اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950918197475515

مدیرعامل شرکت میدکو:

از اعتبار بانک پاسارگاد استفاده کرده ایم

کد: 13950918197475515

https://goo.gl/4VWx3j

، تهران , (اخبار رسمی): میدکو، 15 هزار شغل به صورت مستقیم و بیش از 150 هزار شغل به طور غیر مستقیم ایجاد کرده‌است

مدیرعامل شرکت میدکو: ما از اعتبار بانک پاسارگاد استفاده کرده ایم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بانک پاسارگاد، مصاحبه مطبوعاتی پورمند مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)- از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد- در محل هتل پارس کرمان و با حضور جمعی از خبرنگاران تهران و کرمان برگزار شد. همچنین خبرنگاران، از مجموعه‌های فولادسازی بردسیر، مجموعه فولاد زرند ایرانیان و کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی جلال‌آباد بازدید کرده و در جریان پروژه‌های میدکو قرار گرفتند.

شرکت میدکو به‌صورت صد در صد خصوصی و سهامی عام به منظور سرمایه‌گذاری و توسعه در بخش معادن و صنایع معدنی کشور، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار کشور و پذیره‌نویسی عمومی و سرمایه 100 میلیارد تومان، در آذرماه سال 1386 تأسیس شده و آغاز به کار کرده‌است. این هلدینگ تخصصی با هدف سرمایه‌گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی کشور فعالیت می‌کند.
مهندس پورمند مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما در شرکت میدکو، از همان ابتدا به دنبال آن نبودیم که کاری را انجام دهیم که دیگران آن را انجام داده‌‌اند یا می‌توانند آن را انجام دهند؛ بلکه قصدمان این بود  که به دنبال انجام آن دسته از کارهایی برویم که یا دیگران انجام نداده‌اند و یا نمی‌توانند انجام دهند. سعی ما بر این بود که کاری نو انجام داده و فضای جدیدی را در اقتصاد کشور خلق کنیم، به تعبیری قصد ما ثروت آفرینی بود.
وی ادامه داد: یک مجموعه اقتصادی جدیدی که ایجاد می‌شود می‌تواند سهام یک سری از کارخانه‌هایی را که وجود دارد را بخرد و آن‌ها را مدیریت کند، اما وقتی از صفر کار ساختن را انجام دهد، حتماً می‌خواهد کار متفاوتی را صورت دهد.
وی ضمن اشاره به اهمیت وجود یک پشتوانه مالی قوی در فعالیت شرکت میدکو خاطرنشان کرد: اتفاقی که در مجموعه میدکو رخ داده‌است، به تنهایی از یک مجموعه فنی و اقتصادی برنمی‌آمد. برای ثروت‌آفرینی که نتیجه اقتصاد مقاومتی است، بی‌شک ترکیبی از مجموعه‌های فنی، اقتصادی، پولی و بانکی نیاز است. در غیر این صورت محال است این ثروت‌آفرینی اتفاق بیفتد مگر در اندازه‌های بسیار کوچک. وی ادامه داد: این کار بزرگ بدون بانک‌پاسارگاد امکان نداشت. البته از نظر من بانک‌پاسارگاد تنها یک بانک نیست. بلکه یک گروه مالی و اقتصادی توانمند است. وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از این، ما بیشتر از اعتبار این بانک استفاده می‌کنیم. بالاخره یک مجموعه باید یک اعتباری داشته‌باشد که وارد بازار شود. یک‌ موسسه قوی می‌خواهد تا این اعتبار رقم بخورد. باز هم آن موسسه به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه انسان‌هایی که در آن مجموعه فعالیت می‌کنند، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. انسان‌هایی که تعلق سرزمینی به کشور خود داشته‌باشند و آن را برای خود یک آرمان بدانند. در مجموعه پاسارگاد این آرمان وجود دارد و در رأس آنها دکتر قاسمی مدیرعامل این بانک. ایشان یک تعلق سرزمینی و ملی دارد که با حفظ ضوابط و مقررات، این کار بزرگ را انجام داده‌است که به نفع آن گروه مالی نیز است.
مدیرعامل میدکو خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اثری که میدکو و بانک پاسارگاد گذاشت این بود که مواد معدنی و دارایی‌های کشور را از زیر زمین به روی زمین می‌آورد. همچنین انگیزه جوانان را بالا می‌برد به گونه‌ای که امروز این جوانان و نسل تحصیلکرده در این مجموعه، کارهای بزرگ و سختی را انجام می‌دهند. اینها ثروت‌های واقعی کشور ما هستند.
مهندس پورمند در خصوص به هم‌پیوستگی در شرکت میدکو افزود: به‌هم‌پیوستگی تنها در بخش تولید نیست. Core-Business  در شرکت میدکو سه محور دارد که این سه محور در کنار هم هستند. اصلاً مفهوم هلدینگ همین است. این سه محور عبارتند از تولید محصولات معدنی یا صنایع معدنی، بخش خدمات و مهندسی و بازرگانی فلزات. وی در توضیح این سه محور خاطرنشان کرد: ما برای آنکه هویت پیدا کرده و باورمان کنند به طور طبیعی باید از تولید آغاز می‌کردیم. برای این منظور یا باید بخشی از سهام شرکت‌های موجود را خریداری می‌کردیم که قصد چنین کاری را نداشتیم. چون قصد ما ثروت‌آفرینی بود. یا باید خودمان پروژه‌های جدیدی را تعریف می‌کردیم که یک ظرفیت جدید در کشور ایجاد شود. از این‌رو به این نتیجه رسیدیم که باید به صورت یک مجموعه‌ی به هم پیوسته‌ باشیم که تا آن مقطع چنین مجموعه‌ای در کشور وجود نداشت، اگر هم بود بسیار کم بود. وی با اشاره به شعار شرکت که « توسعه ما از معدن آغاز می‌شود» است، ادامه داد: بسیاری از کارخانه‌های فولاد کشور که در کنار آب راه‌اندازی شده، برای این بوده است که بتوانند مواد اولیه را راحت به دست بیاورند ولی سیاست میدکو به گونه‌ای بود که ما برای اینکه توسعه پیدا کنیم باید معدن، کنسانتره، گندله و فولاد را با هم داشته باشیم.
وی با تأکید به اینکه تولید دو فلز فولاد و مس برای هر کشوری حائز اهمیت است، تصریح کرد: دو فلز اساسی فولاد و مس را انتخاب کردیم آن هم برای اینکه فولاد و مس برای هر کشور در بخش معدن جزو شاخصه‌های اساسی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. به اعتقاد ما یک ظرفیت به جا مانده و استفاده نشده‌ای وجود داشت که باید از آن ظرفیت‌ استفاده می‌کردیم.
پورمند با اشاره به تشکیل بخش مهندسی و نصب و بخش تدارکات و بازرگانی، افزود: در بخش بازرگانی سه شرکت در اروپا، چین و ایران تشکیل دادیم که سفارشات تجهیزات خارجی را انجام دهند و از همه مهمتر این کار را یاد بگیرند.
وی ادامه داد: تا الان بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و به لحاظ ارزی کل پروژ‌ه‌های میدکو پنج میلیارد دلار هزینه داشته‌اند.
مدیر عامل میدکو گفت: بیش از 12 پروژه میدکو به بهره‌برداری رسیده است و در حال تولید هستند وسعی کردیم یک EPS  را محقق کنیم که به سهامداران فشار کمتری وارد شود.
وی با اشاره به اینکه سرمایه ثبت شده میدکو 23 هزار و 700 میلیارد ریال است، اظهار کرد: میدکو با 100 میلیارد تومان شروع کرده است و با ورود به فرابورس و تا پایان سال جاری به آن EPS ای که در بورس اعلام کردیم می‌رسیم.
پورمند ادامه داد: مقرر شده که 320 میلیارد تومان سود بدهیم که از محل تولید، خدمات مهندسی و بازرگانی محقق خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه در تأمین مالی به سهامداران فشار نمی‌آوریم، اظهار کرد: از 15 هزار میلیارد تومان حدود دو تا سه درصد از محل آورده سهامداران است و 75 درصد از محل فاینانس‌های 10 ساله خارجی و منابع داخلی است. وی عنوان کرد: حدود 92 درصد سهامداران میدکو اشخاص حقوقی و هشت درصد حقیقی هستند و میدکو بالغ بر یک و نیم میلیون نفر سهامدار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد بموجب مجوز 2849/ه مورخ 1384/6/22 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با سرمایه 3500 میلیارد ریال که تماماً پرداخت شده‌است فعالیت خود را آغاز نمود که از این رقم 2000 میلیارد ریال به وسیله موسسان پرداخت شده و 1500 میلیارد ریال باپذیره نویسی همگانی به وسیله 34000 نفر خریداری شده است. در حال حاضر سرمایه بانک پاسارگاد 50.400 میلیارد ریال می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | بانک، بیمه و سرمایه