اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950909192065632

نگاهی به زندگی حرفه ای اولیویا جیاکوبتی

زبان عطر، لمس ناشناخته ها

کد: 13950909192065632

https://goo.gl/Il2RDl

، تهران , (اخبار رسمی): «اولیویا جیاکوبتی» نیز یکی از عطرسازان فرانسوی است که در طول فعالیت حرفه ای خود آثار ماندگار و تاثیرگذاری از خود برجای گذاشته است.

نگاهی به زندگی حرفه ای اولیویا جیاکوبتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از عطر لوکس بایر، "اولیویا جیاکوبتی" متولد نهم آوریل 1966 در "بولونی" فرانسه است. روحیات شاعرانه و ذوق هنری اولیویا در سنین کودکی تحسین و توجه اطرافیان را معطوف او کرد؛ هنگامی که در ده سالگی اوقات خود را در محیط آرام کلیسا و یا در میان جنگل سپری می کرد و داستان هایی از احساسات خود در رابطه با عطر بخور کلیسا و یا رایحه گل ها و درختان باران خورده روایت می کرد. پدر اولیویا جیاکوبتی ؛ "فرانسیس جیاکوبِتی" که عکاسی مشهور بود و تجربه فعالیت در سینما را نیز داشت؛ با مشاهده روحیات هنری اولیویا و حس بویایی قدرتمند او؛ از همان سنین وی را تشویق به فعالیت در عطرسازی کرد و "اولیویا جیاکوبتی" در هفده سالگی یادگیری عطرسازی در "روبرتت" را آغاز می کند.

اولیویا جیاکوبتی هفت سال در روبرتت حضور داشت و در سال 1990 این مؤسسه را ترک می کند تا فعالیت های خود را به شکل مستقل ادامه دهد. وی برای بیان ایده های شاعرانه و درخشان خود در قالب روایح؛ در سال 1990 کمپانی شخصی خود تحت عنوان "ایسکیا" را راه اندازی کرد. فعالیت اولیویا در قالب مجموعه ای مستقل، خیلی زود مورد توجه خانه های معتبر و مستقل آن روزها قرار می گیرد و ایده ساخت عطرهای هنری و خلاقانه که در آن سال ها توسط خانه " ل آرتیزان پارفومر" پیگیری می شد؛ مدیران این خانه را به همکاری با این عطرساز جوان و خوش آتیه ترغیب کرد.

عطر آروماتیک- مرکباتی "لو د ل آرتیزان" که حجم بالایی از نوت های سبز را در فضایی لطیف و پر از ظرافت که در درخشش نوت های مرکباتی جریان می یافت؛ نخستین اثر اولیویا جیاکوبتی است که در سال 1993 معرفی می شود. این عطر ماندگار که نخستین تجربه یک هنرمند جوان بود؛ در سال های بعد الهام بخش طراحان بسیاری برای ساخت ترکیبات آروماتیک- مرکباتی شد. دومین اثر جیاکوبتی برای "ل آرتیزان" در سال 1994 ارائه شد. "پِریمیه فیگ" نخستین عطری است که به زیبایی از درخت انجیر الهام گرفته است و مهارت جیاکوبتی در ارائه تصویری ملموس و طبیعی از درخت انجیر که ریشه در نگاه عمیق و عاشقانه وی به طبیعت دارد؛ همگان را شگفت زده می کند. حس سبز و طراوت برگ های درخت انجیر که با نوت های شیرین آراسته شده؛ در قلب اثر با بوی شیری، شیرین و اغواگر میوه انجیر همراه می شود تا با شکل گرفتن شخصیت عطر در این فضای میوه ای سبز و شیرین با ورود به پایه ای از چوب صندل؛ صلابت درخت انجیر نیز به زیبایی تصویر شود تا همگان جیاکوبتی و ل آرتیزان را به خاطر ارائه چنین اثر بدیع و خلاقانه ای تحسین کنند. این موفقیت موجب می شود تا در ادمه مسیر، جیاکوبتی به عنوان یکی از طراحان اصلی خانه ل آرتیزان انتخاب شود و در این سِمت، آثار متعددی برای ل آرتیزان خلق کند که همگی به نوبه خود فاخر و ارزشمند هستند. 

عطر پودری و گل بوی "لئو دو فلوریسته 1997" که تقابل زیبایی بین نوت های تازه و لطیف نظیر خیار، بنفشه و رز با نوت های گیاهی و گرم مانند بابونه، چرم و موم زنبور عسل است؛ خنکا و تازگی مرکبات که بر بستری از رام و ادویه ها با گرمای بخور و گایاک در کنار نوت برجسته سدرهمراه می شود در عطر "ناوِگار 1998"؛ تقابل وجه حیوانی و دودی چرم در کنار مشک با گرمای اغواگر و لذیذ نوت های شیرین و زعفران در "زینگ! 1999"؛ عطر گرم و اغواگر "تی فور تو 2000" که برگ های سبز چای را در بستری از ادویه ها با لایه هایی از چرم، تنباکو و عسل، غنی و آراسته می کند؛ عطر لذیذ، شهوانی و تحسین شده "ژوغ د فِت 2005" که با ترکیبی ساده از زنبق، بادام، وانیل و گندم؛ رایحه  ای عمیق و اسرار آمیز ارائه می دهد و در نهایت شاهکار جاودانه "فو دِ آبسینث 2006" که با رایحه طبیعی سوزنی برگ ها و نوت های سبز مانند کاج و سرو در بستری صمغی و ادویه ای؛ تحسین همگان را بر می انگیزد و به عنوان اثری مرجع در این سبک به شمار می رود؛ نمونه ای از آثار درخشان اولیویا جیاکوبتی در دوران همکاری پربار و به یاد ماندنی او با "ل آرتیزان" هستند.

آنچه از همکاری اولیویا جیاکوبتی با "ل آرتیزان" به یادگار مانده است؛ تنها بخشی از آثار این هنرمند بزرگ است و جیاکوبتی خالق آثار بزرگ بسیاری است که برای خانه های خوشنام و معتبر آفریده است. عطر "فیلوسیکاس" محصول 1996 خانه "دیپتیک" با نوت غالب انجیر و برگ های سبز آن در فضایی لطیف، سبز و روغنی؛ ترکیبی غنی و فاخر از زنبق، رز و میخک بر بستری ادویه ای و مرکباتی که در پایه ای از سدر و عسل فرود می آید در عطر "هیریس" محصول 1999 "هرمس"؛ همراهی نوت های تازه و آبی با خیار، نوت های سبز و خاکی که شخصیت برجسته آن از یاس شیروانی (لیلاک) شکل می گیرد در عطر "ان پاسِنت" محصول 2000 "فردریک مال" و تفسیر تاریک و دودی اما ممتاز و اغواگر جیاکوبتی از رام و چوب آبنوس بر بستری ادویه ای در پایه ای فاخر از چرم و چوب صندل در عطر "ایدول" محصول 2005 خانه "لوبین"؛ تعدادی از شاهکارهای اولیویا جیاکوبتی هستند که علاوه بر موفقیت و جلب نظر مساعد مخاطبان و کارشناسان؛ جیاکوبتی را به یکی از نام های بزرگ عصر نوین عطرسازی تبدیل می کنند.

اولیویا جیاکوبتی در سال 2003 مجموعه ای از عطرهای اختصاصی خود را تحت عنوان "آی یو نِکس" معرفی کرد. این مجموعه که شامل ده عطر بود علی رغم اینکه از آثار ارزشمندی تشکیل می شد؛ با تعطیلی فروشگاه اصلی در سال 2006 دیگر اثری ارائه نکرد و عطرهای این مجموعه  در حال حاضر بسیار کمیاب هستند. عطرهایی نظیر "لِ اِذر" با فضایی ویژه و منحصربفرد از ترکیب صمغ ها با نوت های چوبی و گیاهی، "لئو د آرجِنتین" با ترکیبی از چوب های کمیاب و ماته در بستری سبز و دودی، "لئو باپتیست" با ترکیبی شاعرانه و اغواگر از شکوفه مرکبات و عسل در فضایی پودری و "لئو بلانش" با رایحه فاخر زنبق و نوت های چوبی در بستری خیال انگیز دودی و گل بو؛ نمونه ای از ده عطر نفیس این مجوعه هستند که توسط اولیویا جیاکوبتی ساخته شدند.

اولیویا جیاکوبتی در سال 2008  عطر "اِلِکسیر" را که شخصیت خود را با نوت های ادویه ای و اکالیپتوس را در قلبی از رز و یاس شکل می دهد و در پایه ای از نوت های چوبی، صمغ ها و وانیل به کمال می رساند؛ برای خانه "پنهالیگونز" می سازد. همچنین او در این سال پنج عطر جدید برای خانه "اونوره در پِرِس" معرفی می کند. این خانه نوپا و گزیده کار که در ساخت عطرهای خود از مواد کاملا طبیعی و اسانس های خالص استفاده می کند؛ اولیویا را در خلق فضاهای طبیعی و شاعرانه مورد نظر خود آزاد می گذارد تا نتیجه کار نمایشی بی پروا و زیبا از احساسات و ایده های جیاکوبتی باشد که نمونه برجسته آن رایحه گیاهی و چوبی بی نظیر عطر "چمنز پارتی" است. همراهی وجه گیاهی وتیور با نوت های آروماتیک و علوفه های خشک که در لایه هایی دودی و چوبی از سدر و وجه حیوانی و طغیانگر از میخک خشک و ادویه ها؛ جریان یافته است. اثر ماندگار دیگری که اولیویا در همکاری با این خانه خلق می کند؛ ترکیب اعجاب انگیز و مسحور کننده مریم، رام و وانیل با نوت های آروماتیک عطر "وامپ ان وای" محصول 2010 است که در پایه ای عمیق و ناب از صمغ ها، نمایشی عجیب از تقابل اغواگری و شهوت با تاریکی و اوهام ارائه می کند.

اولیویا جیاکوبتی در سال های اخیر دامنه فعالیت های خود را کاهش داده و گزیده کاری را برگزیده است. او علاقه ای به تولید انبوه ندارد و از جریان مالی و پر زرق و برقی که در سال های اخیر جهان عطر را تحت تأثیر قرار داده است؛ دوری می کند. جیاکوبتی کار بر روی فرمول های دنباله رو و ترکیباتی که بازسازی و یا دنباله آثار پرفرروش هستند را دور از مفهوم فاخر و هنری عطرسازی می داند.

روحیات شاعرانه، نگاه دقیق و بینش عمیق، درک بالای توأم با نکته سنجی و پردازش خیال انگیز و عمیق برداشت هایی که از محیط اطراف می شود؛ موجب شده تا آنچه اولیویا جیاکوبتی در آثار خود ارائه می کند؛ مانند تصویری واضح، باکیفیت و فاخر از طبیعت جلوه گر شود. جیاکوبتی از هر لحظه و هر روز زندگی خود الهام می گیرد و برای وی منابع الهام، نا تمام هستند. او وقت زیادی را به سفر اختصاص می دهد و در هر سفر به دنبال کشف روایحی جدید و متفاوت است؛ پوست درختانی که رایحه ای بدیع دارند تا شن های ساحلی که بوی گرم و شیرین آن ها برای اولیویا تازه و عمیق هستند؛ همگی توسط او جمع آوری می شوند تا منبع الهام اثری جدید و بکر شوند. عشق به طبیعت و دقت در اجزاء مختلف آن، احساس لمس گلبرگ های باران خورده و استشمام رایحه برگ های سبز و میوه ها در زیر نور خورشید را در عطرهای اولیویا ایجاد می کند و این روایح بدیع؛ ما حصل نگاه اولیویا جیاکوبتی به عطرسازی به عنوان هنری اسرار آمیز و پر مسئولیت است.

"عطر یک زبان است؛ دنیایی پر از نمادهای گوناگون که ناخود آگاه را لمس می کند. عطر یک حالت ارتباطی است که هم ریشه های احساسی دارد و هم ریشه های منطقی و بنیادین."

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس