اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907191334750

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن:

92 مصدوم حادثه ریلی هفتخوان ترخیص شدند

کد: 13950907191334750

https://goo.gl/8z1kSG

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه دو نفر از مصدومان حادثه هفت‌خوان ماموران راه‌آهن هستند، گفت: از مجموع 103 مصدوم برخورد دو قطار تبریز- مشهد و سمنان- مشهد 92 نفر ترخیص شدند.

92 مصدوم حادثه ریلی هفتخوان ترخیص شدند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، علی کاظمی منش با اشاره به آخرین وضعیت مسافران و بازماندگان حادثه برخورد دو قطار مسافربری در محور سمنان-دامغان اظهار داشت: از مجموع 432 مسافر قطار تبریز- مشهد و نزدیک به 117 مسافر سمنان- مشهد، 103 مصدوم برجای ماند که طی دو روز گذشته تا این لحظه به غیر از 11 نفر سایر مصودمان مرخص شده اند.

وی با اشاره به تعداد مصدومان به تفکیک قطارها خاطرنشان کرد: از مجموع 11 مسافر باقیمانده از مصدومان در بیمارستان، 8 مسافر مربوط به قطار تبریز-مشهد و 3 مسافر مربوط به قطار سمنان-مشهد هستند.

به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن، دو نفر از مجموع 11 مصدوم این حادثه ماموران راه‌آهن هستند.

لازم به ذکر است طبق گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن در قبال حادثه برخورد دو قطار مسافربری محور مشهد؛ در ساعت 6:22 قطار تبریز-مشهد پس از توقف چراغ‌های موجود در بلاک‌های قبل از خود را قرمز می‌کند و قطار سمنان-مشهد در ساعت 6:50 به صورت اتوماتیک از طریق سیستم کنترل ATC متوقف می شود و در نهایت ساعت 7:14 با مرکز CTC تماس می‌گیرد تا به حرکت خود ادامه دهد. اجازه مسئول بخش CTC شاهرود به قطار سمنان-مشهد  برای خروج از سیستم مکانیزه و حرکت موجب حرکت یان قطار و برخرود آ« با قطار متوقف شده، شد. ضمن این که این لکوموتیوران هم اشتباه دوم را انجام داد و بدون هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک راه‌آهن برای ادامه سیر هماهنگی نکرد.

محسن پورسیدآقایی در همین رابطه شب گذشته استعفای خود را اعلام کرد و این استعفا مورد قبول وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت. 

رئیس کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن با اشاره به اعلام زمان نتیجه گیری این کمیسیون بیان داشت: برای دستیابی به یک جمع بندی صحیح باید همه مدارک و مستندات را مورد بررسی قرار دهیم  که به صورت معمول بین یک تا دو ماه زمان نیاز دارد اما با تاکیدات این جلسه مبنی بر تعجیل در نتیجه گیری ظرف یک الی دو هفته آینده نتیجه اعلام خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان