اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190325755

با امضای یک یادداشت تفاهم صورت گرفت

آغاز همکاری توسعه تجارت و مرکز تجارت بین‌الملل

کد: 13950906190325755

https://goo.gl/A7vB3w

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز تجارت بین‌الملل (International Trade Center) یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

آغاز همکاری توسعه تجارت و مرکز تجارت بین‌الملل

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان توسعه تجارت، این تفاهم‌نامه در حاشیه برگزاری یازدهمین کنفرانس جهانی سازمان‌های توسعه تجارت (TPOs) در شهر مراکش، به امضای «مجتبی خسروتاج» قائم‌مقام وزیر صنعت و رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران و «آرانچا گونزالس» مدیر اجرایی مرکز تجارت بین‌الملل رسید.

این یادداشت تفاهم با هدف همکاری‌های مشترک در حوزه تدوین راهبرد ملی صادرات، مطالعه تطبیقی عملکرد و فعالیت‌های سازمان توسعه تجارت ایران با سازمان‌های مشابه در جهان، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی کاربردی برای رایزنان بازرگانی ایران در بازارهای هدف، ظرفیت‌سازی بنگاه‌های کوچک و متوسط منتخب در حوزه تحلیل بازار و هوش تجاری و همچنین توسعه همکاری‌های مشترک اطلاع‌رسانی و آموزش تجاری منعقد شده است.
پیش‌بینی می‌شود گسترش همکاری ایران با مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) که نهاد تخصصی سازمان ملل برای همکاری‌های فنی با کشورهای در حال توسعه جهان در زمینه گسترش تجارت به شمار می‌رود، نقش موثری در شناخت از بازارهای جهانی کالا و خدمات و بهره‌گیری از تجربیات کشورهای موفق در توسعه تجارت خارجی کشورمان ایفا کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، یازدهمین کنفرانس جهانی سازمان‌های توسعه تجارت کشورهای مختلف دنیا با حضور بیش از 150 نماینده از سراسر جهان 4 و 5 آذرماه جاری در شهر مراکش برگزار شد.
در این گردهمایی مجتبی خسروتاج رییس سازمان توسعه تجارت درباره موانع و راهکارهای ورود به زنجیره ارزش جهانی کالا و خدمات سخنرانی کرد.
وی همچنین در حاشیه این مراسم دیدارهای دو جانبه‌ای نیز به منظور توسعه روابط و بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک با روسای سازمان‌های توسعه تجارت کشورهای سوئیس، اسپانیا، کانادا، استرالیا و مالزی داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار