اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950921198625518

برای خرید هواپیما

ایرلاین های بخش خصوصی دست به کار شدند

کد: 13950921198625518

https://goo.gl/BCIPRs

، تهران , (اخبار رسمی): در حالی که دولت به دنبال نهایی کردن قرارداد خود با ایرباس و بوئینگ به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور است ، ایرلاین های دیگر نیز در حجمی محدودتر مذاکرات خود را با دو شرکت سوخو روسیه و ایرباس فرانسه انجام دادند تا به صورت لیزینگ اقدام به خرید هواپیما کنند.

ایرلاین های بخش خصوصی دست به کار شدند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از مذاکره ایرلاین‌ها برای خرید هواپیمای سوخو 100 طی هفته جاری خبر داد و گفت: مدل تعدادی از 17هواپیمای ایرباسی که قرار است به‌صورت لیزینگی خریداری شود، مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت سازنده سوخو 100، این هفته محصول خود را به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی معرفی می‌کند، افزود: پس از برگزاری دمو (نسخه نمایشی) قرار است ایرلاین‌ها مذاکراتی برای خرید این هواپیمای روسی داشته باشند.

اسعدی اظهار کرد: خرید هواپیمای سوخو 100 برای ایرلاین‌ها به‌عنوان یک گزینه مطرح است و شرکت‌های هواپیمایی با توجه به شرایط و امتیازات این هواپیما پس از معرفی آن در روز سه‌شنبه، تصمیمات لازم را می‌گیرند.

وی ادامه داد: مردم ایران ذهنیتی منفی نسبت به توپولف دارند اما هواپیمای سوخو100 با توپولف تفاوت بسیار دارد و از تکنولوژی خاصی برای ساخت این هواپیما استفاده شده و حتی برخی کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و… در ساخت این هواپیما مشارکت کرده‌اند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با توجه به اینکه ظرفیت هواپیمای سوخو 100، حدود صد نفر است اغلب شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند این هواپیما را خریداری کنند، چون این هواپیما از نظر تعداد صندلی، گزینه مناسبی برای تمامی شرکت‌ها است.

اسعدی‌سامانی با اشاره به ادامه مذاکرات با شرکت بوئینگ و ایرباس اضافه کرد: مدل تعدادی از 17 هواپیمای لیزینگی که قرار است از شرکت ایرباس خریداری شود، مشخص شده است اما تا طی تمامی مراحل، نمی‌توان در مورد مدل و شرایط این قرارداد اظهار نظر کرد.

پیش از این اسعدی‌سامانی درباره انجام مذاکره شرکت‌های هواپیمایی با سوخو 100 اظهار بی‌خبری کرده و گفته بود به نظر نمی‌رسد بحث مذاکره ایرلاین‌ها با شرکت سازنده هواپیمای سوخو 100 در آینده نزدیک عملیاتی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه صنعت و معدن و تجارت

در اجرای تبصره 41 قانون برنامه دوم توسعه و تصویب نامه شماره 16680/12/1 مورخ 77/10/12 شورای عالی اداری و به منظور زمینه سازی، تقویت و موثرسازی انجمن ها و فعالیت تشکل های تخصصی استان و کمک به تحقق اهداف مشترک آنها و وزارتخانه های ذیربط بخصوص وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سایر موسسات ، خانه صنعت معدن و تجارت استان تهران در تاریخ 1381/4/3 تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]