اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950912193095812

آغازغربالگری آفلاین اتیسم برای کودکان 2تا 5 سال

کد: 13950912193095812

https://goo.gl/88Qs1d

، تهران , (اخبار رسمی): اگر کودکی سه علامت از علائم اوتیسم داشت، خانواده باید به اختلال اتیسم مشکوک شود و به مراکز بهزیستی مراجعه کند.

آغازغربالگری آفلاین اتیسم برای کودکان 2تا 5 سال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بهزیستی ،مریم پورسید،رئیس گروه مراکز روزانه آموزشی توانبخشی بهزیستی کشور  با اعلام این خبر از آغاز غربالگری اتیسم برای کودکان 2 تا 5 سال به صورت آفلاین خبر داد و گفت: تقلید نکردن کودکان از رفتار بزرگسالان، بروز حالت ترس یا وحشت شدید، استفاده از اشاره به جای کلام برای مطرح کردن درخواست، بخشی از نشانه‌های کودکان اتیسم است.
رئیس گروه مراکز روزانه آموزشی توانبخشی بهزیستی کشور، افزود: این کودکان صداهایی با تن زیر بطور مثال صدای «ای ای ی» و صداهای مشابه برای برانگیختن خود ایجاد می‌کنند؛ زمانی که تشویق می‌شوند یا اینکه دیگران تلاش دارند آنان را سرگرم یا شاد کنند، شاد نیستند و به نقطه‌ای خیره می‌شوند. همچنین زمان حضور دیگران از خود واکنشی نشان نمی‌دهند و از ارتباط چشمی امتناع می‌کنند و زمانی که فرد دیگر به او نگاه می‌کند به جای دیگر نگاه می‌کنند.
وی، ادامه داد: کودکان اتیسمی برای اشاره به خود از کلمه «من» استفاده نمی‌کنند؛ همچنین دست‌ها و انگشتان را کنار بدن خود به شکل پرنده یا جلوی چشمانشان تکان می‌دهند و اشیاء مختلف مانند اسباب بازی را بیش از حد می‌بویند؛ لذا اگر کودکی سه علامت از علائم ذکر شده را به صورت تکراری داشت، خانواده باید به اختلال اتیسم مشکوک شود و به مراکز بهزیستی مراجعه کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]