اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194146108

5 نقطه مهم گردشگری گوا که نباید از دست داد

گوا الماسی درخشان در هندوستان

کد: 13950914194146108

https://goo.gl/qXHaqc

، تهران , (اخبار رسمی): گوا را باید الماسی درخشان دانست که گردشگری و سفر به هندوستان را می توان از آن جا شروع کرد.

گوا الماسی درخشان در هندوستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مجله گردشگری  الی گشت، دیدن منظره یکی شدن افق و دریا و ابرهای آسمان آبی و نقطه ای که دریا با ماسه های برخی از زیباترین سواحل دنیا در هم می آمیزد، قابل توصیف نیست.

سرزمین گوا با فرهنگ ناب هندی که با فرهنگ پرتقالی ترکیب شده است، دارای فهرستی دیدنی از آثار ارزشمند گردشگری است که می‌تواند انگیزه سفر به این محل باشد.عمده ترین ویژگی آثار دیدنی و جاذبه های گردشگری گوا، سرزندگی و شادابی این محل است. زیبندگی و فریبایی جاذبه های گردشگری گوا به گونه ای است که نمی‌توان مشابه آن را در دیگر مناطق جهان مشاهده کرد. به همین دلیل در این نوشتار به معرفی برخی از مشهورترین این جاذبه ها خواهیم پرداخت.

موزه اجداد گوا Ancestral Goa Museum / Big Foot

یکی از پربازدیدترین و دیدنی ترین آثار موجود در گوا، موزه اجداد گوا است که در اصطلاح عامیانه به پاگنده یا Big Foot شهرت دارد. این موزه در منطقه روستایی لوتولیم Loutolim واقع شده که در 10 کیلومتری مارگائو Margao و 20 کیلومتری پانجی قرار گرفته است. در این موزه تاریخی، آثار ارزشمند هنری از هنرمندان مشهوری چون مائندرا جوسلینو آرائوخو آلوارز Maendra Jocelino Araujo Alvares به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از شاخصه های مهم و قابل توجه این موزه، قرار گرفتن آن در هوای آزاد و معرفی موفقیت آمیز فضای زندگی روستایی در گوا است. یکی از بخش های دیدنی و جالب توجه این موزه، گالری نقاشی هایی است که توسط کودکان بومی این منطقه تهیه شده‌اند. در این موزه همچنین برخی از آثار مشهور هنرمندان شناخته شده ایالت گوا و سایر نقاط هندوستان نیز وجود دارد. علاوه بر موارد فوق، این موزه یک مرکز صنایع دستی نیز محسوب می شود که شما می توانید در آن نسبت به خرید برخی از آثار هنری و صنایع دستی منطقه گوا اقدام کنید. در این موزه همچنین یک سالن تفریحات، رستوران، پناهگاه پرندگان و یک مزرعه کائوچو نیز وجود دارد.

فضای کلی این موزه شبیه به روستاهای بومی منطقه بوده و گردشگران می‌توانند با نمونه ساخته شده از خانه های روستایی در دوران کهن این سرزمین از نزدیک آشنا شوند. در این روستای شبیه سازی شده، فروشگاه های مختلف ارائه کننده انواع خوارکی ها و آشامیدنی ها، مدرسه موسیقی و … نیز طراحی شده و به خدمات دهی مشغول هستند.  یکی دیگر از آثار ارزشمند این موزه، مجسمه های زیبایی از جمله 14 مجسمه سنت میرابای Sant Mirabai است که تنها طی سی روز و توسط ام جی ای آلوارز MJA Alavres، صاحب موزه ساخته شده و در فهرست رکوردهای لیمکا Limca Book of Records قرار دارند.

دژ چاپورا Chapora Fort

این دژ مشهور در 10 کیلومتری شهر ماپوسا Mapusa قرار داشته و با هدف استفاده به عنوان یک برج دیده بانی در مناطق مرزی ساخته شد. امروزه این دژ قدیمی به عنوان یکی از جذاب ترین دیدنی های گوا شناخته شده و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. این قلعه، امروزه به صورت نیمه خرابه قرار دارد و هنوز آثار دو نقبی که در آخرین نبرد رخ داده در این قلعه کنده شده و با کمک آن ها مدافعان قلعه شکست خوردند، دیده می‌شود. در این منطقه همچنین تعداد زیادی مقبره اسلامی و سنگ قبرهای تاریخی متعلق به آن ها وجود دارند که قدمتشان به دوران پیش از استعمار پرتقال باز می گردد. برای رسیدن به این قلعه باید خود را آماده پیاده روی و بالا رفتن از تپه های مجاور کرده و در پایان، منظره ای بی نظیر از سواحل واگاتور Vagator و آنجونا Anjuna در برابر  چشمان شما قرار خواهد گرفت. این قلعه در طول تاریخ خود از سوی افراد مختلفی از جمله استعمارگران پرتقالی استفده شده و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت، آن ها از این محل برای ارسال نیروهای خود با هدف تصرف مناطق شمالی تر گوا استفاده کردند. در نهایت این دژ توسط گروهی از نظامیان اهل بمبئی که به نبرد پرتقالی ها آمده بودند تخریب شد.

دژ آگوادا Aguada Fort

یکی دیگر از دیدنی های جذاب و مهم منطقه گوا، دژ آگوادا است که شامل استحکاماتی تاریخی بوده و چندین چشمه طبیعی در آن قرار دارد. این چشمه ها در گذشته های دور و چندین سده پیش به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تامین آب مورد نیاز کشتی هایی بود که به سواحل گوا مراجعه می کردند. گفتنی است، این دژ در طول حیات خود کاربری های مختلفی داشته و حتی در دوره ای از آن به عنوان زندان استفاده شده و بازدید از بخش هایی از مناطق داخلی آن برای گردشگران ممنوع بود. در ادامه این قلعه توسط گروه هتل های تاج خریداری شده و در آن اقامتگاهی بسیار شیک و عالی ساخته شده و از آن به عنوان هتل استفاده شد. اقامت در این هتل برای هر گردشگری، تجربه یکی از گران ترین و سطح بالاترین اقامت گاه های موجود در گوا را در پی خواهد داشت.

قلعه آلورنا Alorna Fort

این قلعه متعلق به قرن هفدهم میلادی نیز یکی از جاذبه های شناخته شده در گوا محسوب شده و همواره در طول سال پذیرای گردشگرانی است که به این محل مراجعه می کنند. این قلعه همچنین یکی از قدیمی ترین قلعه های موجود در گوا محسوب شده و در فاصله 30 کیلومتری شهر تاریخی ماپوسا قرار دارد.

قلعه آلورنا توسط بونسلس ساوانتوادی Bhonsles of Sawantwadi  در اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده و طی مدت زمان حیات خود بارها با لشکر کشی های متعددی از سوی مهاجمان بمبئی مواجه شده است. بر فراز برج های این قلعه می توان چشم اندازی فوق العاده زیبا از محیط اطراف را داشته و رودها و زمین های مناطق مجاور را به تماشا نشست. این عوامل باعث شده اند تا دژ آلورنا به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری گوا شناخته شود. در طول سال های گذشته عملیات های متعددی با هدف تعمییر و مرمت این اثر تاریخی از سوی اداره باستان شناسی هند انجام شده و این قلعه در شرایط خوبی به سر برده و کاملا تغییر چهره داده است. در گذشته شرایط به گونه ای بود که گردشگران انتظار داشتند این قلعه به زودی به ویرانه ای تبدیل شده و از بین برود. هرچند که در حال حاضر نیز مراقبت و نگهداری از این اثر ارزشمند، مطابق با استانداردهای مورد نیاز یک اثر تاریخی نبوده و کاستی های زیادی در آن مشاهده می شود.

غارهای آلوارم Arvalem Caves

اگرچه منطقه گوا در سطح جهان به دلیل سواحل زیبا و منحصر به فرد خود شناخته می‌شود، اما بد نیست بدانید که این سرزمین دارای غارهای تاریخی ارزشمندی نیز هست. یکی از بهترین نمونه های غارهای تاریخی این منطقه، غار های آلورام محسوب می شود که در شهر کوچک بیچولیم Bicholim در شمال گوا قرار دارند. این غارها از دوران باستان باقی مانده و همگی شامل اتاق هایی هستند که در دل صخره تراشیده شده و نشان دهنده تاریخ غنی این منطقه هستند. تاریخ ساخت این آثار به قرن ششم میلادی بازگشته و سبک و هنر به کار رفته در آن نشان دهنده تاریخ کهن این سرزمین است. غارهای آلورام همچنین با نام غارهای پانداوا نیز شهرت دارند که نام خود را از فردی به نام پانداوای ماهاباراتا Pandavas of Mahabharata اخذ کرده است. بر اساس روایات، این فرد در دوره تبعید خود به این غارها پناه آورده و به همین دلیل 6 اثر تاریخی به نام شیوالینگا Shivlingas در غار ساخته شده که نشان دهنده این موضوع هستند. البته برخی از کارشناسان هم این غارها را با توجه به اسلوب آن که شبیه به معماری قدیمی بودائی است از جمله آثار متعلق به این گروه دانسته و اعتقاد دارند کاهنان باستانی برای ساخت و قرار دادن مجسمه های خود از این غارها استفاده می‌کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]