اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950917197005632

نگاهی به زندگی ارنست دالتروف نابغه ای که صنعت عطر را تغییر داد

"کارُن" نامی جاودانه در دنیای عطر

کد: 13950917197005632

https://goo.gl/XhUZtl

، تهران , (اخبار رسمی): "کارُن" نامی بزرگ و جاودانه در جهان عطر است که ریشه های آن از تلاش نابغه ای به نام "ارنست دالتروف" قدرت گرفته اند و با تلاش های مستمر و توقف ناپذیر این چهره، گسترش یافته، قد کشیده و به بار نشسته است تا انبوه علاقمندان عطر و عطرسازی را از میوه های نفیس خود بهره مند کند.

Ernest Daltroff

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، در میان دوستداران عطر، کمتر کسی را می توان یافت که نامی از خانه بلند پایه "کارُن" نشنیده باشد و شناختی از عطرهای این خانه نداشته باشد. "کارُن" نامی بزرگ و جاودانه در جهان عطر است که ریشه های آن از تلاش نابغه ای به نام "ارنست دالتروف" قدرت گرفته اند و با تلاش های مستمر و توقف ناپذیر این چهره، گسترش یافته، قد کشیده و به بار نشسته است تا انبوه علاقمندان عطر و عطرسازی را از میوه های نفیس خود بهره مند کند.

"ارنست دالتروف" در هفدهم نوامبر 1867 در فرانسه و از والدینی روس، متولد شد. داستان ورود ارنست دالتروف به دنیای اسرار آمیز روایح از قطره های عطری که مادرش پشت گوش خود می زد؛ آغاز شد. علاقه ارنست دالتروف به عطرسازی و جهان روایح، وی را بر آن داشت تا به دنبال فراگیری اصول و سنت های رو به فراموشی عطرسازی در فرانسه برود و پس از طی مسیری سخت و طولانی در سال 1902 فروشگاهی قدیمی که به فروش لباس و عطر می پرداخت را با همراهی برادر خود خریداری کند.

نام "کارن" برگرفته از نام مالک سابق این مزون، "آن ماری کارن"، و یا نام یک هنرمند قدیمی است؛ اما داستان درخشش و ماندگاری کارن، ریشه در عشقی پنهان و رؤیایی دارد. داستانی که از شروع همکاری ارنست دالتروف با طراح سابق این مزون، "فیلیشی وان پولیه"، آغاز می شود. این طراح خلاق نقش بسزایی در موفقیت کارن در عرصه های مختلف داشت و فعالیت های "کارن" با همکاری این دو در سال 1904 آغاز می شود.

نخستین عطر کارن در سال 1911 با عنوان "نارسیس نوآغ" ارائه شد. اثری جاودانه و تحسین بر انگیز که حتی به شاهکارهای سینما نیز راه یافت. شاهکار "پوغ آن اوم" دیگر عطر بزرگ و تاریخ ساز کارن است که در سال 1934 ارائه شده و به عطر محبوب بسیاری از چهره های سیاسی و هنری تبدیل شد. عطری که به نوعی بنیانگذار پرداخت مدرن به ترکیبات آروماتیک است.

در سال 1939 و با قدرت گرفتن نازی ها در اروپا، ارنست دالتروف که از خانواده ای یهودی بود مجبور به ترک فرانسه شد و مدیریت کارن به خانم وان پولیه محول شد و وی تا پایان عمر خود، به شایستگی این مأموریت را به انجام رساند.

ارنست دالتروف که پس از این مهاجرت اجباری، فعالیت های خود را در فروشگاه کارن واقع در نیویورک دنبال می کرد؛ هرگز موفق به بازگشت به اروپا نشد. وی در هفتم فوریه 1941 چشم از جهان فرو بست اما نامی درخشان و جاودانه از خود در جهان عطرسازی و مُد به جای گذاشت: خانه افسانه ای کارن.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس