اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950908191545812

بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز مهدکودک هاست

کد: 13950908191545812

https://goo.gl/dNHXRB

، تهران , (اخبار رسمی): خانواده‌ها گزارش واحدهای مراقبتی و آموزشی غیرمجاز را به سامانه پیامکی 3000012333 دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کنند.

بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز مهدکودک هاست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی،صلاح‌الدین فاطمی‌نژاد،مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر و با تاکید بر اینکه بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت‌های مهدکودک ها  است، گفت: با عنایت به وظیفه محوله قانونی به سازمان بهزیستی کشور و نظر به اینکه به استناد بند 1 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/11/80  مجلس شورای اسلامی، بهزیستی تنها متولی قانونی صدور مجوز فعالیت‌های مهدکودک خصوصی می‌باشد که این سازمان در جهت اجرای قوانین و اهمیت حفظ سلامت جسم و روان و آموزش صحیح کودکان زیر 6 سال ایران اسلامی با همکاری مراجع انتظامی و در جهت ساماندهی فعالیت مهدهای بدون مجوز از این سازمان، اقدام به تعطیلی این واحدها کرده است.
مدیرکل امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور، افزود: این واحدها تحت عناوین غیر قانونی از قبیل خانه کودک، سرای کودک، خانه اسباب بازی و ... بدون اخذ مجوز قانونی از سازمان بهزیستی کشور به عنوان تنها متولی حاکمیتی صدور مجوز، فعایت غیر مجاز داشته‌اند لیکن واحدهای پلمپ شده می‌توانند با مراجعه ادارات بهزیستی شهرستان مربوطه درخواست اخد مجوز قانونی خود را تقدیم کنند تا پس از طی تشریفات و مراحل قانونی برای آنها مجوز فعالیت صادر شود.
وی در پایان یادآور شد: از خانوادهای تقاضا می‌شود جهت حفظ سلامت، رشد و بالندگی کودکان خود این عزیزان را در مهدهای کودک دارای مجوز از بهزیستی ثبت‌نام کنند تا کودکان عزیزمان در مسیر صحیح آموزش و تعالی قرار گیرند. بدیهی است این سازمان در راستای وظایف قانونی و حاکمیتی خود در استیفای حقوق مردم بویژه حقوق و منافع عالیه کودکان از هیچ اقدامی دریغ نکرده و با تمام توان و جدیت با متخلفین برخورد قانونی می‌کند. انتظار می‌رود خانواده‌ها گزارش واحدهای مراقبتی و آموزشی غیرمجاز را به سامانه پیامکی 3000012333 دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کتتد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی