اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920197656102

دادگو اعلام کرد

اعلام خواهرخواندگی کرج و «چن دوو» چین

کد: 13950920197656102

https://goo.gl/LXffZN

، کرج , (اخبار رسمی): رئیس شورای اسلامی شهر کرج از اعلام خواهرخواندگی این کلانشهر و شهر «چن دوو» کشور چین پس از طی مراحل قانونی و انجام مکاتبات اداری خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این مهم بستر مناسب برای توسعه همکاریهای فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک را فراهم آورد.

اعلام خواهرخواندگی کرج و «چن دوو» چین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدیریت شهری کرج، صبح روز گذشته دفتر محمود دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج پذیرای هیئتی از مقامات محلی کشور چین بود و طی آن مذاکرات فشرده ای پیرامون «اعلام خواهرخواندگی شهرهای کرج و چن دوو» و همچنین تعریف بسته های مشترک سرمایه گذاری صورت پذیرفت.
 در این جلسه محمود دادگو، غفور قاسم پور، مصطفی سعیدی سیرایی و مجید کاویانی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج و از طرف چینی نیز آقای «یو» نماینده مرکز همکاری و هماهنگی تجاری چین، آقای «گو» مدیر انجمن همکاری های بین المللی شرکت های کوچک و متوسط چین و همچنین آقای «هنگ جون شن» نماینده شرکت سرمایه گذاری چینی حضور داشتند و موضوعات مختلفی با محوریت معرفی جاذبه ها و توانمندیهای دو شهرِ هدف مطرح شد و طرفین به بیان و تشریح دیدگاه های خود پرداختند.
 رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تبادل گردشگر، تعریف بسته های مشترک سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت های فنی و کارشناسی جهت پیشبرد اهداف عمرانی، ایجاد پل های ارتباطی فی مابین مراکز علمی و دانشگاهی دو شهر و همچنین شناساندن فرهنگ و تمدن کهن ایرانی و چینی به ساکنین شهرهای کرج و «چن دوو» از جمله اهداف اعلام خواهرخواندگی است، بیان داشت: البته تحقق این مهم نیازمند طی مراحل قانونی و انجام مکاتبات اداری و مبادله تفاهم نامه های مربوطه است که ان شاء الله این موارد نیز در اسرع وقت اجرایی خواهند شد.
 محمود دادگو در عین حال متذکر شد که شهر «چن دوو» به لحاظ اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و بهره مندی از ناوگان پیشرفته ناوگان حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و همچنین بهره مندی از صدها هزار شرکت و کارخانجات صنعتی و تولیدی گزینه ای مناسب برای الگوبرداری کلانشهر کرج به شمار می رود؛ چرا که این شهر برغم مساحت متوسط و جمعیت بالا اما به لحاظ سرانه های خدماتی و عمرانی از شاخص های جهانی برخوردار است و شهروندان نیز تعامل بسیار حسنه ای با مسئولان محلی از جمله شهرداری و شورا دارند.
 آقایان گو، یو و هنگ جون شن که به نمایندگی از طرف چینی در این مذاکرات حضور داشتند نیز طی سخنانی جداگانه با تقدیر و تشکر از مهمان نوازی و خونگرمی کرجی ها، فرهنگ ایرانی را اصیل و پرفراز و نشیب توصیف کردند و گفتند که هدف شان از حضور در استان البرز و شهر زیبای کرج، ایجاد مقدمات لازم برای توسعه مبادلات فرهنگی و اقتصادی است و آمادگی دارند تا حجم بالای ارزی را در زیرساخت ها و پتانسیل های این شهر هزینه نمایند.
 بنا بر اعلام طرف چینی، شهر «چن دوو» مرکز استان «سی چو آن» چین است و به عنوان یکی از شهرهای تاریخی این کشور دارای قدمت 2 هزار و 500 ساله می باشد که جمعیت آن بر اساس نتایجِ آخرین سرشماری عمومی بالغ بر 16 میلیون نفر است. این شهر با حدود 14/300 کیلومتر مربع مساحت پنجمین شهر بزرگ و مهم کشور چین است که پیش از این نیز با 31 شهر مهم از قاره های مختلف جهان اعلام خواهرخواندگی داشته است.
 شهر «چن دوو» در زمینه های IT، خودروسازی، ماشین آلات صنعتی و صنایع غذایی دارای فعالیت های شاخصی است که حجم مبادلات تجاری سالانه هر یک از بخش های فوق الذکر بالغ بر 100 میلیارد یوآن (واحد پول کشور چین) می باشد و همچنین این شهر میزبان چهارمین فرودگاه بزرگ کشور چین می باشد که فرودگاه جدید نیز با سرمایه گذاری 271 میلیارد یوآنی در حال ساخت است و سالانه پذیرای بیش از 105 میلیون مسافر خواهد بود.
 شهر «چن دوو» دارای 7 خط قطار سریع السیر شهری است و میزان تولید ناخالص داخی آن نیز بالغ بر 559/02 میلیارد یوآن برای 6 ماهه نخست سال 2016 بوده است. جالب آنکه این شهر دارای ارتباط مستقیم ریلی به کشورهای اروپایی می باشد. همچنین بزرگ ترین رودخانه چین که نماد آبادانی می باشد، در این شهر جریان دارد و نام آن «یانگ ت ث» است و مهمتر آنکه شهر مذکور دارای خطوط دریایی و ارتباط کشتیرانی است.
 مترو شهر «چن دوو» فعال و در حال بهره برداری است و از مزایای گردشگری این شهر آن است که برای گردشگران ویزای 72 ساعته سیاحت و گردش در شهر صادر می شود. در مجموع این شهر یکی از قطب های مهم صنعتی کشور چین به شمار می رود که با برخورداری از جاذبه های بسیار بکر موفق به انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با 31 شهر از کشورهای مختلف جهان شده است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه