اخباررسمی به نقل از سایت هیوا، دانشگاه آزاد همیشه متقاضیان خود را داشته و قطعا ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 باید یکی از بزرگ ترین و پرطرفدار ترین رخداد های دانشگاه آزاد باشد. تغییرات آزمون دکتری در یکی دو سال گذشته دامن آزمون دکتری دانشگاه آزاد را هم گرفته و در نتیجه در این مقاله می خواهیم یک راهنمای جامع برای ثبت نام آزمون دکتری 96 یادداشت کنیم که داوطلبان بتوانند به راحتی ثبت نام خود را انجام دهند.

در این گزارش زمان، نحوه، شرایط ثبت‌نام و تغییرات آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 را متذکر شده‌ایم و از آنجایی که قبولی در آزمون دکتری یک مسیر طولانی همراه با مراحل بسیار است به داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد امسال توصیه می شود که برای بعد از مطالعه این مقالات هیوا در رابطه با برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 96 ، انتخاب رشته دکتری سراسری 96 ، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 96 ،مصاحبه دکتری سراسری 96 و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 96 را که برای موفقیت بیشتر شما در مقطع دکتری بهترین دانشگاه های کشور به نگارش در آمده است را مطالعه کنید.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96
بزرگ ترین تغییر آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 را می توان در نحوه ثبت نام آن دید. بنابه اطلاعیه رسمی سازمان سنجش در تاریخ 16 شهریور ،ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه های سراسری 96 و آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 ادغام شده است بنابراین کلیه داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 را دارند باید در تاریخ 16 الی 22 آذر 95 ثبت نام خود را از طریق سایت سنجش انجام دهند. در واقع کلیه داوطلبان قبولی در مقطع دکتری باید علی الحساب فارغ از اینکه در چه دانشگاهی قصد قبولی دارند در تاریخ مذکور از طریق سایت سازمان سنجش و بصورت اینترنتی فرم ثبت نام را تکمیل کنند. در این مرحله از ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 به احتمال خیلی زیاد نیازی به انجام انتخاب رشته نیست و صرفا هر داوطلب باید گروه آزمایشی خود را مشخص کند.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96
در سال های گذشته برای ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد محدودیت رشته نداشتیم یعنی کلیه فارغ التحصیلان رشته های مختلف می توانستند بدون توجه به رشته که در آن مدرک کارشناسی ارشد دارند در آزمون دکتری دانشگاه آزاد کلیه رشته ها شرکت کنند ولی در ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 ظاهرا محدودیت ثبت نام مانند دکتری سراسری شده است و برای بیشتر رشته ها محدودیت ثبت نام وجود دارد.
این بدین معنی است که طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 96 مثلا اگر کارشناسی ارشد مهندسی برق خوانده اید حقثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 در رشته روانشناسی را ندارید و محدودیت های اینچنینی. برای اطلاع کامل از این محدودیت ها با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید.

نحوه امتیازدهی در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96
درمورد امتیاز دهی و نحوه سنجش هم قاعدتا دانشگاه آزاد باید از فرمول سازمان سنجش پیروی کند که در آن 50 درصد امتیازات به آزمون کتبی اختصاص داده شده است. در سال های قبل که دانشگاه آزاد بصورت مجزا آزمون دکتری دانشگاه آزاد را برگزار می کرد سهم آزمون کتبی 75 درصد بود.
در عوض سوابق آموزشی و پژوهشی 20 درصد امتیازات و مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد باقی امتیازات را به خود اختصاص داده است. این تغییرات آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 بدین معنی است که سهم آزمون کتبی کمتر شده و افرادی که دارای سابقه درخشان تری در زمینه های معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، میزان تسلط بر زبان انگلیسی، مقالات و پژوهش های چاپ شده در مقالات داخلی و بین المللی، اختراعات و اکتشافات و آثار هنری بدیع دارند شانس قبولی بیشتری در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 دارند. همه این ها تاثیر سوابق پژوهشی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد و صدالبته مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد را بیشتر می کند.
همچنین با این امتیاز دهی جدید دست واحد های دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری یک آزمون مجزا از سازمان سنجش باز می شود که البته شانس اینکه این اتفاق بیفتد شاید خیلی پایین و حداقل در واحد های برگزیده باشد.

انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96
در سال های قبل روال انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد این بود که همزمان با ثبت نام در آزمون ، انتخاب رشته محل هم انجام می شد ولی امسال چطور ؛ اگر بخواهیم ادغام آزمون سراسری با آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 را به ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد که چند سال پیش رخ داد مقایسه کنیم باید انتظار داشته باشیم امسال انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 به بعد از اعلام نتایج اولیه در فرودین ماه توسط سازمان سنجش موکول شود.
به این ترتیب احتمال زیاد و تا رسیدن اخبار دقیق تر حدس می زنیم امسال در زمان ثبت نام ، خبری از انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 نباشد و این اتفاق به فروردین یا اوایل اردیبهشت موکول شود. در این زمینه مشاوران هیوا آماده اند تا با مشاوره تحصیلی تلفنی و یا مشاوره حضوری کلیه مراحل انتخاب رشته شما را انجام دهند.

زمان برگزاری و زمان اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96
در نتیجه ادغام آزمون دکتری سراسری 96 و آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 زمان برگزاری آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 روز جمعه مورخ 6 اسفند 95 خواهد بود. نتایج اولیه به احتمال زیاد نیمه دوم فرودین 96 و یا نیمه اول اردیبهشت 96 توسط سازمان سنجش منتشر می شود. در این اعلام نتایج نمره آزمون کتبی داوطلبان منتشر می شود و به وسیله آن کلیه شرکت کنندگان در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 می توانند با توجه به دانشگاه هایی که در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 96 و دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 96 در کلیه دانشگاه هایسراسری روزانه ، شبانه ، پردیس های خودگردان ، غیرانتفاعی ، پیام نور و دانشگاه آزاد و بر اساس نمره ای که هر دانشگاه در هر رشته محل به عنوان حد نصاب معرفی می کند انتخاب رشته خود را انجام دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هیوا

هیوا تخصصی ترین سایت کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام دانشگاه , کارشناسی ارشد , دکتری و تحصیل در خارج است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش