اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950920197675518

با هماهنگی وزاتخانه‌های صنعت و کشور عملیاتی می شود

جلوگیری جدی از قاچاق ته لنجی‌ها

کد: 13950920197675518

https://goo.gl/mzNnWX

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای توافق نامه ای با وزارت کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا از طریق «ته لنجی ها» خبر داد.

جلوگیری جدی از قاچاق ته لنجی‌ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قاچاق ته‌لنجی‌ها گفت: ته لنجی اسمش ته لنجی است، اگر از آن 50 وانت کالا خارج شود دیگر اسمش ته لنجی نیست.
وی بدون اینکه به جزئیات این توافقنامه اشاره کند، افزود: توافق نامه وزارتخانه‌های صمت و کشور برای تصویب به دولت ارسال شده زیرا نیازمند آن هستیم تا مساله قاچاق در مبادی ورودی حل شود.
وی درباره موضوع فروشگاه های زنجیره ای به عنوان یکی از دغدغه های اصناف پرداخت و اظهارکرد: فقط پنج درصد توزیع کشور توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود در حالی که این رقم در کشورهای صنعتی بیش از 70‌درصد است.
نعمت زاده به گسترش عرضه های دیجیتالی اشاره کرد و افزود: باید به خواست جامعه توجه کرد و خودمان را با این شرایط انطباق داد.
وی تاکید کرد: قیمت گذاری کالاها هم اکنون در مراکز تولیدی انجام می شود در حالی که این روند درست نیست و باید این امر در بخش توزیع انجام شود.
وزیر صنعت پیشنهاد کرد که رییس اتاق اصناف به عنوان عضو در شورای پول و اعتبار اضافه شود.
بر اساس قانون، کالای ته لنجی یا ملوانی، اقلامی است که ملوانان اعم از صالحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند؛ با وجود آنکه سقف مجاز واردات هر ملوان 1500 دلار در سال است، اما در سال های اخیر این مجوز به محلی برای ورود قاچاق کالای به کشور شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]