اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903189065632

معرفی خانه کلایو کریستین

بازگشت به دوران شکوه صنعت عطرسازی

کد: 13950903189065632

https://goo.gl/786YUb

، تهران , (اخبار رسمی): کلایو کریستین یکی از خالقان عطرهای فاخر و گرانقیمت است که در یک دهه اخیر توانسته است جایگاهی ویژه برای خود فراهم کند.

معرفی خانه کلایو کریستین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، نگاهی به تاریخ عطرسازی و جایگاه ویژه این هنر-صنعت؛ حکایت از محبوبیت بالای آن نزد پادشاهان و دربارهای سلطنتی دارد. عطرسازان در دوران مختلف همواره در زُمره افرادی بودند که مورد عنایت و توجه ویژه درباریان و اشراف زادگان قرار می گرفتند و راهیابی آثار یک عطار به دربار، دریافت نشان ها و احکام سلطنتی و در نهایت انتخاب به عنوان عطار اصلی خاندان سلطنتی؛ از جمله مواردی بودند که اعتبار بالایی برای یک عطرساز به همراه داشت و تأییدی بر کیفیت و غنای آثار وی به حساب می آمد.

در نقطه مقابل، نگاه پادشاهان و شاهزادگان به مقوله عطر علاوه بر کالایی فاخر و گران‌قیمت، نگاهی هنری بود و بسیاری از پادشاهان و فرمانروایان، عطرسازی را یکی از شاخه های هنر می دانستند که مانند موسیقی و نقاشی از جایگاه رفیعی برخوردار است و در نظر برخی از این پادشاهان، عطرسازی جایگاه والاتری نسبت به دیگر شاخه های هنر داشت. شاید همین نگرش، دلیل اصلی ملکه ویکتوریا برای اعطای بالاترین نشان سلطنتی در سال 1872 به منظور تأسیس یکی از خانه های عطرسازی معتبر و مشهور لندن باشد. خانه ای که به دلیل کیفیت بالای محصولات ارائه شده و خلق آثاری متعالی و هنرمندانه به چنین جایگاهی دست یافت و با عنوان "کِراون پرفیومری" شناخته می شد.

در سال 1999، طراح و معمار انگلیسی، "کِلایو کریستین"؛ امتیاز خانه تاریخی "کراون پرفیومری" را خریداری می کند و با هدف احیای سنت های عطرسازی فاخر و بازگشت به دوران شکوه و درخشش این خانه؛ ساخت نخستین مجموعه از آثار "کراون پرفیومری" را در عصر جدید و با عنوان "کلایو کریستین" آغاز می کند. نخستین عطرهای کلایو کریستین پس از یک سال تلاش در ساخت ترکیباتی عمیق، فاخر و پیچیده با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه؛ در همکاری با عطرسازان صاحب سبکی چون "پاتریسیا شویک" و "گِزا شون" در سال 2001 ارائه می شوند.

معرفی کلایو کریستین با شش عطر در سال 2001

شش عطر به صورت جفت های زنانه و مردانه در مجموعه ای با نام "دِفینِتیو کالکشن"؛ نخستین عطرهای "کلایو کریستین" هستند که در سال 2001 معرفی می شوند. ترکیبی از نوت های میوه ای و مرمبات درخشان در قلبی از عصاره های گران قیمت گل های رز، بنفشه در کنار زنبق دره که با نوت های چوبی نظیر خزه بلوطی، سدر و صندل در پایه همراه می شوند؛ رایحه بی نظیری به عطر "1872" ساخته پاتریشیا شویک می دهند که ترکیب غنی و پیچیده آن بر اساس فرمول های "کراون پرفیومری" ساخته شده است. "گزا شون" ترکیب مردانه "1872" را بر اساس فرمولی پیچیده و با استفاده از روغن های طبیعی گرانقیمت در قالب یک عطر آروماتیک- مرکباتی غنی با لایه هایی میوه ای و صمغی، بر بستری از گل ها ارائه می کند. عطر "شماره یک" که به عنوان گرانقیمت ترین عطر جهان در گینس به ثبت رسیده است؛ دیگر اثر کلایو کریستین در این سال است که هر دو عطر زنانه و مردانه آن توسط "پاتریشیا شویک" ساخته می شوند. عطر زنانه "شماره یک" جادویی از عصاره های کمیاب و گران قیمت است که رایحه پیچیده و مسحور کننده ای از همراهی نوت های ادویه ای، مرکباتی و میوه ای با عصاره زنبق، یلنگ، یاس و رز در قلب کار به نمایش می گذارد و این فضای منحصربفرد را بر بستری گرم، اغواگر و ناب از همراهی وانیل، کهربا و صمغ های گرانقیمت در پایه ای از چوب صندل، مشک و تونکا به اوج کمال و تجمل می رساند.

"شماره یک" در قالب ترکیب مردانه خود نمایشی فاخر و پودری از عصاره یلنگ را در فضایی که با زنبق، کهربا و نوت های ادویه ای آراسته شده است ارائه می کند. علاوه بر بکارگیری مواد مرغوب و گران بها در ساخت این دو عطر؛ بطری های این جفت، از مرغوب ترین و گرانقیمت ترین کریستال که با طلای هجده عیار و پنج قیرات الماس تزیین شده اند در این سال به صورت محدود ارائه می شوند که نمایشی متمولانه و گرانبها از رایحه و طراحی است؛ طراحی زیبایی که در سال 2006 جایزه بهترین طراحی بطری را از سوی اتحادیه عطر انگلستان برای کلایو کریستین به ارمغان می آورد. "پاتریسیا شویک" دیگر اثر خانه در این سال را خلق کرده است. جایی که وی لطافت اغواگر و درخشان نوت های میوه ای را بر بستری پودری و چوبی به زیبایی با پچولی و یاس در ترکیب زنانه "ایکس" همراه کرده است و "گزا شون " "ایکس" مردانه را با نوت برجسته دارچین و خزه بلوطی بر بستری پودری و صمغی با پایه ای از وتیور و سدر همراه کرده است.

2010،  سال بازگشت باشکوه کلایو با مجموعه ای جدید

پس از غیبتی طولانی مدت، کلایو کریستین در سال 2010 با مجموعه "پرایوِیت کالکشن" باز می گردد. این مجموعه با جفت زنانه و مردانه "سی" معرفی می شود که هر دو عطر ساخته "کریستین پرووِنزانو" هستند. "سی" مردانه ترکیبی پیچیده از همراهی عود، تنباکو، تونکا و چرم در فضایی دودی و صمغی با قلبی گل بو و پودری است که رایحه فاخر و عمیقی را ارائه می کند و در مقابل، "سی" زنانه ترکیبی از گل های سفید با رز، بنفشه و شمعدانی در پایه ای از چرم و پچولی است که با نوت برجسته رام، فضایی هماهنگ و منسجم از پیچیدگی و اغواگری می سازند. "پرووِنزانو" در سال 2012 جفت "وی" را به مجموعه "پرایوِیت کالکشن" اضافه می کند که هر دو عطر از ترکیبی صمغی و ادویه ای بهره می برند اما وجه خشک، چوبی و دودی عطر مردانه در نقطه مقابل درخشش نوت های گل بو و میوه ای در عطر زنانه است. جدیدترین اعضاء این مجموعه در سال 2014 با جفت "اِل" معرفی شدند. تقابلی از فضای کلاسیک و دودی حاصل از همراهی وتیور و سوزنی برگ ها در پایه ای از عود و سدر در عطر مردانه و نیز لطافت رز و یاس بر بستری سبز و ادویه ای درخشان در پایه از پچولی و چوب ها در عطر زنانه؛ فضای بویایی این دو عطر جدید خانه هستند.

پس از ارائه دو مجموعه گرانقیمت و پر سر و صدا در سال های گذشته؛ فعالیت های کلایو کریستین در سال های اخیر بر ساخت دنباله هایی محدود و سفارشی برای عطرهای مشهور و نیز عرضه محصولاتی گران قیمت به صورت محدود، متمرکز شده است. عطرهایی نظیر "ایکس تویست نارسیسوس"، "ایکس تویست سافرون"، "شماره یک تویست شامومیل"، "شماره یک تویست وایولت"، "1872 ماندارین" و "1872 وتیور" که بیشتر بر وجه تجملاتی و ارائه روایحی متنوع در بطری هایی گرانقیمت و لوکس تأکید دارند؛ از جمله این عطرها هستند که در سال 2016 معرفی شدند.

2016 و مجموعه نوبل

"نوبل" جدیدترین مجموعه از آثار کلایو کریستین است که در سال 2016 و با معرفی عطر "کاسموس فلاور" با فضایی لذیذ و اغواگر از نوت های شیرین، کاکائو و نوت های میوه ای در کنار بنفشه، اوسمانتوس و یاس به همراه عطر گل بو و ادویه ای "راک رز" که فضای آن از رز در کنار نوت های ادویه ای بر بستری سبز و آروماتیک شکل گرفته است؛ عرضه شده است.

از گذشته تا به امروز

بیش از یک دهه از حضور کلایو کریستین در عطرسازی می گذرد و این خانه در ارائه محصولاتی که ترکیبی از تجمل و عطرسازی فاخر ارائه دهند؛ موفق عمل کرده است. سفری به تاریخ و احیای نام خانه ای معتبر و موفق با ارائه تفسیری جدید از فرمول های به یادگار مانده از آن دوران خانه "کراون پرفیومری" با استفاده از مواد اولیه مرغوب و کمیاب، مسیری است که کلایو کریستین تا به اینجا در پیمودن آن موفق عمل کرده است. نام این خانه در سال 2012 در فهرست "او بی ای" قرار گرفت که به پاس تلاش در عرضه کالاهای فاخر به این جایگاه معتبر نائل می شود. کلایو کریستین که به عنوان یکی از پیشگامان ساخت عطرهای گرانقیمت و فاخر فعالیت می کند، ارائه محصولاتی با روایحی پیچیده و در شمایلی متمولانه و لوکس را به سان جستجویی در مسیر رسیدن به کمال و کیفیت نامتناهی می داند و با ساخت آثاری که درب هایی گرانقیمت و جواهرکاری شده به شکل تاج سلطنتی بر روی بطری های شکیل آن ها تعبیه شده؛ این ایده را در بالاترین سطح تجمل و جاه طلبی به نمایش می گذارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس