اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950905189636108

میادین و خیابان‌های معروف استانبول را بشناسید

مجذوب دیدنی های استانبول شوید

کد: 13950905189636108

https://goo.gl/xupcGu

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به اینکه استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه و پایتخت فرهنگی و هنری این کشور است، میدان‌های استانبول نیز جالب توجه هستند.

مجذوب دیدنی های استانبول شوید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله گردشگری الی گشت، در این گزارش محبوب ‌ترین و بهترین خیابان‌ها و میدان‌های استانبول را مرور می‌کنیم.

میدان سلطان احمد (میدان اسب ‌دوانی)

میدان سلطان احمد که با نام میدان اسب ‌دوانی هم شناخته می‌شود، مشهورترین ناحیه گردشگری در استانبول محسوب می‌گردد و باید از آن بازدید کرد. سلطان احمد، ناحیه‌ای است که تمام گردشگرانی که به استانبول می‌روند، به آنجا هم سری می‌زنند.

این میدان، نقطه‌ای باستانی در استانبول محسوب می‌شود و مناظر تماشایی آن شامل مساجد، موزه‌ها، اماکن تاریخی، قصرها و بازار بزرگ آن هستند. این ناحیه کوچک و نسبتا عاری از ترافیک، موجب شده تا گردش در آن حتی با پای پیاده هم کاری ساده باشد. میدان سلطان احمد یکی از اماکن تماشایی در استانبول است.

مسجد آبی، ایاصوفیه (Hagia Sophia) موزه‌های مختلف، میدان اسب‌ دوانی مربوط به قرن چهارم میلادی، مجسمه مصری، ستون مارپیچ، ستون کنستانتین چهارم (Costantine Porphyrgenitus) و فواره آلمانی، مناظر تماشایی محبوب هستند. میدان سلطان احمد یکی از بهترین میدان‌ها در استانبول است.

خیابان استقلال، میدان تقسیم، منطقه بی ‌اوغلو، استانبول

تمام بازدیدکنندگانی که به استانبول می‌روند، واقعاً باید از خیابان استقلال دیدن کنند. این خیابان که در میدان تقسیم و در منطقله بیوگلو از استانبول واقع شده، شاید محبوب‌ترین خیابان و منطقه در استانبول باشد. این ناحیه از تقسیم و خیابان استقلال، قلب شهر استانبول را تشکیل می‌دهند. این خیابان به درازای یک مایل، با بیوگلو تقاطع دارد و مملو است از فروشگاه، رستوران، کافه، نمایش‌های خیابانی. ترامواهای نوستالژیک و قدیمی نیز در طول خیابان استقلال گذر می‌کنند. این خیابان همچنین یکی از تماشایی‌ترین مناطق در استانبول است. در این خیابان، قصرهای مربوط به قرن 19 دیده می‌شود که امروزه مرکز مارک‌های سطح بالا هستند. خیابان استقلال با داشتن فروشگاه، بار، کافه، دیسکو، کلوپ و رستوران، شب‌های پر جنب و جوشی هم دارد. گفته می‌شود، هر روز تا یک میلیون نفر در این خیابان به تردد می‌پردازند.

خیابان بغداد (Bagdat)، بوستانجی-گزتپه (Bostanci-Goztepe)، استانبول

خیابان بغداد یکی از لوکس ‌ترین خیابان‌ها در استانبول و نیز یکی از بهترین خیابان‌ها برای خرید در جهان است. این خیابان در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. خیابان 14 کیلومتری بغداد، از بوستانجی شروع می‌شود و تا گزتپه امتداد می‌یابد. در طول این خیابان، چندین کافه، رستوران و مرکز خرید لوکس وجود دارد. شب‌ها نیز این خیابان بسیار پرانرژی و سرزنده است.

میدان اورتاکوی (Ortakoy)، منطقه اورتاکوی، ساحل اروپایی بسفر (Bosphorus)، استانبول

میدان اورتاکوی معروف، در نزدیکی بسفر زیبا در استانبول واقع شده و یکی از بهترین میدان‌ها در استانبول می‌باشد. این میدان نزد افراد جوان از محبوبیت خاصی برخوردار است چون دارای کافه، بار، رستوران و مراکز خرید زیادی می‌باشد. شب‌های پرانرژی در پایان هفته آن نیز بسیار جالب هستند.

میدان امینونو (Eminonu)، منطقه امینونو، شبه جزیره تاریخی، استانبول

میدان امینونو واقع در منطقه امینونو در استانبول نیز میدان معروفی است که میان پل گالاتا (Galata) و مسجد جدید (Yeni Camii)واقع شده و یکی از بهترین میدان‌ها در استانبول محسوب می‌شود.

این میدان در استانبول بسیار محبوب است؛ به ویژه آنکه بازدیدکنندگان از بازار بزرگ و بازار ادویه (Grand Bazaar & Spice Bazaar) نیز از آن عبور می‌کنند.

میدان بیازیت (Beyazit)، منطقه بیازیت، استانبول

بیازیت (یا همان بایزید) میدان بزرگی است که در منطقه بیازیت واقع شده و یکی از محبوب ‌ترین و شلوغ‌ترین بخش‌های شهر استانبول می‌باشد.

دانشگاه استانبول، مسجد بیازیت و بازار بزرگ معروف و همچنین چندین مرکز خرید، همگی در میدان بیازیت واقع شده‌اند.

میدان بشیکتاش (Besiktas)، منطقه بشیکتاس، ساحل اروپایی بسفر، استانبول

میدان بشیکتاش مملو است از کافه، رستوران، و مراکز خرید. این میدان در منطقه بشیکتاش واقع شده و از محبوبیت زیادی برخوردار است. قایق‌های بسفر، اتوبوس‌های تقسیم و غیره، همگی از این منطقه عزیمت می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی