اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907190985999

سفیر روسیه در ایران:

صدور روادید روسیه برای تجار ایرانی تسهیل شده است

کد: 13950907190985999

https://goo.gl/YZdPSw

، تهران , (اخبار رسمی): به گفته لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران درباره صدور روادید هیچ مشکلی وجود ندارد. چنانچه در نتیجه مذاکرات اخیر بین دو کشور، قراردادی امضا شده که شرایط صدور روادید برای تجار هردو کشور را آسان‌تر کرده است.

صدور روادید روسیه برای تجار ایرانی تسهیل شده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی ایران و روسیه، «دیگر پایم را به روسیه نمی‌گذارم» این جمله‌ای آشنا برای فعالان اقتصادی است که احتمالا بارها از زبان اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه شنیده‌اند. گفتن این جمله برای او زمان و مکان نمی‌شناسد و آن را در نشست اعضای اتاق مشترک ایران و روسیه گفته و بازهم آن را در دیدار لوان جاگاریان، سفیر روسیه با غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران یادآوری می‌کند.

گله‌های عسگراولادی از تعاملات موجود با روسیه تمامی ندارد؛ البته مخاطب گلایه‌های او این بار سفیر روسیه در ایران بود که وقتی پیشنهاد داد تجار ایرانی که هنوز شریک خود را در روسیه پیدا نکرده‌اند، از طریق سفارت روسیه این کار را انجام دهند، عسگراولادی در پاسخش گفت «من خودم برای تماس با شما روزها پشت خط می‌مانم، بیچاره تجاری که بخواهند با سفارت ارتباط بگیرند.

عسگراولادی پیش‌ازاین در همایش اتاق مشترک ایران و روسیه با فعالان اقتصادی ایرانی از حجم نامناسب روابط تجاری دو کشور گله کرده و گفته است: در مقایسه با دیگر همسایگان ازجمله امارات با 15 میلیارد دلار حجم مناسبات، عراق با 10 میلیارد دلار و افغانستان بالای 5 میلیارد دلار، حجم مناسبات ما با روسیه به مرز 2 میلیارد دلار هم نرسیده است. ما هدف حداقل 4میلیارد دلار را برای سال 2017 در نظر داشته‌ایم اما از این هدف دور هستیم.

اظهار امیدواری جاگاریان نسبت به تحقق حجم روابط 4 میلیارد دلاری بین دو کشور

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران درباره حجم روابط تجاری دو کشور گفت: من به‌عنوان سفیر و نماینده وزارت امور خارجه روسیه می‌توانم برای رسیدن به حجم بالاتر روابط تجاری بین دو کشور کمک کنم و امیدوارم رقم 4 میلیارد دلار قابل‌دسترسی باشد.

قرار است طی دو هفته آینده جلسه کمیسیون مشترک ایران و روسیه برگزار شود که در حاشیه آن تجار دو کشور با یکدیگر دیدار خواهند داشت. جاگاریان امیدوار است که دیدار تجار دو کشور در این همایش بتواند نقطه آغاز مناسبی برای ازسرگیری روابط آن‌ها باشد. او همچنین معتقد است تجار هر دو کشور باید برای یکدیگر از لحاظ کیفیت و قیمت کالا شرایط مناسبی ایجاد کنند.

عسگراولادی پیش‌ازاین به چهار مشکل جدی ارتباط با روسیه اشاره کرده بود که یکی از آن‌ها بحث روادید بوده است ؛ این در حالی است که سفیر روسیه در ایران اعلام کرد که در خصوص صدور روادید هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی توضیح می‌دهد: در نتیجه مذاکرات اخیر بین دو کشور، قراردادی امضا شد و شرایط صدور روادید برای تجار هردو کشور آسان‌تر شده است. همچنین مسئولان گمرک دو کشور باهم دیدار و مذاکره داشته‌اند و شاید قرارداد گمرکی جدیدی بسته به شرایط بین طرفین امضا شود. آنچه برای ما اهمیت دارد این است که کمیسیون مشترک که در آینده نزدیک برگزار می‌َشود، نتایج مثبت و ارزنده‌ای به همراه داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه

در اوائل دهه 1970 میلادی جمعی از صنعتگران و بازرگانان ایرانی که در چارچوب قرادادهای تهاتری بین دولتی به مبادله کالا با اتحاد جماهیر شوروی می پرداختند گرد هم آمدند و برای تقویت و توسعه روابط اقتصادی بین جوامع بازرگانی ایران و اتحاد جماهیر شوروی اتاق مشترکی را به وجود آوردند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]