اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194445632

عطرهایی برگزیده معرفی خانه دیپتیک (diptyque)

همکاری سه دوست برای خلق اثری ماندگار

کد: 13950914194445632

https://goo.gl/rldg6E

، تهران , (اخبار رسمی): دیپتیک با هدف ارائه محصولاتی بدیع و ساختارشکن در زمینه مد و طراحی داخلی در سال 1961 توسط سه دانش آموخته مدرسه هنرهای زیبای پاریس راه اندازی شد.

؛ عطرهایی برگزیده معرفی خانه دیپتیک (diptyque)

به گزارش اخبار  رسمی به نقل از لوکس بایر،  پاریس، خیابان "سن ژرمن"، سه دوست، سه دنیای متفاوت از طرح ها و ایده ها؛ اما هدفی مشترک؛ عوامل اصلی تأسیس و آغاز به کار فروشگاهی با نام "دیپتیک" در سال 1961 هستند. خانه دیپتیک با هدف ارائه محصولاتی بدیع و ساختارشکن در زمینه مد و طراحی داخلی در این سال توسط سه دانش آموخته مدرسه هنرهای زیبای پاریس راه اندازی شد. "ایو کوئه لون" (طراح داخلی)، "دِزموند نوکس-لیت" (نقاش) و "کریستین گاتروت" (طراح پارچه و لباس)؛ سه هنرمند جوانی بودند که در فروشگاه "دیپتیک" آثار خود را ارائه می کردند. مبلمان و پارچه های طرح دار؛ نخستین محصولاتی بودند که در این فروشگاه عرضه می شدند. همچنین دیپتیک در سال های نخست فعالیت؛ عطرهای وارد شده از انگلستان را نیز ارائه می کرد که این عطرها مانند دیگر آثار این فروشگاه؛ خاص و اغلب نامتعارف بودند.

فروشگاه دیپتیک در سال 1963 تولید و ارائه شمع های معطر را به فعالیت های خود اضافه کرد و سه هنرمند جوان ایده های عجیب و خلاقانه خود را با ساخت شمع هایی که رایحه آن ها فضای آیین های سنتی و مذهبی را بازسازی می کرد؛ به نمایش گذاشتند. این شمع ها که از خلاقیت و جسارت طراحان و ایده های الهام گرفته شده از سفر به نقاط مختلف؛ از روایحی خاص و تأمل بر انگیز برخوردار بودند؛ روز به روز مورد توجه بیشتری قرار می گرفتند. چندین سال فعالیت در ساخت شمع های معطر؛ تبحر و توانایی بالایی برای سازندگان در زمینه کار با مواد معطر و ترکیبات مختلف به منظور ساخت روایحی عجیب و متمایز؛ به ارمغان آورد و دامنه ایده های این سه هنرمند خلاق و بلند پرواز را توسعه داد. قدم گذاشتن در مسیر خلق آثاری متمایز با فضایی هنری و روایحی طبیعی و عمیق؛ زمینه ساز تولد یکی از خانه های عطرسازی ارزنده و موفق به نام "دیپتیک" شد.

نخستین عطری که توسط طراحان دیپتیک به جهان عطر معرفی می شود؛ عطر "ل او" محصول سال 1968 است که "دزموند نوکس-لیت" ساخت آن را بر عهده داشت. این عطر ترکیبی گرم و شرقی از همراهی حجم بالای نوت های ادویه ای با رز است که با مقادیر متنابهی از شمعدانی لطیف و نرم شده است. این عطر که نمایشی متفاوت از یک ترکیب اورینتال است؛ بازتابی از تفکرات متفاوت و ویژه طراحان این خانه است که ریشه در سفر به نقاط مختلف دارد. پس از معرفی نخستین عطر؛ طراحان دیپتیک اصول و خط مشی خود در عطرسازی را تعیین می کنند و زمان نسبتا زیادی را صرف ارائه دومین عطر خود می کنند که توسط "سرژ کالوگین" ساخته می شود. "لوتغ" محصول 1973 دیپتیک؛ دومین عطر این خانه است که مجددا تفسیری جسورانه و عمیق از یک ترکیب اورینتال ارائه داده است؛ عطری از ادویه هایی نظیر زیره و هل در وجهی شهوانی و سرکش که در پایه ای از پچولی؛ رایحه مهار نشدنی و ویژه خود را تکمیل می کند. دو سال بعد دیپتیک دو عطر متفاوت ارائه می کند: "وینِگِی د تویلت" با فضایی چوبی و دودی بر بستری سبز و ادویه ای در کنار عطر سبز و صمغی "لو ترویس" با لایه هایی ادویه ای و دودی؛ که موفقیت های بسیاری برای دیپتیک به ارمغان آورد؛ دو اثر به یاد ماندنی دیپتیک در سال 1975 هستند.

طراحان خانه پس از معرفی چهار اثر که در سال 1975 به نتیجه رسید؛ از روی آوردن به تولید انبوه در ادامه مسیر خودداری کرده و بر ارائه فضاهای متفاوت و روایح بدیع؛ با الهام از سفر به نقاط مختلف؛ تمرکز می کنند. نتیجه این دقت و ظرافت در خلق آثاری هنری؛ معرفی چهار عطر موفق در دهه هشتاد است. رایحه جادویی و ناب "لومبغه دان لو" محصول 1983 که از همراهی نوت های سبز و برگ های تازه با فضایی اغواگر و لطیف از نوت های میوه ای و رز در پایه ای از عنبر حاصل می شود؛ ترکیب عمیق، گرم و خلاقانه حاصل از حجم بالای ادویه ها در کنار نوت های صمغی در عطر "او لِنته" محصول 1986 که تقابلی از شیرینی اغواگر و وجه حیوانی مهار نشدنی را به نمایش می گذارد؛ ترکیب کلاسیک درخشان و تمیز مرکبات و اسطوخودوس در "اودِلاید" محصول 1988 و ترکیبی درخشان و فاخر از گل های سفید در عطر سبز و پودری "اولِن" محصول 1988؛ چهار اثری هستند که با همکاری طراحان دیپتیک و سرژ کالوگین در دهه هشتاد معرفی می شوند. آثاری متفاوت اما زیبا و موفق که برخی از آنان همچنان به عنوان اثری برجسته در سبک خود شناخته می شود.

دهه نود برای دیپتیک؛ مانند دو دهه قبل پشت سر گذاشته می شود: ارائه آثاری ارزشمند، فاخر و منحصربفرد؛ به دور از پرکاری و تولید انبوه. عطر چوبی و سبز "ویرژیلو" محصول 1990 دیپتیک نمایشی زیبا و به یاد ماندنی از همراهی آکوردهای چوبی و آروماتیک در بستری سبز و درخشان است که رایحه زیبا و طبیعی آن با استقبال گسترده ای مواجه شد. اما یکی از موفق ترین آثار دیپتیک تا آن زمان و نیز تا به امروز؛ شاهکار "فیلوسیکاس" محصول 1996 است. عطری میوه ای و سبز که به دست متخصص استفاده از نوت انجیر؛ یعنی "اولیویا جیاکوبتی" ساخته شد. رایحه نشاط بخش اما عمیق و اغواگر "فیلوسیکاس" این عطر را به یکی از موفق ترین آثار در گروه عطرهای میوه ای و سبز تبدیل کرده است. دیپتیک در سال 1999 از دومین همکاری خود با جیاکوبتی رو نمایی می کند: عطر گل بو و چوبی "اُفریزیا" که فضای زیبای خود را در لایه هایی سبز و ادویه ای ارائه می کند؛ اثر ماندگار دیگری به کارنامه دیپتیک اضافه می کند.

با شروع هزاره سوم؛ طراحان دیپتیک؛ همچنان به گزیده کاری و تأمل در ساخت آثار خود ادامه می دهند. عطر مرکباتی و ظریف "اویِدو" محصول سال 2000 یک اثر زیبا و بسیار موفق دیگر از دیپتیک است. فضای شفاف و دلنشین این عطر که با استفاده از نوت های مرکباتی حاصل شده، در بستری گیاهی و ادویه ای؛ رایحه ای متفاوت و زیبا را ارائه می کند که موجب شد همگان دقت نظر و دیدگاه های ویژه طراحان دیپتیک را تحسین کنند. ترکیب نوت های ادویه ای مختلف و گران قیمت نظیر زعفران با رز در فضای دودی و تاریک عطر "اوپونی" محصول 2000؛ تفسیری مدرن و متفاوت از عطرهای اورینتال شیپق ارائه کرد که در سال های بعد به منبع الهام بسیاری از خانه های بزرگ و کوچک در ساخت عطرهایی از این دست تبدیل شد. 2003 سال موفقیت و درخشش خانه با دو عطر گل بو چوبی "ژاردین کلاس" و نیز تعبیر ظریف و شاعرانه ای از چوب صندل به همراه نوت های سدر و عنبر در بستری ادویه ای و سبز در عطر "تام دائو" بود. "تام دائو" یکی از آثار برجسته در استفاده از چوب صندل است که رایحه ظریف و عمیق آن؛ این عطر را به یکی از موفق ترین آثار دیپتیک تبدیل کرد. دیگر عطر محبوب و به یاد ماندنی دیپتیک در چهارمین دهه از فعالیتش "دو سان" محصول 2005 است. "دو سان" نمایشی اغواگر و فاخر از مریم و شکوفه مرکبات است که با استفاده از رز، زنبق و بنزویین؛ در فضایی پودری و دودی؛ این نمایش به اوج می رسد.

سال 2005؛ امتیاز دیپتیک به کمپانی انگلیسی "مانزانیتا" واگذار می شود و پس از این تغییر؛ روند ساخت عطرها سرعت بیشتری می گیرد که در مقایسه با سال های قبل؛ نوعی پرکاری به حساب می آید. نخستین عطری که پس از این تغییرات ارائه می شود؛ عطر سبز و چوبی با نوت برجسته شمعدانی در قلب گل بوی "او د لیه" محصول 2006 است. در سال 2008 مجموعه "لس او" با سه عطر "لو د لو"، "لو د نرولی" و "لو دس هیسپرایدس" ساخته "اولیور پِشو"؛ معرفی می شود. ازمیان این سه عطر که از فضایی پیچیده؛ اما درخشان و تازه برخوردار هستند؛ ترکیب نوت های مرکباتی با شکوفه پرتقال و نرولی در لایه هایی از نوت های سبز و گیاهی، مشک و موم؛ که روایح تمیز و کلاسیک را در مقابل فضاهای حیوانی قرار می دهند؛ با استقبال خوبی مواجه می شود. پشو در سال 2009 عطر موفق و تحسین شده "لو د تاروکو" را معرفی می کند. نگاهی مدرن به کولون های کلاسیک و مرکباتی که با استفاده هنرمندانه از نوت های دودی و ادویه ای مانند زعفران در کنار رز؛ این عطر را به اثری درخشان، نشاط آور و پیچیده تبدیل کرده است. ترکیب زیبای مرکبات با وتیور در قلبی فاخر و عمیق از همراهی نوت های گل بو و ادویه ای در عطر "وتیوِریو" ساخته "اولیور پشو" و رایحه گرم، اغواگر و لذیذ حاصل از همراهی وانیل، عنبر و نوت های ادویه ای در فضایی باشکوه از صمغ ها در عطر "او دوئل" ساخته "فابریس پلگرین"؛ دو اثر معرفی شده توسط دیپتیک در سال 2010 هستند.

دیپتیک سال 2011 را با معرفی آثاری ویژه که به تعداد محدود ارائه می شوند پشت سر می گذارد؛ عطرهایی که ادای احترامی به فروشگاه اصلی و خیابان "سن ژرمن"؛ خاستگاه دیپتیک هستند که از این میان می توان به ترکیب زیبای عنبر با مشک و کشمران در فضای پودری و ادویه ای "او ماژ" اشاره کرد. سال 2012؛ مجددا آثار مختلفی از سوی دیپتیک روانه بازار می شود که در میان آن ها عطر زیبا و ستودنی "وُلویت" ساخته "فابریس پلگرین"؛ موفقیت دیگری برای دیپتیک به ارمغان می آورد. وُلویت یک اثر بدیع و نفیس از نوت برجسته تنباکو است که با استفاده از گیاهان خشک، نوت های میوه ای و عسل؛ تقابلی زیبا بین وجوه گیاهی و دودی با نوت های میوه ای ایجاد شده که این فضای زیبا با حضور زنبق، بنزویین و مر در لایه هایی پودری، دودی و ادویه ای؛ این عطر را به شاهکاری بزرگ تبدیل می کند.

پس از ملحق شدن دیپتیک به "مانزانیتا"؛ عطرهای بیشتری از سوی این خانه در سال های اخیر ارائه شده که برخی از آن ها مورد انتقاد قرار گرفته  و با استقبال کمی مواجه شده اند. اما در سالیان اخیر؛ چندین عطر موفق و قابل توجه توسط دیپتیک عرضه شده که همچنان نوید حرکت این خانه خوشنام و باسابقه در مسیر درست را می دهد. همراهی شمعدانی با فلفل و ترنج در پایه ای از تونکا و سدر در عطر "ژرانیوم اودوراتا" محصول 2014؛ حضور پچولی و نوت های چوبی در فضایی عمیق و دودی از صمغ ها با پس زمینه ای پودری و ادویه ای در "بِنجویین بوئم" محصول 2015؛ پرداختی فاخر و عمیق به عود با استفاده از تنباکو، رام، رز و لابدانوم در بستر سبز و چوبی "عود پالائو" محصول 2015 و نمایشی درخشان و شاداب از میوه اُرُس در فضای مرکباتی و چوبی "او دس سِنس" محصول 2016؛ نمونه هایی از آثار زیبا و موفق دیپتیک در سال های اخیر هستند.

خانه دیپتیک؛ از نخستین روزهای فعالیت در جهان عطر تا به امروز در پی ساخت روایحی متفاوت، باکیفیت و فاخر بوده است. طراحان این برند؛ برای ارائه فضاهایی بکر و خلق آثاری بدیع و مبتکرانه؛ از سخت گیری و دوری از تولید انبوه هراسی نداشته اند و هرچند در طول سه دهه فعالیت حدود ده عطر خلق می کنند؛ اما همین ده عطر؛ تأثیری بزرگ به جا گذاشته اند و نام دیپتیک را به عنوان یکی از خانه هایی که به واقع "نیش" و "مفهوم گرا" هستند؛ در تاریخ عطرسازی به ثبت رسانده است.

امروزه دیپتیک با موفقیت به راه خود ادامه می دهد و عطرهای این برند در کنار شمع های معطر؛ با استفاده از موادی با کیفیت و ارائه روایحی عمیق و ناب؛ همچنان تولید می شوند. نگرش هنری و خلاقانه در تمام ابعاد آثار دیپتیک جاری است: از رایحه و فضاسازی در جهت ارائه مفهوم تا طراحی شکیل و زیبای بطری و بسته بندی؛ به منظور تکمیل این ایده های بدیع و روایح فاخر. "دیپتیک" نامی شایسته ستودن و سزاوار تقدیر است چرا که خود را با هنر، خلاقیت و آثار بلند پروازانه اش به اثبات رسانده؛ بی آن که نیازی به جنجال و هیاهو داشته باشد و بدون آن که بخواهد نداشته های خود را پشت تاریخ سازی های جعلی و داستان سرایی های پوچ؛ پنهان کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس