اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950906190444750

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت نخستین آزادراه با جاذبه‌های گردشگری

کد: 13950906190444750

https://goo.gl/AK9I24

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز در سال 97 خبر داد و با اشاره به موقعیت ویژه آزادراه اصفهان-شیراز در اتصال دو قطب گردشگری کشور، مسیر این پروژه را به لحاظ جاذبه‌های گردشگری دارای ویژگی‌های بارزی دانست که موجب توسعه جاذبه‌های گردشگری این دو استان می‌شود.

آزادراه اصفهان- شیراز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ، سعید محمد زاده با اشاره به دو استان اصفهان و فارس در جذب گردشگر اظهار داشت: شهرهای اصفهان و شیراز از دیرباز دو مقصد مهم گردشگری برای هم‌وطنان و گردشگران خارجی محسوب می‌شوند که احداث آزادراه اصفهان- شیراز علاوه بر مزیت‌های یک راه ایمن و کوتاه، مسیر این دو شهر را با داشتن جاذبه‌های باستانی و طبیعی به مقصد گردشگری تبدیل خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول قطعات در دست احداث آزادراه را 210 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: این آزادراه در فاصله هشت کیلومتری قبل از شهر ایزدخواست شروع می‌شود و در امتداد شمال به جنوب تا شمال شیراز ادامه می‌یابد و ضمن عبور از کنار رودخانه ایزدخواست و آبادی‌های خسرو شیرین، منطقه کوهستانی چهاردره، شرق یاسوج، تنگ براق، غرب سد ملاصدرا، شرق آبشار مارگون و بهشت گمشده و کامفیروز در نقطه‌ای به نام تنگ خیاره در شمال شهر شیراز خاتمه می‌یابد.

محمدزاده قرار گرفتن مسیر این آزادراه را در نزدیکی شهر باستانی و پرآوازه ایزدخواست مهم ارزیابی کرد و گفت:‌ این شهر دارای سابقه باستانی است و جهانگردان خارجی، در سیاحت‌نامه‌های خود از این شهر و قلعه آن یادکرده‌اند. همچنین اولین سد قوسی جهان و دژ ایزدخواست از بناهای دوره ساسانی نیز در منطقه ایزدخواست قرار گرفته است که می‌تواند مقصد گردشگری مهمی در سفر بین این دو استان باشد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عبور از دشت‌های بکر در قطعه دو و عبور از روی رودخانه کر را بخش دیگری از جاذبه‌های این آزادراه دانست و افزود:‌ قطعه چهار این پروژه از روستای باستانی تنگ براق عبور می‌کند که به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. مزارع سرسبز پیرامون روستا، جنگل‌ها و باغ‌های وسیع به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان فضای دل‌نشینی برای گردشگران پدید می‌آورد.

وی احداث این آزادراه را با رعایت مسائل و ملاحظات زیست‌محیطی و کمترین آسیب به طبیعت منطقه دانست و عنوان کرد: ‌مسیر این آزادراه به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که بر اساس نقشه‌های محیط‌زیست در محدوده پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش استان قرار نگرفته است.

محمدزاده همچنین از دسترسی این مسیر به منطقه گردشگری تخت جمشید خبر داد و اظهار کرد: ازآنجایی‌که بازدید از منطقه تاریخی تخت جمشید در برنامه سفر تمامی گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند و هم‌وطنانی که قصد سفر به شیراز را دارند گنجانده می‌شود در قطعه شش این آزادراه با استفاده از یک تبادل به جاده قدیم و تخت جمشید متصل می‌کند که دسترسی گردشگران خارجی به این بنای باستانی را تسهیل می‌کند.

وی تکمیل این آزادراه را موجب کاهش 134 کیلومتری مسیر شیراز تا اصفهان دانست و گفت: با احداث این مسیر زمان سفر خودروهای سواری به 100 دقیقه، اتوبوس به 115 دقیقه و مینی‌بوس به 140 دقیقه کاهش می‌یابد و با توجه به روسازی بتنی این آزادراه برای اولین بار در کشور، آلودگی‌های زیست‌محیطی در منطقه نیز کاهش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترافیک عبوری خودروها از محور موجود روزانه 17 هزار خودرو است. پیش‌بینی می‌شود در سال 1397 که اولین سال بهره‌برداری از آزادراه است حدود 13 هزار خودرو روزانه از مسیر آزادراه عبور کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان