اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902188316532

ثبت نام آزمون دکتری 96

کد: 13950902188316532

https://goo.gl/RqiZAo

، تهران , (اخبار رسمی): تحصیلات تکمیلی در سال‌های گذشته طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و قطعا ثبت نام آزمون دکتری 96 از این قاعده مستئنی نخواهد بود.

ثبت نام آزمون دکتری 96

از جمله مهم ترین تغییراتی که در ثبت نام آزمون دکتری 96 ایجاد شده است ادغام ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 با دکتری سراسری است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سایت مشاوره هیوا، با توجه به تغییرات بسیار زیاد آزمون دکتری در سال قبل تصمیم به یادداشت این مقاله گرفتیم تا هم راهنمای ثبت نام آزمون دکتری 96 را به علاقه مندان تحصیل در مقطع دکتری تقدیم کرده باشیم و هم تغییرات آزمون دکتری 96 را به زبانی ساده تر توضیح داده باشیم.

لازم به ذکر است منبع اصلی اطلاعاتی که در این مقاله داده شده است دو اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ های 16 شهریور و 10 مهر 95 است همچنین اطلاعات دیگری درمورد سایر قسمت های آزمون دکتری 96 به صورت تکمیلی داده شده است که از تجربه برگزاری آزمون دکتری 95 برگرفته شده است.

بعد از مطالعه این مقاله توصیه می کنیم مجموعه مقالات هیوا درباره برنامه ریزی آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 96 ،انتخاب رشته دکتری سراسری 96 ، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 96 ، مصاحبه دکتری سراسری 96 و مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 96 را که برای کمک به بهتر انجام شدن روند موفقیت شما در آزمون دکتری 96 آماده شده است مطالعه کنید.

زمان و نحوه ثبت نام آزمون دکتری 96
طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش در تاریخ 14 مهر ، زمان و تاریخ دقیق ثبت نام آزمون دکتری 96 از روز سه شنبه 16 آذر 95 آغاز شده و تا 22 آذر ادامه دارد. لذا کلیه داوطلبانی که شرایط شرکت در آزمون دکتری 96 را دارند باید در تاریخ مذکور با وارد کردن اطلاعات کامل در سایت سنجش ثبت نام خود را بصورت کاملا اینترنتی انجام دهند. در این مرحله صرفا داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری 96 باید اطلاعات شخصی به همراه گروه آزمایشی مورد نظر خود را وارد کنند. از جمله مهم ترین تغییراتی که در ثبت نام آزمون دکتری 96 ایجاد شده است ادغام ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96  با دکتری سراسری است. بنابراین داوطلبان شرکت در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 هم باید در این ثبت نام شرکت کنند و ثبت نامجداگانه دیگری انجام نمی شود.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری 96
قطعا برای ثبت نام در آزمون دکتری 96 داشتن داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای ضروری است. اما مهم ترین شرط را باید تناسب رشته کارشناسی ارشد با گروه آزمایشی دکتری دانست. طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد 96 این شرط به این معنی که در اکثر گروه های آزمایشی فقط فارغ التحصیلان رشته های خاصی حق ثبت نام دارند و گروه های آزمایشی معدودی است که به کلیه فارغ التحصیلان همه رشته ها اجازه ثبت نام می دهند.

به عنوان مثال اگر شما فارغ التحصیل رشته فیزیک هستید حق ثبت نام در آزمون دکتری 96 رشته حسابداری را ندارید درصورتیکه اگر فارغ التحصیل حسابداری هستید می توانید در آزمون دکتری 96 فیزیک ثبت نام کنید ! جزئیات این چنینی را از آنجایی که عمومیت ندارد بیشتر از این توضیح نمی دهیم ولی اگر در یک رشته غیرمرتبط با مدرک کارشناسی ارشد خود قصد ثبت نام آزمون دکتری 96 دارید برای کسب اطلاعات تکمیلی با مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس بگیرید و با مشاوره تحصیلی تلفنی از شرایط ثبت نام خود مطلع شوید. درضمن افرادی که قصد ثبت نام آزمون دکتری 96 دارند باید حداکثر تا 31 شهریور 96 فارغ التحصیل شوند. این تاریخ برای افرادی که در رشته های نیمسال دوم پذیرش می شوند تا 30 بهمن قابل تمدید است.

نحوه سنجش و پذیرش آزمون دکتری آموزشی – پژوهشی 96
نحوه سنجش و پذیرش برای قبولی در آزمون دکتری 96 در دوره آموزشی – پژوهشی ( متداول ترین نوع دوره دکتری ) از سه طریق صورت می گیرد. یکی آزمون متمرکز که 50 درصد سهم دارد و بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. مورد دیگر سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری است که 20 درصد از سهم سنجش و پذیرش را به خود اختصاص داده است و در نهایت مصاحبه علمی و سنجش عملی که 30 درصد باقیمانده را شامل می شود.

منظور از آزمون متمرکز همان آزمون دکتری 96 است که برای یک بار برگزار می گردد و احتمالا فروردین ماه و همزمان با اعلام نتایج دکتری 96 نمره آن مشخص می شود. . منظور از سوابق آموزشی و پژوهشی مواردی از قبلی معدل دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، تسلط به زبان انگلیسی ، مقالات چاپ شده در ژورنال های ایرانی و خارجی و ISI ، اکتشافات ، اختراعات ، آثار هنری و تشویق نامه های علمی است. و در نهایت منظور از مصاحبه علمی و سنجش عملی هم بسته به دانشگاه های مختلف ممکن است شامل یک آزمون دیگر باشد که بصورت اختصاصی و توسط دانشگاه ها برگزار می گردد که سال قبل فقط تعداد معدودی از دانشگاه ها به‌صورت جداگانه یک آزمون دیگر برگزار کردند ولی در هر دوحالت سنجش علمی همان مصاحبه دکتری معروف است که شامل ارزیابی شفاهی مواردی مانند دروس اختصاصی دانشجو ، بررسی انگیزه فردی ، موضوع پژوهشی مورد علاقه برای رساله دکتری ، تسلط به زبان فارسی ، کیفیت پایان نامه و ... است.

دانشگاه های پذیرش کننده و زمان برگزاری آزمون دکتری 96
طبق اطلاعیه رسمی سازمان سنجش امسال کلیه دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پژوهش محور، پردیس­های خودگردان، پیام نور،بورس اعزام به خارج، دانشگاه آزاد اسلامی و ... صرفا از طریق ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری 96 دانشجو می گیرند. همچنین متقاضیان دستیاری دامپزشکی 96 هم باید در آزمون دکتری 96 ثبت نام کنند. زمان برگزاری آزمون دکتری 96 روز 6 اسفند سال 96 خواهد بود و احتمالا به روال سال قبل دهه دوم فروردین ماه نتایج اولیه اعلام می شود. بعد از علام نتایج هر داوطلب باید طبق آنچه در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری 96 و دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 96 لیست رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب و در سایت های سنجش و آزمون ثبت کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هیوا

هیوا تخصصی ترین سایت کشور در زمینه مشاوره تحصیلی , کنکور , انتخاب رشته , ثبت نام دانشگاه , کارشناسی ارشد , دکتری و تحصیل در خارج است

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسابقه و فراخوان