اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200295999

رئیس اتاق ایران و روسیه:

هزینه توسعه روابط تجاری ایران و روسیه بالا نیست

کد: 13950923200295999

https://goo.gl/4r0Uno

، تهران , (اخبار رسمی): روابط ایران و روسیه باوجود تلاش‌های انجام‌شده متناسب با ظرفیت‌های دو طرف نیست و موانع بانکی، حمل و نقل و روادید هم چنان پابرجاست.

هزینه توسعه روابط تجاری ایران و روسیه بالا نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، اسدالله عسگراولادی، رئیس اتاق ایران و روسیه درباره افزایش مراودات تجاری ایران و روسیه و تلاش‌های دو طرف در این زمینه گفت: نمایشگاه‌های متعددی برای افزایش روابط تجاری برگزارشده است. ازجمله نمایشگاه آستارا خان که به مدت چهار روز در این منطقه برگزار شد و 50 تاجر ایرانی و 200 تاجر روسی در آن حضور داشتند.  

عسگراولادی گفت: هیئتی متشکل از 240 فعال اقتصادی روس به تهران آمدند که امروز بعدازظهر در هتل المپیک تهران برای مذاکره با 300 تا 400 نفر از تجار ایرانی حضور پیدا می‌کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: روابط ایران و روسیه باوجود تلاش‌های انجام‌شده متناسب با ظرفیت‌های دو طرف نیست. در مذاکره با روس‌ها چند هدف مهم داریم که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم. اولین مسئله، روابط بانکی و تسهیل ارتباطات مالی است. مسئله روادید تجار ایرانی هنوز حل‌نشده است و مشکلات مربوط به حمل‌ونقل هوایی، ریلی و دریایی مانع گسترش روابط اقتصادی ما و روس‌هاست.

رئیس اتاق ایران و روسیه گفت: صادرات ایران به روسیه نزدیک به 400 تا 450 میلیون دلار است درحالی‌که ارزش واردات ایران از این کشور یک میلیارد و 200 تا 300 میلیون دلار برآورد شده است.

عسگراولادی با اشاره به اینکه در تمام نشست‌های مشترک با فعالان اقتصادی و مسئولان روسیه و ایران پیشنهاد‌ها بخش خصوصی  برای توسعه روابط مطرح‌شده است گفت: بعضی معتقدند که هزینه  توسعه روابط تجاری ایران و روسیه بالاست. این در حالی است که بازار روسیه فرصت مناسبی برای فعالان اقتصادی ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه

در اوائل دهه 1970 میلادی جمعی از صنعتگران و بازرگانان ایرانی که در چارچوب قرادادهای تهاتری بین دولتی به مبادله کالا با اتحاد جماهیر شوروی می پرداختند گرد هم آمدند و برای تقویت و توسعه روابط اقتصادی بین جوامع بازرگانی ایران و اتحاد جماهیر شوروی اتاق مشترکی را به وجود آوردند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]