اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950908191664750

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

95 درصدروستاییان از راه‌ آسفالته برخوردار می‌شوند

کد: 13950908191664750

https://goo.gl/83tjiJ

، تهران , (اخبار رسمی): مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی از برخورداری 95 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته تاپایان سال 96 خبر داد.

95 درصدروستاییان از راه‌ آسفالته برخوردار می‌شوند

 

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، سید حسین میرشفیع اظهار داشت:با روکش آسفالت  15 هزار کیلومتر دیگر، 120 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته می‌شود که تحقق این رقم به معنی دستیابی به اهداف وزارت راه و شهرسازی درزمینه راه روستایی است.

وی با اشاره به میزان باقیمانده از انجام رویه آسفالت در شبکه راه روستایی کشور، گفت: از مجموع 200هزار کیلومتر راه روستایی موجود در کشور حدود 105 هزار کیلومتر آن از روکش اسفالت برخوردار است.

میرشفیع افزود: سال گذشته با بودجه دولتی و همراهی خیرین راه و ترابری 7 هزار کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت شد اما همچنان شاخص برخورداری جمعیت روستایی در برخی مناطق استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، کردستان، خراسان شمالی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان حتی کمتر از 10 درصد است.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به تحول پدید آمده در صنعت قیر و آسفالت بیان کرد: با نگاه مدیریت جدید در وزارتخانه، تولید قیر تحت نظارت مرکز تخقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام می‌شود و کارخانه‌های تولید آسفالت نیز باید گواهینامه فنی اخذ کنند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها با توجه به اجباری شدن استاندارد IRI در سال جاری تصریح کرد: با اجباری شدن این استاندارد باید علاوه بر رعایت میزان ناهمواری‌ها، ضخامت آسفالت نیز کاهش یابد و برای حفظ رویه آسفالت کیفیت قیر و سنگدانه باید افزایش‌ یابد.

میرشفیع یادآورشد: علی رغم تنگناهای بسیار جدی برای حفاظت جاده‌های موجود حجم کار قابل توجه بود و ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی بابت تصویب جذب 2 میلیون تن قیر در سال گذشته، در صورت تصویب لایحه مد نظر وزارت راه و شهرسازی امسال هم 3 میلیون تن قیر قابل جذب خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان